Minden, ami a témához kapcsolódik
Válasz küldése
Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7602
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: metosz » vas. jan. 13, 2013 9:18 pm

ONLINE BÍRÓ KERESTETIK

Benga ismét egy kis lendületet hozott ennek a kérdésnek, amit nagyon régóta szeretnék bevezetni.

Ahogy én látom elég esélytelen lenne, hogy ez minden futamon összejöjjön, de az ovál futamok esetén (évadban összesen indycar-6, maszim 500-1) 7 db versenyt mindenképpen szemmel fogja kísérni valaki(k) és többek közt a sárga okozásért mindenki megkapja az áthajtásos büntetését. Erre a 7 futamra tudunk magunk közül keresni embert, de nagyon szerencsés lenne, ha többi road bajnokiban is lenne ilyesmi.

Kérem aki esetleg tudna vállalni ilyet és már rendelkezik nálunk jogsival jelezze, hogy felmérhessük ennek lehetőségét.
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » hétf. jan. 14, 2013 7:54 am

Az indyre ha minden így marad, akkor elvállalnánk Bengával.
Addig még sok idő van, de előzetesen így áll a helyzet.
Buchert Csaba

Avatar
Gilberto
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: csüt. feb. 12, 2009 9:29 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Gilberto » hétf. jan. 14, 2013 10:49 am

Ha szabadidőm engedi akkor olyan versenyeken ahol nem vagyok/leszek érdekelt indy és Forma 1 ott szívesen vállalom!
Manchester United

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: danikosz » hétf. jan. 14, 2013 12:26 pm

Ilyen van a valóságba? Mert szerintem hülyeség valakit azért megbüntetni mert megindult az autó hátulja és rommá törte az autót. Oválon jól jön be a PC mindig,köv futamra elég ha első 3 körbe letölt egy áthajtásost. Vagy én vagyok túl lágyszívű?

Gyorsan lereagált büntetett esetnél ,ha rosszul gondolja az Online Tag és megbüntet pl engem valamiért, akkor majd azt kapom futam után válasznak bocsi de akkor így tűnt az eset? Ilyenek utólag is meg tud nézni egy szakértői csoport szerintem.
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » hétf. jan. 14, 2013 2:21 pm

danikosz írta:Ilyen van a valóságba? Mert szerintem hülyeség valakit azért megbüntetni mert megindult az autó hátulja és rommá törte az autót. Oválon jól jön be a PC mindig,köv futamra elég ha első 3 körbe letölt egy áthajtásost. Vagy én vagyok túl lágyszívű?

Gyorsan lereagált büntetett esetnél ,ha rosszul gondolja az Online Tag és megbüntet pl engem valamiért, akkor majd azt kapom futam után válasznak bocsi de akkor így tűnt az eset? Ilyenek utólag is meg tud nézni egy szakértői csoport szerintem.

Ja csak volt olyan eset amikor valaki pl Pitbe ment és sárgát okozott addigra a mezőny 90%-a letudta, így ők kaptak 2-3 kör hátrányt, ugyanez az ember dobogón végzett, úgy hogy még kétszer csinált sárgát! Ezt büntetheti utólag akárki. Ha csak magának csinál kárt nem lesz megbüntetve.

Ennek úgy kéne működnie, hogy min 2 ember, az egyik amíg köröz a safety carral, addig a másik megnézi, van ideje az embernek bőven!
Buchert Csaba

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: BengA » hétf. jan. 14, 2013 2:49 pm

danikosz írta:Ilyen van a valóságba?
A kérdésedre szerintem ott az általunk egyik legjobban ismert...Forma1 például.
Megbüntetve meg nem az lenne aki megpördül és széttöri magát.
Vannak szabályok, amiket be kell tartani, helyet adni másnak ha előz, normálisan kimenni pitelni, de ezeket lehetne sorolni és Te is ismered mindegyiket, szóval nem sorolom.
Utólag büntetni?...azt eddig is lehetett, de mint láttad teszteken, sok értelme nincs, de ez csak az én véleményem.
Kép

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: danikosz » hétf. jan. 14, 2013 3:31 pm

Csaba írta: Ja csak volt olyan eset amikor valaki pl Pitbe ment és sárgát okozott addigra a mezőny 90%-a letudta, így ők kaptak 2-3 kör hátrányt, ugyanez az ember dobogón végzett, úgy hogy még kétszer csinált sárgát! Ezt büntetheti utólag akárki. Ha csak magának csinál kárt nem lesz megbüntetve.

Ennek úgy kéne működnie, hogy min 2 ember, az egyik amíg köröz a safety carral, addig a másik megnézi, van ideje az embernek bőven!
Jah ez világos én is tudok hasonló esetről. De ott mit tudsz ezzel kezdeni? Adsz egy áthajtásost oké. Vissza jön max 1 kör hátrányba de még lehet az se lesz. Másik xy ember ugyan úgy 2-3 kör hátrányba lesz.
Ez az ovál egyik sajátossága ilyen téren,taktika kell,spórolás vállalni a rizikót hogy ha hamar jössz sárga lesz ha későn akkor meg le leszel maradva. Nyilván az már a másik oldal ha valaki 3szor csinálja ugyan azt a hibát de erre ott van az újra mindenki ovál vizsga dolog,vagy valami más szankció a köv ovál futamra.

