-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
Nascar - Szenior - másod minősítő futam Daytona | 2010.02.19
Ts használata erősen ajánlott
szerver ip: 87.229.108.129:34299
jelszó: szenior
Menetrend
19:00-20:00 practice
20:00-tól tesztfutam/futamok (növeljük a tétet ) 50körös futamok
setup: fix setupos
körök száma : 50
mod letöltése: ftp://87.229.108.129/00%20PUBLIKUS%20-% ... +TRACK.zip
Tavalyi Szenior Bajnok (aki esetlek nem tudná Tommy78) kérésére itt a festés amivel menne,aki csak most töltötte le a modot annak nem kell de akinek eseteleg már levan töltve kéretik letölteni.Szeretnénk ha a bajnok olyan festéssel mehetne ami tetszik neki,és jó lenne ha mindenki ezzel látná
ftp://87.229.108.129/00%20PUBLIKUS%20-% ... 20skin.zip
NASCAR szabályok:
Egy futamon maximum 43 autó indulhat.
KVALIFIKÁCIÓ
Ovál: 4 kör. 1 felvezető kör, 2 mért kör, majd 1 levezető kör. A két mért kör közül a gyorsabb számít az értékelésbe.
START/RESTART
Verseny startja:
A pilóták két sorban foglalják el a rajthelyeket, majd a felvezető autó (Pace Car) után elindulnak. Miután a PC kijön a pitbe továbbra is tartani kell a sebességet és a pozíciót. Nem lehet a sorban előttünk haladó autó mellé menni, de lemaradni sem lehet tőle. A verseny a zöld zászló belengetésére indul (ezt közli a spotterünk is). Csak a zöld után lehet megkezdeni a gyorsítást, a rajt/cél vonalig csak a külső íven lehet előzni.
Restart:
Sárga zászlós szakasz után következik. Ha nincs lekörözött versenyző a futamon akkor egysoros a restart, ha van akkor a zöld előtti utolsó körben a lekörözöttek tartva a saját sorrendjüket bemennek a belső ívre (erre a program ad utasítást a megfelelő időben). Minden másban megegyezik a restart a verseny normál startjával.
Az utolsó 10 körben ha van lekörözött ha nincs egysoros restart van.
Verseny vége:
A futam utolsó körét a fehér zászló belengetésével jelzik. A futam végét a kockás zászló jelzi.
Green - white - checker: ha a verseny vége felé belengetik a sárgát és a sárga zászlós periódus tovább tart mint ahogyan a futamnak eredetileg vége lenne a program megnöveli a verseny távját úgy, hogy a zöld belengetésekor még két kör marad. Zöld - 2 kör, fehér - 1 kör, kockás - futam vége.
A Cup-ban egy GWC-re van lehetőség, utána sárga alatt is véget érhet a futam.
ELŐZÉS / LEKÖRÖZÉS
Előzés:
Ha egy autó egyedül halad a pályán saját döntése alapján választhat ívet. Amennyiben valamelyik, vagy mindkét oldalról bármennyire mellé megy egy vagy több autó annak helyet kell hagyni azon az oldalon. A spotter folyamatosan tájékoztat mindenkit az adott helyzetről, ennek megfelelően kell vezetni.
3wide esetén a pozíciónkat is közli, ennek megfelelően kell helyet, vagy helyeket hagyni (pl 3wide-nál ha belül vagyunk kívül 2 autónyi helyet kell hagyni, stb).
Mindez nemcsak oválra, roadra is vonatkozik.
Balesetnél mindig az a versenyző a felelős aki nem tartja az ívet.
Lekörözés:
Oválon ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá mint az előzésre, roadon viszont van kék zászlós szabály, a lekörözöttnek el kell engednie a gyorsabb autót.
BUMP DRAFT
Általában rp pályákon (Daytona, Talladega) alkalmazzák. A hátul lévő autó szélárnyékban felgyorsulva meglöki az előtte haladót, segítve ezzel annak (és egyúttal magának is) a gyorsabb haladásban. Teljesen szabályos, ugyanakkor figyelni kell arra, hogy keresztmozgásnál (pl sávváltáskor) vagy nagy sebesség különbségnél ne alkalmazzuk, mert az balesetveszélyes. Kanyarban tilos a bump draft, büntetést von maga után.
SÁRGA ZÁSZLÓ
A NASCAR-ban csak egész pályás sárga van, tehát a pálya bármely részén történik baleset azonnal belengetik a sárgát, és bejön a PC. Sárga után már nincs pozícióharc. Fokozatosan el kell venni a gázt (nem szabad hirtelen fékezéssel balesetveszélyt okozni), és tartani kell a pozíciót míg a versenyben vezető pilóta meg nem érkezik a PC mögé.
Ha a sorrend rendeződött a következő körben a vezető körben lévők mehetnek pitelni, az utána következő körben pedig a lekörözöttek.
FIGYELEM! A sárga zászló úgy van beállítva a szerveren, hogy a sárga beintésekor nem regisztrálja a program a pillanatnyi sorrendet, csak akkor, ha az adott körben a mezőny áthalad a rajt/cél vonalon. Ettől függetlenül a sárga beintésekor be kell fejezni minden pozícióharcot. Vitás esetekben (pl két vagy több versenyző éppen előzésben volt és egymás mellett haladtak) a résztvevő feleknek még a vonalon történő áthaladás előtt meg kell egyezniük a sorrendben, és az alapján kell áthaladni a vonalon. Amennyiben nem születik megegyezés az eset kivizsgálásra kerül. Ha utólag azt állapítja meg a BT, hogy az haladt át előbb a vonalon aki amúgy a sárga beintésekor hátul volt az így jogosulatlan előnyhöz jutó versenyző -5 körös büntetésben részesül. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha valaki sárga után előz, és a vonal előtt nem engedi maga elé azt akit megelőzött.
A kicsúszó, vagy balesetben résztvevő versenyzőket meg lehet előzni mindaddig, míg fel nem tudják venni minimum az adott pályán érvényben lévő Pace Car sebességet. Ennek a sebességnek az elérését a lassú versenyző köteles TS-en bejelenteni, ezzel tudatva a többiekkel, hogy aki mögötte van az már nem előzheti meg.
Lucky dog:
Sárga alatt a legjobb helyen lévő lekörözött versenyző elhaladhat a PC mellett, és visszavéve a körét beállhat a külső sorba, amennyiben 1 körnél nem nagyobb a hátránya. Erra a manőverre a program ad utasítást a megfelelő időben (Amikor a vezető körben lévők a pitbe hajtanak ő kint marad a PC mögött, majd azt megelőzve körbemegy a pályán, és a lekörözöttekkel mehet a pitbe. Utána beállhat a külső sorba a vezető körben lévők mögé.).
PIT
Sárga alatt a program utasításai szerint lehet a pitbe menni, zöld alatt pedig saját döntésünk alapján bármikor. A szervíz utak használata kötelező.
Az autókban nincs pit limiter, de tartani kell a pitben előírt sebességet. Ha ezt valaki átlépi a program automatikusan büntet.
A pitben a pit wall mellett van az a sáv ahol az autók kerékcseréjét, tankolását és az apróbb javításokat, esetleges beállítás módosításokat elvégzik (pit box). Ezután van egy szélesebb sáv, ahol beállás előtt lassítani, kiállás után gyorsítani lehet a pit sebességre. Az ezután következő egy autónyi sáv használható haladásra. A beállást csak kb 2-3 hellyel előbb lehet megkezdeni mint ahol a saját pit boxunk van. Ha elhagytuk a pit boxot, és elértük a pit sebességet újra vissza kell menni a haladásra fenntartott sávba, ha ott éppen nincs senki. Ha ott már van autó akkor lehet bentebb is menni, de lehetőleg minél nagyobb helyet hagyni a pit boxból később kiálló autóknak.
Ezekre azért van szükség, hogy az autók lehetőleg ne keresztezzék egymás útját.
Amennyiben valaki a sárga beintése után kénytelen bejönni az akkor még zárt pitbe (kevés az üzemanyag, vagy a sérült autóval nem lehetne megtenni mégegy kört), a program automatikusan kiszabja a longest line penalty-t, ami azt jelenti, hogy restartnál a hosszabb sor végére kell állnia.
Múlt pénteken engedélyt megszerzett pilóták.:
Danikosz
Dzsibi
Fundiego
Gadfly
Gerrard
Gordon
MoDa
Morfi
Norbi
Tequila
Zolee145
Zsolteee
Pénteki megerősítés szükséges akik ott voltak múlt pénteken is.:
Szautner Tamás
Viola Károly
Szeretnénk ha pénteken végigmennének a versenyen,hogy vasárnap nyugodtan el tudjuk őket engedni
A hozzászólást 8 alkalommal szerkesztették, utoljára danikosz kedd feb. 16, 2010 2:48 pm-kor.
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- KOPI
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
-
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 388
- Csatlakozott: szer. ápr. 02, 2008 10:44 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: vas. nov. 08, 2009 10:54 am
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
első hozzászólás frissítve!
Múlt pénteken engedélyt megszerzett pilóták.:
Danikosz
Dzsibi
Fundiego
Gadfly
Gerrard
Gordon
MoDa
Morfi
Norbi
Tequila
Zolee145
Zsolteee
Pénteki megerősítés szükséges akik ott voltak múlt pénteken is.:
Szautner Tamás
Viola Károly
Szeretnénk ha pénteken végigmennének a versenyen,hogy vasárnap nyugodtan el tudjuk őket engedni
Múlt pénteken engedélyt megszerzett pilóták.:
Danikosz
Dzsibi
Fundiego
Gadfly
Gerrard
Gordon
MoDa
Morfi
Norbi
Tequila
Zolee145
Zsolteee
Pénteki megerősítés szükséges akik ott voltak múlt pénteken is.:
Szautner Tamás
Viola Károly
Szeretnénk ha pénteken végigmennének a versenyen,hogy vasárnap nyugodtan el tudjuk őket engedni
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
-
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: vas. feb. 07, 2010 11:49 am
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
majd először a szeniorok választhatnak kocsikat, de nem hiszem hogy valaki pont a tiédet választanáGordon24 írta:Ha tudok jönni ott leszek, de asszem most lesznek a koncertek pénteken amire mennék, szóval nem 100%
Vasárnapra foglalnám a 24 et! 19:00 körülre érek haza (miskolcon leszek addig) de 20:00 ra a qualra tutti megjövök!
- Zsozsesz
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 403
- Csatlakozott: hétf. feb. 16, 2009 9:26 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
- violakaresz92
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: pén. feb. 12, 2010 3:09 pm
- Admin: Admin
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég