rFactor 2 - Modok - Pályák
Elküldve: hétf. máj. 28, 2012 5:44 pm
Kicsit rendszereztem a dolgokat rFactor 2-ben, összegyűjtöttem a letölthető tartalmakat (pályákat) amik eddig elkészültek rF2 alá.
Működésileg telepítésileg teljesen más mint az rF1 de meg lehet szokni. Maga a játék telepítése a szokásos módon zajlik.
A modok, pályák már más tészta. A játék 2 helyre telepítődik fel a gépedre, van egy Core és egy Data mappa, persze külön helyen. A program files/rFactor2-ben van a Core - maga a program agya, minden más egyéb kiegészítők, feltelepíteni kívánt és feltelepített tartalmak a Data mappában, ami a felhasználó/dokumentumok mappába kerül rFactor2 mappába.
Amit érdemes elsőként megtenni, az a Core mappában levő ModMgr.exe (modkezelő progi) ezt át kell másolni a Data mappába az rFactor2 gyökerébe.
Ami még lényeges a Packages mappa, a letöltött tartalmakat ide kell belemásolni már kicsomagolt formában, mert a többség tömörítve tölti fel a netre. A lényeg, hogy a Packages mappába, már csak rfmod és rfcmp kiterjesztésű fileok kerüljenek.
A két fájlról kicsit bővebben:
rfcmp - ez a komponens a független pályákat jelenti, valamint független autót is jelenthet, de ez esetben az autó csak a játékban az All Cars and Track mod beállítása után érhető el, mivel az autónak szüksége van rFm filera.
rfmod - ez a komponens egy teljes tartalmat jelent, tehát van rFm, van autó és van pálya, valamint létre lehet hozni Virtuális modokat, röviden VMOD, amely csak egy rFm-et tartalmaz, amiben kifejted mely autókkal és pályákon tudsz menni.
Az rFm a legnagyobb különbség rF1 és rF2 között, amit szerintem borzasztóan túlbonyolítottak, nem véletlen nyitottak topicot az ISI fórumon ennek törléséről. De sajna az ISI nem akarja.
Ami a lényeg az rFm-nél, hogy mindkét játék esetében ott kell megadni egy úgynevezett pálya valamint autó szűrőt. rF1-ben ez egyszerű volt, pálza szűrőt nem voltál/vagy köteles megadni, ott mész a moddal ahol akarsz, illetve autószűrőnél, be kellett írni a VEH file-ban levő "class" megnevezést, ez így nem volt nagy tartalom, még egy LeMans mod esetében sem, mert csak be volt írva, hogy pl. GT P1 P2 stb.
Viszont rF2-ben kötelező a pálya szűrőt betenni másképp nem működik. Tehát be kell irni a pálya GDB fájl-ban található pálya nevét, valamint az autószűrőben már nem a classt kell megadni, hanem ami a "description" után található, ami ugye minden autónak más, még ha egy kategória is. Tehát jelen esetben példának megint ott a LeMans mod, van 3 kategória, és kb van 60 autó a modban, akkor az rFm-ben fel kell sorolni mind a 60 autó megnevezését. Emellett meg a pályát is amivel az a bökkenő, hogy ha kiadod a modod, majd sorba jönnek a pályák, minden alkalommal, ha egy újabb pályán akarsz menni, frissítened kell a mododat az új pálya nevével az rFm-ben.
Ez nagyon értelmetlen sztem, úgy gondolom mindenkinek szíve-joga ki mivel hol akar menni.
Ezután mehet a ModMgr indítása, előjön egy excel-hez hasonló táblázat, ahol láthatjuk hogy milyen modokat tartalmaz a Packages mappánk (tehát csak az rfmod kiterjesztétsű tartalmakat fogjuk látni)
Az rfcmp tartalmakat akkor látjuk, ha kivesszük a pipát az "Options" fül alatt látható "Show Mods Only" elől. Van egy oszlop ahol írja, hogy az adott tartalom telepítve van e vagy sem, amennyiben nem, csak jobb click és katt az install gombra.
Ha valamely tartalomnál van frissítés is akkor az install után egy csillag jelenik meg előtte, ekkor megint jobb gomb és update.
Valamikor előfordul, hogy valamit nem enged telepíteni, ez azért fordul elő, mert különböző tartalmak összefüggenek egymással, és csak akkor tudod feltelepíteni, ha a kapcsolódó tartalom már fent van, de erre könnyen rájön az ember egy idő után.
Ennyi lenne tömören, a többi a játékon belül már egyszerűbb.
Összegyűjtöttem az eddigi publikus tartalmakat, és feltöltöttem FTP-re is.
Először is az alapjáték, ami most a Build 660-nál jár: (2014.04.25)
Build 660 Lite Install Csak magát játékot tartalmazza, tartalom nélkül, azok külön tölthetőek le.
A tartalmak FTP-ről tölthetők:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor2/Contents/
rF2 Szerver indítva:
Név: ! Maszim.hu - rFactor2
jelszó: gt3
A mod és pálya online is letölthető a Get Mod-ra kattintva, illetve az alábbi linken:
Pálya:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor ... _v10.rfcmp
Mod:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor ... _1.0.rfcmp
VMOD:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor ... ring.rfmod
Telepítési sorrend, pálya, vagy mod, az mindegy milyen sorrend, a lényeg a VMOD, azt kell utoljára telepíteni, bár aki már ismeri a rendszert tudja, hogy addig amíg hiányzó tartalom van, a VMOD-ot nem lehet telepíteni.
Működésileg telepítésileg teljesen más mint az rF1 de meg lehet szokni. Maga a játék telepítése a szokásos módon zajlik.
A modok, pályák már más tészta. A játék 2 helyre telepítődik fel a gépedre, van egy Core és egy Data mappa, persze külön helyen. A program files/rFactor2-ben van a Core - maga a program agya, minden más egyéb kiegészítők, feltelepíteni kívánt és feltelepített tartalmak a Data mappában, ami a felhasználó/dokumentumok mappába kerül rFactor2 mappába.
Amit érdemes elsőként megtenni, az a Core mappában levő ModMgr.exe (modkezelő progi) ezt át kell másolni a Data mappába az rFactor2 gyökerébe.
Ami még lényeges a Packages mappa, a letöltött tartalmakat ide kell belemásolni már kicsomagolt formában, mert a többség tömörítve tölti fel a netre. A lényeg, hogy a Packages mappába, már csak rfmod és rfcmp kiterjesztésű fileok kerüljenek.
A két fájlról kicsit bővebben:
rfcmp - ez a komponens a független pályákat jelenti, valamint független autót is jelenthet, de ez esetben az autó csak a játékban az All Cars and Track mod beállítása után érhető el, mivel az autónak szüksége van rFm filera.
rfmod - ez a komponens egy teljes tartalmat jelent, tehát van rFm, van autó és van pálya, valamint létre lehet hozni Virtuális modokat, röviden VMOD, amely csak egy rFm-et tartalmaz, amiben kifejted mely autókkal és pályákon tudsz menni.
Az rFm a legnagyobb különbség rF1 és rF2 között, amit szerintem borzasztóan túlbonyolítottak, nem véletlen nyitottak topicot az ISI fórumon ennek törléséről. De sajna az ISI nem akarja.
Ami a lényeg az rFm-nél, hogy mindkét játék esetében ott kell megadni egy úgynevezett pálya valamint autó szűrőt. rF1-ben ez egyszerű volt, pálza szűrőt nem voltál/vagy köteles megadni, ott mész a moddal ahol akarsz, illetve autószűrőnél, be kellett írni a VEH file-ban levő "class" megnevezést, ez így nem volt nagy tartalom, még egy LeMans mod esetében sem, mert csak be volt írva, hogy pl. GT P1 P2 stb.
Viszont rF2-ben kötelező a pálya szűrőt betenni másképp nem működik. Tehát be kell irni a pálya GDB fájl-ban található pálya nevét, valamint az autószűrőben már nem a classt kell megadni, hanem ami a "description" után található, ami ugye minden autónak más, még ha egy kategória is. Tehát jelen esetben példának megint ott a LeMans mod, van 3 kategória, és kb van 60 autó a modban, akkor az rFm-ben fel kell sorolni mind a 60 autó megnevezését. Emellett meg a pályát is amivel az a bökkenő, hogy ha kiadod a modod, majd sorba jönnek a pályák, minden alkalommal, ha egy újabb pályán akarsz menni, frissítened kell a mododat az új pálya nevével az rFm-ben.
Ez nagyon értelmetlen sztem, úgy gondolom mindenkinek szíve-joga ki mivel hol akar menni.
Ezután mehet a ModMgr indítása, előjön egy excel-hez hasonló táblázat, ahol láthatjuk hogy milyen modokat tartalmaz a Packages mappánk (tehát csak az rfmod kiterjesztétsű tartalmakat fogjuk látni)
Az rfcmp tartalmakat akkor látjuk, ha kivesszük a pipát az "Options" fül alatt látható "Show Mods Only" elől. Van egy oszlop ahol írja, hogy az adott tartalom telepítve van e vagy sem, amennyiben nem, csak jobb click és katt az install gombra.
Ha valamely tartalomnál van frissítés is akkor az install után egy csillag jelenik meg előtte, ekkor megint jobb gomb és update.
Valamikor előfordul, hogy valamit nem enged telepíteni, ez azért fordul elő, mert különböző tartalmak összefüggenek egymással, és csak akkor tudod feltelepíteni, ha a kapcsolódó tartalom már fent van, de erre könnyen rájön az ember egy idő után.
Ennyi lenne tömören, a többi a játékon belül már egyszerűbb.
Összegyűjtöttem az eddigi publikus tartalmakat, és feltöltöttem FTP-re is.
Először is az alapjáték, ami most a Build 660-nál jár: (2014.04.25)
Build 660 Lite Install Csak magát játékot tartalmazza, tartalom nélkül, azok külön tölthetőek le.
A tartalmak FTP-ről tölthetők:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor2/Contents/
rF2 Szerver indítva:
Név: ! Maszim.hu - rFactor2
jelszó: gt3
A mod és pálya online is letölthető a Get Mod-ra kattintva, illetve az alábbi linken:
Pálya:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor ... _v10.rfcmp
Mod:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor ... _1.0.rfcmp
VMOD:
ftp://87.229.108.129/VERSENYZES/rFactor ... ring.rfmod
Telepítési sorrend, pálya, vagy mod, az mindegy milyen sorrend, a lényeg a VMOD, azt kell utoljára telepíteni, bár aki már ismeri a rendszert tudja, hogy addig amíg hiányzó tartalom van, a VMOD-ot nem lehet telepíteni.