Én attól tartok (abszolút nem bántásként mondom,mert Én sem vállalnék ilyet az is biztos) hogy olyan ember lesz ott aki lehet nem rendelkezik annyi tapasztalattal mondjuk, hogy megítélje hogy ha most oda beszúr az adott pilóta és a másik nem hagy helyet mert utolsó pillanatba történik akkor mi a teendő. Vagy rengeteg ilyen példát fel lehet hozni.
Másik pedig olyan ember lesz ilyen poszton szerintem aki lehet jobb lenne ha versenyezne. Te meg Benga eddig jöttetek amikor tudtatok. Amúgy se van Indy mezőny de ez még -2 ember... Gilbert is ment már oválon,szerintem máskor is jönne ha úgy jön ki a lépés.

Ezért mondtam az utólagos ellenőrzést hogy én úgy gondolom hogy jobb lenne. Nyilván mivel versenyzőként veszek majd részt elfogadom bármi lesz csak szerintem hülyeség.
BengA írta:
danikosz írta:Ilyen van a valóságba?
A kérdésedre szerintem ott az általunk egyik legjobban ismert...Forma1 például.
Megbüntetve meg nem az lenne aki megpördül és széttöri magát.
Vannak szabályok, amiket be kell tartani, helyet adni másnak ha előz, normálisan kimenni pitelni, de ezeket lehetne sorolni és Te is ismered mindegyiket, szóval nem sorolom.
Utólag büntetni?...azt eddig is lehetett, de mint láttad teszteken, sok értelme nincs, de ez csak az én véleményem.
Nem F1-re gondoltam,ott ha ez a rendszer lesz szerintem az jó dolog és működhet.Most csak kifejezetten az Indy-re és az Oválozásra.
Büntetés része akkor ugyan az csak egyszer futam alatt kapom meg amit az élő BT szerint megérdemlem,másik esetnél meg utólag egy több emberből álló csoport által.Ha abból nem tanulom meg hogy köv futamon az első 5 körben át kell mennem a piten és így kezdeni a versenyt (hasonló eset lehet hogy volt még '09-ben vagy 10-ben) akkor miért tanulnám meg ha akkor rögtön kapom? Megforgások pitbe menet azért vannak mert gyorsan megy,setup lehet szar és majdnem kezelhetetlen olyan részen (volt ilyen és bemakkoltam azt hogy bementem a pitbe,nem rajtam múlt). Büntit letöltve megint kell majd pitbe mennie..
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » hétf. jan. 14, 2013 4:15 pm

Az a véleményem/véleményünk, hogy valamit változtatni kell, mert így nem jó. Nincs garancia, hogy ez a megoldás, de ha meg sem próbáljuk akkor nem tudjuk meg :-)
A tesztfutam kötelezettség szerintem nem büntetés, mondjuk a célja sem ez.
Egyébként meg nekem elégtétel az, ha aki szétkúrta a versenyem nem nyerhet mert megkapta ami jár neki.
Ha konkrétan az idei Indyről beszélünk, nekem nagyon nincs kedvem indulni több ok miatt sem, de ez mind1.
Bengának ideje nincs készülni, tehát mi nem -2 vagyunk, hanem két inaktív aki segíteni akar! :D
Az más kérdés, hogy lehet nagyon kevesen fognak indulni, de ezt majd meglássuk! :D
Buchert Csaba

Avatar
Tony
Hozzászólások: 1460
Csatlakozott: kedd jan. 31, 2006 7:02 pm
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Tony » hétf. jan. 14, 2013 4:33 pm

Az ötlet jó, Indyben nem szándékozom indulni, úgyhogy ott én is be tudok segíteni.

Ha csak véletlen megpörgések lennének!... Semmi probléma nincs azokkal, a gond, hogy pl öten akarnak befordulni egy kanyarba, vagy egyenesben ívet váltanak egymás mellett. Ezekből sokkal több a baleset. Nem vagyunk hivatalos versenyzők, mégis olyan manővereket csinálunk, amiket ők sem tennének meg. Azért lenne jó egy ilyen csapat létrehozása, mert azonnal elejét lehet venni az ötven hozzászólásos meddő vitáknak az utólagos döntések miatt, és pár futam alatt meg lehet nevelni a mezőnyt.

Természetesen akár F1-ben is vállalnék egy élő BT tagságot, mivel amikor a 13-as modot elkezdtem tesztelni felajánlottam, hogy nem indulok.
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » hétf. jan. 14, 2013 4:40 pm

Tony írta:...
Természetesen akár F1-ben is vállalnék egy élő BT tagságot, mivel amikor a 13-as modot elkezdtem tesztelni felajánlottam, hogy nem indulok.
Hagydmá' ezt! :-) Most attól, hogy 100 ezer kört teszteltél már vele??? Úgyis lenyomnád szezon közben, nem mind1? :D
Buchert Csaba

Avatar
Kazard
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 479
Csatlakozott: vas. szept. 21, 2008 8:19 pm
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Kazard » hétf. jan. 14, 2013 4:51 pm

Én nem értek hozzá de aktív versenyzők jelenlegi helyzetben inkább a pályán legyenek ha nem határolódnak el szigorúan a versenyzéstől. Én az utólagos vizsgálatokat emiatt előnyösebbnek tartom.

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: BengA » hétf. jan. 14, 2013 8:18 pm

Minden esetre azt javaslom, amikor van teszt, ezt is ki kellene próbálni a háttérben.
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7602
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd jan. 15, 2013 9:43 am

@Danikosz
Az a helyzet, hogy felrakjuk a törést és akkor reálisan aki sárgát okoz, kiesik a versenyből, magával rántva egy-két embert. B verzió elfogadja, hogy bár kiesett volna, de kap még 1 esélyt vagyis törés helyett büntetést kap. :idea: ez nem új, sárga okozás címszóval már benne van a szabályzatban 2010 óta, csak a büntetési tétel változik.
Az nem járja, hogy valaki szarul állítja be a kocsit vagy nem tesztelt 11 sárgát csinál 5 ember versenyét nullázza - már rég belehalt volna valamelyikbe, ehelyett futamot nyer!

Sajnos észre kell venni, hogy baj van velünk oválon, muszáj következményeknek lenni, különben végig sárgázzuk a 2013-as évet is! Az utólagos "átnyálazom az egészet" semmit nem ért, pedig megtettük!
Kép

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: danikosz » kedd jan. 15, 2013 10:07 am

metosz írta: Sajnos észre kell venni, hogy baj van velünk oválon, muszáj következményeknek lenni, különben végig sárgázzuk a 2013-as évet is! Az utólagos "átnyálazom az egészet" semmit nem ért, pedig megtettük!
Igen változtatni kell,ezzel egyet értek. 94' bírói döntéseknél egy futamnál látom hogy minden sárga be lenne írva hogy miért volt. Phoenix ami az első ovál volt úgy rémlik. Többi futamról nincs beírva hogy pl miért volt 11 indulós 500-as futamon 10 sárga vagy a többi eset.

Régen újra kellett vizsgázni ha valaki sokat hibázott. Ez újra alkalmazva lesz? + az adott futamán tele lesz dobálva áthajtással?
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » kedd jan. 15, 2013 10:23 am

danikosz írta:
metosz írta: Sajnos észre kell venni, hogy baj van velünk oválon, muszáj következményeknek lenni, különben végig sárgázzuk a 2013-as évet is! Az utólagos "átnyálazom az egészet" semmit nem ért, pedig megtettük!
Igen változtatni kell,ezzel egyet értek. 94' bírói döntéseknél egy futamnál látom hogy minden sárga be lenne írva hogy miért volt. Phoenix ami az első ovál volt úgy rémlik. Többi futamról nincs beírva hogy pl miért volt 11 indulós 500-as futamon 10 sárga vagy a többi eset.

Régen újra kellett vizsgázni ha valaki sokat hibázott. Ez újra alkalmazva lesz? + az adott futamán tele lesz dobálva áthajtással?
Azért nem volt átnézve az a többi ovál, mert se időm se kedvem nem volt, pláne, hogy értelme sincs szerintem az újra "vizsgázásnak".
Ha szükséges agyon lesz büntetve, de egyébként nem hiszem, hogy 1nél több ilyen esetre lesz szükség, hamar meg lesz az eredménye.

De te miért tíltakozol ennyire? Van valami takargatni valód, hogy ne nézzünk?????
Buchert Csaba

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: danikosz » kedd jan. 15, 2013 10:48 am

Csaba írta: Azért nem volt átnézve az a többi ovál, mert se időm se kedvem nem volt, pláne, hogy értelme sincs szerintem az újra "vizsgázásnak".
Ha szükséges agyon lesz büntetve, de egyébként nem hiszem, hogy 1nél több ilyen esetre lesz szükség, hamar meg lesz az eredménye.

De te miért tíltakozol ennyire? Van valami takargatni valód, hogy ne nézzünk?????
Az nem a rendszer hibája hogy egyedül vitted az Indy-t. Tisztellek hogy végig csináltad egyedül,nem kis teljesítmény volt!
Nincsen semmi takargatni valóm. Beírtam hogy elfogadom csak nem értem minek ez. Tudom milyen megnézni az eseteket és utólag van hogy 2 napig azon tanácskozunk egy túraautó versenynél hogy mi hogy. Szar döntés után véget nem érő vitákat és magyarázkodást is.Egy ovál 10szer bonyolultabb tud lenni és nem szívesen nézném azt hogy valaki azért megy hátra mert a "toronyból" úgy gondolják hogy Ő volt a hibás. El kell fogadni a döntést mert ott megóvni úgyse tudja a pilóta,csak utána ha kiderül hogy téves akkor mi lesz? Viták? Vagy a kuss,így jártál?
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Norbi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1270
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Norbi » kedd jan. 15, 2013 10:51 am

Csaba írta:
danikosz írta:
metosz írta: Sajnos észre kell venni, hogy baj van velünk oválon, muszáj következményeknek lenni, különben végig sárgázzuk a 2013-as évet is! Az utólagos "átnyálazom az egészet" semmit nem ért, pedig megtettük!
Igen változtatni kell,ezzel egyet értek. 94' bírói döntéseknél egy futamnál látom hogy minden sárga be lenne írva hogy miért volt. Phoenix ami az első ovál volt úgy rémlik. Többi futamról nincs beírva hogy pl miért volt 11 indulós 500-as futamon 10 sárga vagy a többi eset.

Régen újra kellett vizsgázni ha valaki sokat hibázott. Ez újra alkalmazva lesz? + az adott futamán tele lesz dobálva áthajtással?
Azért nem volt átnézve az a többi ovál, mert se időm se kedvem nem volt, pláne, hogy értelme sincs szerintem az újra "vizsgázásnak".
Ha szükséges agyon lesz büntetve, de egyébként nem hiszem, hogy 1nél több ilyen esetre lesz szükség, hamar meg lesz az eredménye.

De te miért tíltakozol ennyire? Van valami takargatni valód, hogy ne nézzünk?????
Bocs, hogy beleszólok, de ez danikosz írásából nem tiltakozás, hanem épp ellenkezőleg.

Szerintem, mindenkinek újra kéne vizsgáznia oválon(ugye ez majd kell újra mindenkinek idén ahogy szokott minden évben), vagy valahogy megnézni minden verseny előtt tud-e mindenki biztonságosan pitelni aki szeretne indulni a futamon. Ugye ez a BE-KI áthajtás kötelező mindenkinek egyszer egy évben.
Mondjuk lehetne szúrópróba szerűen is vizsgáztatni. Mindegy, hogy van-e jogosítványa valakinek vagy sincs.

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4324
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » kedd jan. 15, 2013 11:05 am

Szerintem ha ott van 3 live bíró, ők hárman el tudjak dönteni hogy jogos e a büntetés. Valamint lehet futam közben is lehetőség replayt nézni amíg sárga van, tehát két ember megnézi a replayt 3x addig 1 követi az eseményt hogy szabályos e a sárga periódus.
Tamas Pongracz
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » kedd jan. 15, 2013 12:33 pm

Tommy78 írta:Szerintem ha ott van 3 live bíró, ők hárman el tudjak dönteni hogy jogos e a büntetés. Valamint lehet futam közben is lehetőség replayt nézni amíg sárga van, tehát két ember megnézi a replayt 3x addig 1 követi az eseményt hogy szabályos e a sárga periódus.
Ezt próbáltam már korábban elmagyarázni, de úgy látom a kollégák nem értik.
A tévedés lehetősége mindig benne van, ha a baleset nem egyértelmű, még mindig ott a lehetőség, hogy a döntést elhalasszuk a verseny utánra(f1 jó példa erre!!!). De oválon az esetek 95% tök egyértelmű, nem kell még gondolkozni sem. Road az más, de nincs is szükség verseny közbeni büntetésre, tényleg csak ha olyan durva dolog. Erről a verziórol vélemény?
Azt mondom én is próbáljuk meg, ha nem jó úgyis kiderül!
Buchert Csaba

Zsoltee
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: szer. jan. 07, 2009 4:36 pm

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Zsoltee » szer. jan. 16, 2013 12:04 am

Mivel tervezem az indulást az idei Indy szezonban, ezért hozzászólnék én is a témához, mivel van pár dolog amit nem értek.

Tavaly voltam 2-3 futamon. Tény, hogy mindegyik szenvedős, sárgás verseny volt, de az is tény, hogy mindegyiken kevesen voltak. Most, ha 3 versenyző még kiáll, hogy bíró legyen, lesz rá esély, hogy kicsit javuljon a versenyzés, de az biztos lesz, hogy jelentősen csökken az indulók száma.
Ezt én személy szerint nem tartom jó dolognak.

Ott van persze a másik lehetőség, hogy három, a témához nem értő, kvázi laikus jön bíráskodni, akik valószínűleg hoznak pár rossz döntést, ami után legalább megszűnnek az 50 hozzászólásos meddő viták. (Felváltják őket a 150 hozzászólásos viták.) Szerintem ez sem jó döntés.

Olvastam pár érdekes dolgot. Volt aki azt írta, hogy 3 bíró könnyen eldönt egy esetet. Lehet, hogy én emlékszem rosszul, de eddig is voltak, olyan esetek, amikről napokig ment a társalgás a fórumban. Én magam is voltam BT (nem itt) hosszú ideig. Szinte minden futamon volt néhány nehéz döntés, amin sokáig tanakodtunk.
Ezután, hogy jön össze az, hogy három, feltehetőleg az ovál versenyzés témában kevés tapasztalattal rendelkező bíró pillanatok alatt dönt egy esetről, egyben az adott versenyző futamáról?

Marad persze az, hogy el lesz halasztva a döntés futam utánra. Ez esetben jönnek a kényes témák. Amennyiben a versenyen valaki kapott volna egy áthajtásost, az verseny utáni büntetésnél kap egy kör mínuszt vagy esetleg időbüntetést? Ez nagyon nem lenne fair abból a szempontból, hogy verseny közben lenne lehetőség egy jó eredmény elérésére büntetéssel együtt, verseny után viszont garantált lenne a rossz eredmény.
Vagy el lesz halasztva a büntetés a következő versenyre? Ez esetben megint ott az esély, hogy valaki úgy nyer versenyt, hogy balesetet okoz, amiért elvileg büntetést kellett volna kapnia. Ez sem tűnik jó megoldásnak.

Miért csak a sárgákat büntetnétek? A fontos dolog a megelőzés lenne. A valóságban kb. az egyetlen dolog amit büntetnek az a blokkolás. Nem is akárhogy. Power egy lehetséges győzelme (egyben bajnoki címe) egy blokkolás miatti áthajtásos büntetésen ment el tavaly. Blokkolás, nagyon sok volt eddig is. Abban az időben is amikor hosszú zöld etapok voltak. Ezt valóban el kellene távolítani a versenyzésből, de ha minden blokkolás büntetve lesz, akkor ezzel a módszerrel 10 körönként járnak majd a versenyzők áthajtásosra.

Arról meg ne feledkezzünk el, hogy ugye az egész célja az lenne, hogy kevesebb legyen a sárga. Erre most komolyan azt akarjátok, hogy minden baleset után legyen olyan akinek pitelnie kell zöld alatt, ezzel előhozva az egyik legnagyobb veszélyforrást amivel elő lehet idézni a sárgát?

Végül, senki ne sértődjön meg ezen, de én igazán egy embert tudnék elképzelni, hogy ovál versenyeken bíráskodjon, az pedig Ginger. Neki viszont kétségkívül a pályán a helye.

Online bíró viszont jó lenne a versenyekre, csak nem büntetés osztás miatt. Rajtnál, bug miatti büntetések levétele jó dolog lenne. Baleseteknél esetleges piten átcsúszás miatti büntetésé szintén.
A túl hosszú sárga zászlós szakaszok elkerülése sem lenne rossz.
Pl. Amíg nincs lekörözött kihívhatná a pacecart a 4. sárgás körben, vagy amikor azonnal a restartnál történik a sárga kihívhatná egyből a pc-t. Ezzel is elkerülve a felesleges sárga alatt eltöltött köröket.
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » szer. jan. 16, 2013 8:10 am

Tök egyet értek Zsoltee val egy dolgot kivéve egy dolgot.
Amiért büntetnék az csakis egyértelmű nevezzük durva szabálytalanságnak. Ami nem egyértelmű az nagy %-ban nevezhetjük versenybalesetnek ahol az egyik fél kicsit hibásabb. Ezért szerintem kissebb büntetés járna.
A meddő viták nem jellemzik az ovált, meggyőződésem, hogy sokkal könnyebb az itteni helyzeteket megitélni, már csak azért is mert több idő van(a sárga miatt).
Ami viszont nagyon jó felvetés az a bblokkolás, erre viszont nincs ötletem, hogy lehetne verseny közben ezt megítélni. Egy-egy esetet még csak csak kiszúrunk de nem tudunk mindenkit egyszerre figyelni.
Azért vállalnám el, mert nem akarok indulni, a saját szabad időmet cseszném el a versenyzésünk jövőéért.
Nem sértődöm meg azért mert szerinted csak Ginger alkalmas erre, viszont ez egy baromság.
Nincs pótolhatatlan ember vagy tudás, de tök mind1.

Úgy veszem észre, hogy mindenki ellenzi, de konstruktív ötlet még szerintem nem érkezett, így azt veszem észre, hogy senkinek sincs már kedve se hozzá, úgyhogy lassan le is zárhatjuk a témát, és döglödjön tovább, én nem fogok álmatlanul forogni...
Buchert Csaba

Avatar
KOPI
Hozzászólások: 1989
Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: KOPI » szer. jan. 16, 2013 8:17 am

Igazat adok Zsolteenak.sajnos nem vagyunk annyian hogy 2-3 ember aki amugy menne is ezzel a fűnyiroval,helyette 3orát a monitor elött bambuljon.Tommyval a hrc nél voltunk safety car,a döntés ránk volt bizva mikor jövünk be,és itt is voltak viták részrehajlásrol meg ilyenekről.itt is lenne ez tuti.De nekem 8 hogy csináljátok,én abszolut kimaradok belőle.
Kép

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: BengA » szer. jan. 16, 2013 9:23 am

Sok hozzászólás van, melyekben nagyon sok az igazság...én is kicsit elhamarkodtam a dolgot, mikor felajánlottam a segítségem, mivel ahogy többen írták is, a rutin nagyon fontos lenne és nekem csak egy Indy 94' szezonom van(az sem teljes), ami édes kevés. Mivel jeleztem, hogy a vizsgáim miatt tuti nem indulok indy-ben, ezért nem mínusz ember lettem volna a bajnokiban.

Más...azt is észre vettem a hozzászólásokban, hogy a sok igazság mellett nem jöttek az építő jellegű hozzászólások. Hogy mik a hibák, azt mindenki tudja, de mi akkor a megoldás?
Metosz ezt azért írta ki, mert a versenyeken az első 5. sárga után sokan kilépnek(a többi 10-ről nem is beszélve), majd a köv. versenyen fele annyi ember lesz és ezt szeretné elkerülni. Verhetném a vállamat, ugyanis újoncként szinte soha nem okoztam sárgát (ez road versenyre is igaz), ellenben rutinos pilótákkal szemben. Persze ezzel nem is lehet versenyt nyerni, de akkor ha egy újonc nem hibázik annyit, akkor a többiek miért? (tisztelet a kivételnek).
Kép

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: danikosz » szer. jan. 16, 2013 10:02 am

Valószínű azért hibáznak mert több tapasztalat miatt úgy gondolják hogy meg tudják csinálni az adott manővert ám a másik embernek más az elképzelése és a két elmélet össze ütközik. Vagy mert annyira a határon mennek hogy kis hiba és máris jön a baj mert mindenki határon megy körülötte.


Maradjon a mostani rendszer,csak legyen alkalmazva. Nézze meg a BT csoport miért voltak sárgák,írják le mi volt hogy volt. Ha már a 3. vagy 4. figyelmeztetést kapod 1 futam alatt (főleg hogy pl az összes ugyan az a hiba pl pit) akkor valami feladat teljesítés legyen a köv ovál előtt. Pit,tömeg stb.
Mindenki újra vizsgázik szóval mindenki egyenlő esélyekkel indul. Ha futamon valaki sok sárgát okoz és főleg ugyan olyan hibákat vét akkor a keddi ovál teszt futamon vagy a csütörtöki futam előtt pl 30 perccel frissítse a jogsit. Menjen akkor ki 5 alkalommal a pitbe vagy menjen tömegbe. Teszt futamon okozott sárgákat is meg lehet nézni és szólni hogy figy csináltál ilyet meg olyat futamon óvatosan mert ha akkor is ez lesz szankciók lesznek. Valamint használjuk az óvás topicot,vagy futam után mindenki írja le hogy szerintem a 4. sárga azért volt mert xy megint nem nézett jobbra és felnyomott a falra. És ezt nem úgy kell reagálni hogy a tekurvaanyád hanem hogy én nem így éreztem,de a BT megnézi.
Ne jöjjön elő olyan vita hogy a másik brigád miatt van. Nyilván vannak csoportok,TS-en is privát csatornák ilyenkor akik jobban össze dolgoznak ami tök jó. Csak ne ilyenre vezessük vissza az egészet.

Csabi,Benga : Nem tudom mennyire nem akartok indulni,de ha tényleg esélytelen azt hogy részt vegyetek, kommentátori szerepkör se érdekel? Két ember már elég hogy csináljon egy jó műsort.
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Avatar
Tommy78
Hozzászólások: 4324
Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Tommy78 » szer. jan. 16, 2013 10:10 am

Azért hibáznak, mert nem volt következménye. Pontosan ezért jó az online bíró.
Sokan ellenzik a büntetést, de valamilyen szinten ezzel lehet "megfogni" az embereket. Ha hibázik, kap egy büntetést, és talán meggondolja, hogy legközelebb is belemegy e ilyen manőverbe.
sokaknál a tömegben vezetés tapasztalata hiányzik, mert nem jönnek el tesztversenyre, hanem inkább offline hotlapolnak. Aztán jön a futam elindul teli tankkal és jönnek a hibák, meg nyavajgások, hogy nem stabil az autó azért dobtam el, persze mert nem tesztelt teli tankkal, és nem ment tömegbe, ahol tapasztalhatná, hogy mennek a többiek és hogy viselkedik a megtankolt autó.
Az, hogy valamit nem online dönt el a bíró az szerintem természetes, hiszen vannak olyan esetek, amit nem lehet ott helyben akár többszöri visszanézés után is megítélni mi lenne a helyes döntés. De ez így van a valóságban is, sokszor futam után, akár 1-2 nappal később döntenek egy esetleges szituációról.
Ez benne van a pakliban. Viszont rengeteg esetet el lehet dönteni futam alatt, és megadni az érte járó büntetést.
Azt, hogy valaki lelép x. sárga után azzal nem lehet mit csinálni, valaki megúnja, valaki nem, sztem ez mindig így lesz, ez csakis felfogás kérdése. Sokan sárga nélkül is kilépnek mert úgy tartja kedve, vagy megsérül az autó, és inkább nem megy ki javítani, hanem kilép. Ezekkel a dolgokkal nem lehet mit tenni.
De ha az online bíráskodásra van kapacitás, és van olyan ember aki ezt szívesen elvállalja, csak azért, hogy segítsen nekünk, annak örülni kellene, és támogatni. Mivel hátrányát én egyáltalán nem látom, így nem értem, hogy sokan miért úgymond "ellenzik" ezt a dolgot. Amúgy meg a bíróknak az a dolguk, hogy kövessék figyelemmel a futamot, és ha olyat látnak, akkor cselekedjenek, vagy éppen büntessenek, ezt el kell fogadni.
Azt, hogy kihívjam idő előtt az SC-t mert csak időhúzás, mert másért miért zavarja az embert, csak komolytalanná teszi a dolgot, még egy Fun futamon is, nemhogy egy Bajnoki futamon. A sárga zászlós periódus az Indycar velejárója, ezt vagy elfogadja valaki vagy nem és nem indul. Ez szabály, nem egy ötlet, hogy valakinek nincs kedve megint körözni sárga alatt vegyük le.
Tamas Pongracz
Kép

Zsoltee
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: szer. jan. 07, 2009 4:36 pm

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Zsoltee » szer. jan. 16, 2013 10:34 am

Előhoztad a példát, hogy a balesetek egy része amiatt van, hogy sokan csak hotlapolnak, de megtankolt autóval pedig szenvednek és eldobálják az autót. Ez azzal is jár, hogy összetörik a saját, de valószínűleg mások autóját is, esetleg ki is esnek a futamból.

A gond csak ott van, hogy a következő versenyre mégis ugyanígy jönnek el. Ha a fentiből nem tudnak tanulni, ahol szintén nagy kárt szenvednek a baleset miatt, miből gondolod, hogy egy büntetés után odafognak figyelni?

A sárgák túlnyomó része azokon a futamokon amiken voltam az egyéni hibákból adódott. Vonal alá menés, instabil setup stb. Fent azt írtátok, hogy az egyéni megforgásokat nem akarjátok büntetni, ezek pedig azok. Vagy ha valaki belekeveredik, akkor ezeket is büntetnétek?

A sárga zászló a valóságban is addig tart, amíg van értelme bent tartani a PC-t. Felesleges köröket ott sem nagyon futnak sárga alatt. Nem úgy, mint mi rFactorban, ahol nem kell pályát takarítani, mindenki túl van a piten, de még így is megyünk néha +1-2 kört sárga alatt teljesen értelmetlenül. Ezeket márpedig el lehetne kerülni.

Büntetésre visszatérve. Ha beakarjátok vezetni a live bíráskodást, akkor azt ne áthajtásos büntetések kiosztásával tegyétek. Pályától függően az áthajtásos jelenthet 0, 1, de akár két kör hátrányt is. Az nem lenne igazságos, ha valaki ugyanazért a hibáért nem kapna kört amiért más, egy rövidebb pályán esetleg 2 kört is kap. Akkor inkább adjatok -1 körös büntetést. Mivel az egész bíráskodás (kivétel a blokkolás miatti büntetés) idegen az Indycar műfajtól, a -1 körös büntetés simán beleférne, ezzel legalább ki lenne iktatva a plusz veszélyforrás a pitelés miatt.
Kép

Gadfly
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Gadfly » szer. jan. 16, 2013 11:16 am

Írok én is, ha már tervezek indulni a bajnokiban. :)

Eddig nem akartam hozzászólni, mert igazából nekem tökmind1 viszont olvasva az utóbbi hozzászólásokat, én is inkább Zsoltee véleményét osztanám.
Szerintem is jó ha van online bíró viszont tényleg csak abból a szempontból, hogy az esetleges fölösleges büntetéseket levegyék ill. koordinálják a PC-t. Büntetést szerintem sem lenne jó kiosztani (max extrém esetben). Helyette ténylegesen futam után minden sárga okát kivizsgálni és ezt követően dönteni, hogy milyen szankciók szükségesek.
Továbbá Danik0sz felvetette a közvetítést is. Ez egy nagyon jó 5let, mert ha valaki tényleg áldoz arra, hogy "online bíró" lenne, akkor ennyi erővel a közvetítést is csinálhatnák. :razz: Persze ez mellett koordinálhatnák az előbb említett eseteket is.

Sárgák és egyéb blabla:
Most vasárnap volt IOWA-ban tesztfutam. Elvileg ki volt hirdetve, hogy mindenkinek újra le kell tennie a vizsgát. Én abban a hitben voltam, hogy biztos rengetegen lesznek ezen a futamon, hiszen jobb ezt minél előbb letudni és nem a szezonkezdéskor vacakolni ezzel. Nos tévedtem, hiszen összesen 6-an voltunk a szerveren és a tesztfutamon. :-?
A másik dolog ami elkeserített, hogy ezzel a MOD-al, ami úgy tapad az aszfalthoz (mint ha pillanatragasztóval lenne odaillesztve), 4 db sárga periódus volt 5 emberrel 100 kör alatt. :-? Nem néztem vissza az eseteket, de érezhetően szinte mind1ik vezetői hiba v. figyelmetlenség miatt volt. Nem tudom miért és mitől, de igen is VELÜNK van a baj!!! Indy94 esetében könnyen ráfogtuk a MOD-ra, de ezek szerint ott sem azzal volt baj. Ebből a szempontból viszont jó lenne vmilyen szankció, mert az sem állapot, hogy 1-2 ember sorozatos nem odafigyelése miatt szív az egész mezőny. Én max egy strigulázási rendszert tudnék elképzelni mint pl. ha valaki a saját figyelmetlenségéből v. hibájából adódóan a 3. sárgát okozza a futamon, akkor FEKETE zászló! :twisted: Nem kell ide áthajtásos, mert annak tényleg ott a veszélye, hogy a büntetés letöltésekor (be-ki) is elő lehet idézni. Aki viszont eléri a 3-as számot, annak viszont tényleg nincs "keresnivalója" a pályán vonatkozzon ez bárkire, (rám is), mert benne lehet!!!
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: BengA » szer. jan. 16, 2013 11:32 am

Gadfly ötlete elgondolkodtató...
A strigulázás teljesen jól hangzik és a sárgák eldöntése is. Ehhez talán kevesebb rutin is elég.
Kép

Dietrich
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 4481
Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Dietrich » szer. jan. 16, 2013 5:55 pm

Azért a valós Indycarban is voltak balhék a blokkolás miatt, mert volt akit büntettek volt akit nem.
És ott aztán 20 monitorn nézik a versenyt az írányításnál meg vannak a marshallok is vagy 10-15-en a pályán mégis voltak gondok.
De az tény a sárgát okozót nem büntetik.
Csak az edzésen a red flag okozásért jár a bünti (leggyorsabb kört elveszik) illetve a blokkolástért.

Az meg van mikor Milka egy törülközővel ment csatába Danica ellen a pitben? Az is a blokkolás miatti balhé volt. :)

@Kopi!
én nem tudom milyen rész lehajrásról beszélsz. Inkább az volt a gond, hogy ilyen élő SC először volt nálunk és nem volt tapasztalat benne. De az első Adelaide után megbeszéltük mikor kell a SC-nak bejönni.
Viszont ahhoz, hogy korrekten menjen szerintem 3 ember kell akik felosztják a pályát maguk közt ki melyik részét figyeli. Persze semmi nem mehet elsőre tökéletesen, de szerintem egyáltalán nem rossz dolog ez.
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy

Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7602
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: metosz » szer. jan. 16, 2013 6:59 pm

Eddig is volt bíráskodás ezután is lesz. Indycarban amit szimulálunk is van élő bíráskodás.
A sárga következmény és nem a büntetés oka.
Kép

W A Mozart
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 669
Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 10:23 pm
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: W A Mozart » pén. jan. 18, 2013 12:27 pm

Srácok, borzalmas a helyesírásotok!

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » pén. jan. 18, 2013 12:52 pm

W A Mozart írta:Srácok, borzalmas a helyesírásotok!
Ejj :D Kire gondolsz? :-) Mentségünkre legyen, melóból gyorsan ide firkantani pár sort, nem biztos, hogy irodalmi lesz! :-)
Buchert Csaba

danikosz
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1693
Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: danikosz » pén. jan. 18, 2013 1:01 pm

Csaba írta:
W A Mozart írta:Srácok, borzalmas a helyesírásotok!
Ejj :D Kire gondolsz? :-) Mentségünkre legyen, melóból gyorsan ide firkantani pár sort, nem biztos, hogy irodalmi lesz! :-)
Én vagyok az egyik nyertes szerintem :D nagyon hüJén írok :D
Molnár Dániel #99
Kép
KépKép

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: BengA » pén. jan. 18, 2013 1:33 pm

W A Mozart írta:Srácok, borzalmas a helyesírásotok!
Diszkóleksziásak vagyunk -hh-
Kép

Csaba
Hozzászólások: 1753
Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
Admin: Admin
Kapcsolat:

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Csaba » pén. jan. 18, 2013 3:24 pm

BengA írta:
W A Mozart írta:Srácok, borzalmas a helyesírásotok!
Diszkóleksziásak vagyunk -hh-
:D:D
Buchert Csaba

Norbi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1270
Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: Norbi » pén. jan. 18, 2013 5:28 pm

W A Mozart írta:Srácok, borzalmas a helyesírásotok!
Mindnekinek Magyar hejesirási szotártt!!44négy -hh-

Avatar
BengA
OW (road+ovál) Pilóta
OW (road+ovál) Pilóta
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: pén. aug. 05, 2011 11:20 am
Admin: Admin

Re: ONLINE BÍRÓ

Hozzászólás Szerző: BengA » pén. jan. 18, 2013 6:06 pm

Csaba írta:
BengA írta:
W A Mozart írta:Srácok, borzalmas a helyesírásotok!
Diszkóleksziásak vagyunk -hh-
:D:D
Egyébként nem tudom feltűnt-e, de direkt el is van írva :D. Mert ugye Mozart a Diszkógráfiára gondolt, nem a leszbiára, izé őőő lekszia pardon.
Kép

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég