Oldal: 5 / 6

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: kedd jan. 07, 2014 5:13 pm
Szerző: Erik Czakoi
Ma este is tudok jönni a Teszt Versenyre,nem kellet mennem ma még munába -l- Este akkor találkozunk barátaim ;-) _a_ :razz:

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: kedd jan. 07, 2014 6:27 pm
Szerző: Tommy78
Erik Czakoi írta:Ma este is tudok jönni a Teszt Versenyre,nem kellet mennem ma még munába -l- Este akkor találkozunk barátaim ;-) _a_ :razz:
Még a vizsgát is le kell tenned, ahogy azt tette Bandito.
Tehát ha ma tesztfutam előtt fel tudnál jönni, akkor a 105%-ot és a KTTT-t kellene megcsinálnod. Ez kb fél óra ha minden simán megy, így jó lenne ha legkésőbb 19.00-ra fel tudnál jönni szerverre, de előbb is jöhetsz én már most megyek fel.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: kedd jan. 07, 2014 6:38 pm
Szerző: Dietrich
Tegnap TS-en a Dubai pályát nem Abu Dhabival kevertem...hanem Bahrainnal. Homokos szar..


Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: kedd jan. 07, 2014 6:41 pm
Szerző: Dietrich
Tommy78 írta:
Erik Czakoi írta:Hát barátaim ez a második Teszt versenyem se nem jól sikerült,sajnálatos módon ki éget a motorom,pedig 3 -on volt a hűtő nyilásom :oops: Ugy néz ki hogy legközeleb muszaj lesz 4-re álitani.Holnap és szerdán már nem leszz időm,nemtudok részt venni a Teszt versenyeken,de majd találkozunk csütörtökön az első nyitófutamon,addig is sziasztok ;-)
Hát igen érdemes 4-esre tenni a hűtőt, de azt is tudni kell, hogy nem csak a melegedéstől kopik el a motor, hanem a durvább vissza váltásoktól, leginkább erre kell nagyon odafigyelni és megszokni.

Ahogy én tegnap...

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 7:08 am
Szerző: Dietrich
Történet a következő.
Hétfői tesztnap semmivel nincs gond, kívéve a vezetésemet.
Kedden felmegyek szerverre és a kormányom használhatatlan. Egyeneseken balra-jobbra rángatja magát. Olyan szinten, hogy tartani is alig tudom, ha elengedtem félő volt a monitor le esik az asztalról.
Sebességarányos blablabla 0%-on van. újra kalibráltam és semmi változás. Tudja valaki mi a baja? Remélem nem szart be a DFGT-m.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 11:31 am
Szerző: Gilberto
Dietrich írta:Történet a következő.
Hétfői tesztnap semmivel nincs gond, kívéve a vezetésemet.
Kedden felmegyek szerverre és a kormányom használhatatlan. Egyeneseken balra-jobbra rángatja magát. Olyan szinten, hogy tartani is alig tudom, ha elengedtem félő volt a monitor le esik az asztalról.
Sebességarányos blablabla 0%-on van. újra kalibráltam és semmi változás. Tudja valaki mi a baja? Remélem nem szart be a DFGT-m.
Nézd meg nincsen-e gomb beragadva rajta!

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 11:55 am
Szerző: Nightt
Tanulsagos volt a tegnapi teszt. Gyorsulni ugyan nem tudtam, viszont megtanultam, hogy nem szabad tamadni az elso szektor gyors kanyarjaiban a razokovet, mivel az auto konnyen meg tud szabadulni egy, esetleg ket kereketol es ha szerencsenk van, a motor is elhalalozik :mrgreen:

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 5:20 pm
Szerző: danikosz
Nightt írta:Tanulsagos volt a tegnapi teszt. Gyorsulni ugyan nem tudtam, viszont megtanultam, hogy nem szabad tamadni az elso szektor gyors kanyarjaiban a razokovet, mivel az auto konnyen meg tud szabadulni egy, esetleg ket kereketol es ha szerencsenk van, a motor is elhalalozik :mrgreen:
Kerékvetőre mész a kocsid darabokra esik? Mi történt?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 6:11 pm
Szerző: Tommy78
Szerintem a kerékvetőn belüli "hurkák" dobták meg, amitől tetőre rakta.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 7:17 pm
Szerző: Tommy78
A jelnelgi Pilóta Státusz így áll:
Kép

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 7:38 pm
Szerző: Tommy78
Akiknek hangos az ellenfél autójának a hangja, az állítsa át az autójának az SFX fájlban a következő értékeket:

Ez az alapbeállítás:
// ENGINE VOLUME MIX
playerEngineVolumeMinimum=0.75
playerEngineVolumeThrottleFraction=0.15
playerEngineVolumeRevFraction=0.1

non-playerEngineVolumeMinimum=0.3
non-playerEngineVolumeThrottleFraction=0.3
non-playerEngineVolumeRevFraction=0.4

Az első rész a saját autónk hangjára, míg a 2. rész az ellenfél autójának a hangjára utal.
Vegyétek feljebb a saját hangot, és akkor már nem lesz gond, ha túl hangos, akkor a játékban még tudtok visszább venni.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 9:11 pm
Szerző: Erik Czakoi
Köszi szépen Tommy a segitséget, de én ezt nem találom sehol se,már mindenütt keresem,Hol találom ezt a SFX -fájlt ? A Sounds-ba sehol sincs -jaj- -jaj- _LL

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 9:33 pm
Szerző: Tommy78
Erik Czakoi írta:Köszi szépen Tommy a segitséget, de én ezt nem találom sehol se,már mindenütt keresem,Hol találom ezt a SFX -fájlt ? A Sounds-ba sehol sincs -jaj- -jaj- _LL
Ott csak a hang fájlok vannak.
Az SFX az a Vehicle/MTCC2014/BMW... Mappában van.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 08, 2014 10:02 pm
Szerző: Erik Czakoi
Tommy78 írta:
Erik Czakoi írta:Köszi szépen Tommy a segitséget, de én ezt nem találom sehol se,már mindenütt keresem,Hol találom ezt a SFX -fájlt ? A Sounds-ba sehol sincs -jaj- -jaj- _LL
Ott csak a hang fájlok vannak.
Az SFX az a Vehicle/MTCC2014/BMW... Mappában van.
Ok mégegyszer is nagyon szépen köszi a segitséget most már megtaláltam,már be is álitottam, és müködik jól, -vv- -vv- -vv- :razz:

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 09, 2014 12:10 pm
Szerző: danikosz
Tommy78 írta:A jelnelgi Pilóta Státusz így áll:
Kép
A 22 indy mellé most van még 36 kör nekem még Dubai-ból. Akkor megvagyok,igaz?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 09, 2014 12:24 pm
Szerző: Nightt
Tommy78 írta:Szerintem a kerékvetőn belüli "hurkák" dobták meg, amitől tetőre rakta.
Ez tortent. -lll-

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 09, 2014 12:49 pm
Szerző: Norbi
danikosz írta: A 22 indy mellé most van még 36 kör nekem még Dubai-ból. Akkor megvagyok,igaz?
Az Indynek mi köze van az MTCC-hez? =_

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 09, 2014 12:58 pm
Szerző: Gadfly
Norbi írta: Az Indynek mi köze van az MTCC-hez? =_
Szerintem az előző pályára (Indianapolis) gondolt.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 09, 2014 2:34 pm
Szerző: danikosz
Gadfly írta:
Norbi írta: Az Indynek mi köze van az MTCC-hez? =_
Szerintem az előző pályára (Indianapolis) gondolt.
Az csak rosszul írtam. Norbi bekaphatod!!!:D

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 09, 2014 8:41 pm
Szerző: Nightt
Lefagyasztotta a gepem az rf. Ilyen meg nem volt es remelem, nem is lesz. A fagyasig jo volt a futam.

@Gstyle, bocs a hangnemert, csak nem ertettem, h miert terelsz le a palyarol...

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 10, 2014 8:42 am
Szerző: Dietrich
Nightt írta:Lefagyasztotta a gepem az rf. Ilyen meg nem volt es remelem, nem is lesz. A fagyasig jo volt a futam.

@Gstyle, bocs a hangnemert, csak nem ertettem, h miert terelsz le a palyarol...
kvali felvezető körén én elengedni akartalak titeket, 2 kerékkel a pályán kívűl is voltam már az egyenes elején és akkor megérkeztél... ;)
na most ott én is nyomtam a szöveget nem tudtam ki volt az amíg nem néztem vissza. csak nem hallhattad, mert nem nyomtam meg a TS gombot. ;)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 10, 2014 10:53 am
Szerző: Nightt
Dietrich írta:
Nightt írta:Lefagyasztotta a gepem az rf. Ilyen meg nem volt es remelem, nem is lesz. A fagyasig jo volt a futam.

@Gstyle, bocs a hangnemert, csak nem ertettem, h miert terelsz le a palyarol...
kvali felvezető körén én elengedni akartalak titeket, 2 kerékkel a pályán kívűl is voltam már az egyenes elején és akkor megérkeztél... ;)
na most ott én is nyomtam a szöveget nem tudtam ki volt az amíg nem néztem vissza. csak nem hallhattad, mert nem nyomtam meg a TS gombot. ;)
Mogotted volt egy auto, ami pont kitakart teged es amikor eszrevettelek, mar tul kozel voltal...

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 11, 2014 1:31 pm
Szerző: Tommy78
Dubai Pódium

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 11, 2014 4:24 pm
Szerző: Gilberto
Tommy78 írta:Dubai Pódium
Legalább az 1ik McLaren ottvan
:)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 16, 2014 7:29 pm
Szerző: Tommy78
Urak!

A rajttal, és a biztosnsági autós periódussal kapcsolatban a Szabály módosítások elkészültek, kérem Mindenki olvassa el a változásokat, melyet kék dőlt betűvel kiemeltünk!

Eztután Mindenki fogadja el a Szabálymódosításokat Újra!

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 16, 2014 8:16 pm
Szerző: Norbi
"AZ SC fázis utolsó körében szigorúan TILOS gumit melegíteni!"
A zöld utáni első kör érdekes lesz akkor :D
50fokon a gumi tapadása majdnem 0 :)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 16, 2014 9:17 pm
Szerző: Bodzzza
Norbi írta:"AZ SC fázis utolsó körében szigorúan TILOS gumit melegíteni!"
A zöld utáni első kör érdekes lesz akkor :D
50fokon a gumi tapadása majdnem 0 :)
tudjuk hogy nem a legjobb megoldás, de az első futam utáni tapasztalatok után meg kellett hozni ezt a döntést, mivel volt belőle probléma. A sorrend zöldig már nem tudott rendeződni és büntetett a szerver... :(
Ha ezt a kezem harapom ez fáj, ha azt akkor az...

amugy én is próbáltam melegíteni a 911est, de nem sikerült... versenytempóban tudtam csak működésre bírni.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 16, 2014 9:31 pm
Szerző: Norbi
Bodzzza írta:
Norbi írta:"AZ SC fázis utolsó körében szigorúan TILOS gumit melegíteni!"
A zöld utáni első kör érdekes lesz akkor :D
50fokon a gumi tapadása majdnem 0 :)
tudjuk hogy nem a legjobb megoldás, de az első futam utáni tapasztalatok után meg kellett hozni ezt a döntést, mivel volt belőle probléma. A sorrend zöldig már nem tudott rendeződni és büntetett a szerver... :(
Ha ezt a kezem harapom ez fáj, ha azt akkor az...

amugy én is próbáltam melegíteni a 911est, de nem sikerült... versenytempóban tudtam csak működésre bírni.
Oké, szabályokat elfogadtam. Azt csak úgy írtam.
Az Indianapolisi verseny után mindenre fény derül :D

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 7:47 am
Szerző: danikosz
Tavalyi GT-nél is az volt a szabály hogy vonalig nincs előzés,jól rémlik?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 8:37 am
Szerző: Tommy78
danikosz írta:Tavalyi GT-nél is az volt a szabály hogy vonalig nincs előzés,jól rémlik?
Jól.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 9:25 am
Szerző: Gadfly
Nagyon sajnálom a történteket, hiszen az én kicsúszásom generálta a szabályok egy részének a módosítását. Jobb lett volna, ha ez már vmelyik tesztfutamon kibukik és már úgy rajtolunk el Dubaiban, hogy képben vagyunk, de hát mindig kell egy "hiba", hogy tanulni tudjunk és ha most nem is történt volna meg, biztos vagyok benne, hogy ez előbb utóbb amúgy is bekövetkezett volna.

Én személy szerint tényleg azért melegítettem a gumikat, mert már korábbi tesztfutamokon megfigyeltem, hogy rengeteget számít, konkrétan az 50-60 fokos gumikat 80 fok fölé tudtam melegíteni, ami számomra bőven elegendő volt ahhoz, hogy szinte versenytempóban teljesítsem az első kanyarokat. Igaz Dubaiban a célegyenesben picit hűlt a gumi, de nálam csak kb. 72 fokig, ami még mindig sokkal több tapadást biztosított azoknál, akik nem melegítettek és a célegyenes végére ~50 fokos gumikkal érkeztek meg.

Mindezek után úgy gondolom, hogy a gumimelegítés tiltása is csak fél megoldás, hiszen a melegítésből adódó kicsúszás kiküszöbölhető, viszont a rajt utáni koccanások (esetleg balesetek) egyáltalán nem, és félve mondom, hogy szerintem lesznek ebből még gondok (de ne legyen így).
Igaz a valóságot megmásítva, de talán biztonságosabb megoldás lenne, ha a gumik alacsony hőmérsékleten is tapadnának, hiszen ezzel a gumimelegítés teljesen kizárható lenne ill. a rajt utáni balesetek esélye is csökkenhetne.
De mondjuk azt, hogy majd idővel mindenki megszokja, hogy 0 tapadással kell rajtolni (ami biztos így is lesz), viszont csak remélni tudom, hogy kevés áldozattal fog járni ez a tanulási fázis és nem idéz elő, egy esetleges létszámcsökkenést a bajnokságban.

Egy biztos, hogy már most berendeltem a Ford hátsó lámpaburákból! :twisted:

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 9:44 am
Szerző: Giorgio
Erre a problémára igazság szerint nem igazán látom a megoldást, azon kívül, h oda kell figyelni és bekalkulálni, h hidegek a gumik. A gumi melegítés betiltása elég érzékenyen érint, mert nálam tökéletesen működött, aki meg azt mondja nem volt értelme, az vmit nagyon rosszul csinált. Érdekes módon a gumikat fel tudtam melegíteni 85-90 fokig, ami még ha vissza is hűlt nem 50 fokos korcsolyázásra alkalmas gumi volt, hanem már közel versenytempóban tudtam elfordulni az első körökben is, amivel sikerült pozíciókat is nyernem.

A fő baj az, h ezzel ha meg is oldottunk egy problémát generáltunk egy másikat, mert a jéghideg gumikon lesznek érdekes pillanatok az első féktávon, és teljesen biztos vagyok benne, h ezekből lesznek nagyobb koccanások, amik adott esetben rögtön hozzá járulhatnak egy újabb SC-hez.

Ez csak személyes vélemény, a szabályokat nem én alkotom, így ha ez van, akkor ezt kell szeretni alapon elfogadom és ehhez tartom magam, de nem biztos, h ez a legjobb megoldás.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 11:51 am
Szerző: Gilberto
Itt az ellenkezője, ha én melegíteni próbálom a kerekeket idegbeteg módon kell rángatnom ahogy nektek is kellett! Az első kanyarhoz meg csak annyit mindenki mérje föl tesztelje hogy mekkora fékutakra van szükség és a féket melegítse fel, mert az is elég lényeges, mert sok lecsúszás az első kanyarban nem a tapadás hiánya miatt van hanem a hideg fékek okozta hosszabb féktávok miatt amit sokan nem vesznek figyelembe!

Én teljesen jónak találom ezt a megoldást a valóságban is így működik, nem rángatják mint a vadállat azt autókat rajt előtt(kivéve F1)!

Azt abszolút elvetélt ötletnek gondolom Gadfly hogy a gumifizikán módosítsunk emiatt! Mert akkor már mindjárt ne is kopjon a gumi és hajrá!

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 12:18 pm
Szerző: voodoo
Gilberto írta:Itt az ellenkezője, ha én melegíteni próbálom a kerekeket idegbeteg módon kell rángatnom ahogy nektek is kellett! Az első kanyarhoz meg csak annyit mindenki mérje föl tesztelje hogy mekkora fékutakra van szükség és a féket melegítse fel, mert az is elég lényeges, mert sok lecsúszás az első kanyarban nem a tapadás hiánya miatt van hanem a hideg fékek okozta hosszabb féktávok miatt amit sokan nem vesznek figyelembe!

Én teljesen jónak találom ezt a megoldást a valóságban is így működik, nem rángatják mint a vadállat azt autókat rajt előtt(kivéve F1)!

Azt abszolút elvetélt ötletnek gondolom Gadfly hogy a gumifizikán módosítsunk emiatt! Mert akkor már mindjárt ne is kopjon a gumi és hajrá!
Ennyi erővel azt is fel lehet mérni ép ésszel mennyire lehet rángatni a kocsit (ha kell egyáltalán).Ráadásul ez ami történt egy 100-ból 1 szer előfoduló eset , de az új rajtolási rendszer sokkal veszélyesebb , hozzátenném nekem mindegy mi lesz megfelel az összes verzió.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 12:37 pm
Szerző: Gadfly
@Gilbert
Szóval sem állítottam, hogy ne kopjon a gumi.....nem is értem miért integráltad ekkora túlzássá!? Csupán annyi (már leírtam, de megteszem még1x), hogy a gumi ezen tulajdonságát hasonlóra beállítani, mint ami pl. V8-ban v. a korábbi MOD-oknál is volt, tehát tapadjon a rajt után. A fék melegítést meg jobb ha nem javaslod, mert:
1. én úgy vettem észre, hogy ez nincs akkora hatással az autó viselkedésére mint a melegebb gumi
2. szintén veszélyes és nem biztos, hogy sokban eltér a kormányrángatástól a fékezgetés GREEN előtt. + hiába lesz jobb a féktávod, ha a hideg gumin nem tudsz elfordulni.

Ahogy írtam nekem is mind1 (módosítást is elfogadtam), csak egy javaslat volt arra, hogy ha a gumi ezen tulajdonsága változna, akkor feltehetően kevesebb gond lenne. Ennyi. Részemről pont ez a téma.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 3:15 pm
Szerző: Gilberto
Gadfly írta:@Gilbert
Szóval sem állítottam, hogy ne kopjon a gumi.....nem is értem miért integráltad ekkora túlzássá!? Csupán annyi (már leírtam, de megteszem még1x), hogy a gumi ezen tulajdonságát hasonlóra beállítani, mint ami pl. V8-ban v. a korábbi MOD-oknál is volt, tehát tapadjon a rajt után. A fék melegítést meg jobb ha nem javaslod, mert:
1. én úgy vettem észre, hogy ez nincs akkora hatással az autó viselkedésére mint a melegebb gumi
2. szintén veszélyes és nem biztos, hogy sokban eltér a kormányrángatástól a fékezgetés GREEN előtt. + hiába lesz jobb a féktávod, ha a hideg gumin nem tudsz elfordulni.

Ahogy írtam nekem is mind1 (módosítást is elfogadtam), csak egy javaslat volt arra, hogy ha a gumi ezen tulajdonsága változna, akkor feltehetően kevesebb gond lenne. Ennyi. Részemről pont ez a téma.
Féket melegíteni nem satufékezgetéssel kell, hanem kb 20%-on nyomva tartód és nyomod a gázt, nem kell + -30 km/h-val rángatozni:)

Feltételezem hogyha a gumi hidegen is jól tapadna az esőgumi is vesztene az értelméből mert az amellett hogy a "vízkiszorítása" nagyobb hidegebb körülmények között ideálisabb a tapadása! Tehát pl 25% víz alatt a slick simán jó lenne!

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 4:51 pm
Szerző: Gadfly
Gilberto írta: Féket melegíteni nem satufékezgetéssel kell, hanem kb 20%-on nyomva tartód és nyomod a gázt, nem kell + -30 km/h-val rángatozni:)
Nálam a Combined single axis be van pipálva, tehát nem tudom egyszerre a kettőt használni. Ne kérdezd miért, így szoktam meg és mindig is így megyek/mentem. :)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 5:27 pm
Szerző: Norbi
Gadfly írta: Nálam a Combined single axis be van pipálva, tehát nem tudom egyszerre a kettőt használni. Ne kérdezd miért, így szoktam meg és mindig is így megyek/mentem. :)
legnagyobb hülyeség, hogy van olyan lehetőség, hogy azt be lehet pipálni :lol: -hh- -l-

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 8:11 pm
Szerző: CsaB
Nekem alapból "egy tengelyes" a pedálom, ami azt jelenti, hogy gyszerre a két pedál nem tud max állásban működni. Azonban, ez azt is jelenti, hogy így úgy működik, hogy amennyire be van bármelyik pedál nyomva a másik csak annyira tér ki amennyi a másik pedál ból hiányzik a teljes 100%os kitérésig hiányzik, ugyanez érvényes vordítva. Ha 100%on van a gázpedálom és elkezdem nyomni a fékpedált, a gázpedál kitérése annyival esik vissza amennyire a fékpedált benyomom.
Így tehát nálam pl működik a 30%on tartott fék a gáz tartása mellett.

A gumi melegítés pl nálam tökéletesen működött. 70-80-nál én nem tudtam megforgatni az autót mert ugye a gázt nem nyomtam, viszont egyenes vonalban 1-esben pedig pont ki tudtam annyira pörgetni a hátsó kerekeket, hogy simán elérte a 80˚C-ot és nem kellett +-30al "rángatóznom"
--kj-

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 10:38 pm
Szerző: Turi
Ha jól értettem a módosításokat, akkor:
Nem lesz többé biztonsági autós kíséret a felvezető körön, csak ha baleset történik akkor lép pályára?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 17, 2014 11:29 pm
Szerző: Tommy78
Turi írta:Ha jól értettem a módosításokat, akkor:
Nem lesz többé biztonsági autós kíséret a felvezető körön, csak ha baleset történik akkor lép pályára?
Így van.
Tehát a rajt olyan mintha lámpára rajtolnánk felvezető nélkül, és zöld után tesszük meg 1 sorban a felvezető kört (ami ugye már valójában a verseny első köre), majd a kör végén rajt a leírtak alapján.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 18, 2014 10:15 am
Szerző: Bodzzza
Sztem az egysoros rajttal és a vonaltól való előzéstől, nagy mértékben lehet csökkenteni a rajt, újrarajt utáni kalamajkák számát. Tudom ez sem zár ki semmiféle balesetet, mert mindenki az első kanyarban akar győzni.... :( ha már a fékek üzemmelegek, akkor azért egy normális féktávot lehet venni....
Írtam Norbinak is. Ha ezt a kezem harapom ez fáj, ha azt akkor az. Erre most sem tudok mást írni. Az hogy lesz e baleset, az a helyzetfelmérésen, tolerancián, alkalmazkodáson, azaz rajtunk múlik....
Az, hogy ez meg a sorozat létszámcsökkenéséhez vezetne azt kétlem. Nem kell vészmadárkodni.... bírom az ilyneket.... :)
Majd egyszer talán lesz egy szabályok nélküli bajnokság is :)

Kérlek azt vegyétek figyelembe, hogy nem lehet mindig olyan szabályt hozni ami mindenkinek jó. A szabálynak nem is az a célja, hogy mindenkinek megfelejen, hanem az hogy mindenki számára adott, azonos feltételeket biztosítson.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 18, 2014 10:53 am
Szerző: Bandika
Gafly én úgy vettem ki az új szabályból, hogy a rajt előtt egy sorba rendeződve lehet gumit melegíteni, csak az SC fázis utolsó körében nem lehet, vagy rosszul értettem?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 18, 2014 11:56 am
Szerző: voodoo
Bodzzza.

"Ha ezt a kezem harapom ez fáj, ha azt akkor az. Erre most sem tudok mást írni. Az hogy lesz e baleset, az a helyzetfelmérésen, tolerancián, alkalmazkodáson, azaz rajtunk múlik.... "

:lol:

Melyik sorozatban van olyan hogy a green után rajtvonalig nem lehet előzni ? Miért nem állórajtolunk akkor mert kb semmi értelme a repülő rajtnak. -ww-

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 18, 2014 12:31 pm
Szerző: Bodzzza
voodoo írta:Bodzzza.

"Ha ezt a kezem harapom ez fáj, ha azt akkor az. Erre most sem tudok mást írni. Az hogy lesz e baleset, az a helyzetfelmérésen, tolerancián, alkalmazkodáson, azaz rajtunk múlik.... "

:lol:
ezzel most nem értem mi a problémád?...
voodoo írta: Melyik sorozatban van olyan hogy a green után rajtvonalig nem lehet előzni ? Miért nem állórajtolunk akkor mert kb semmi értelme a repülő rajtnak. -ww-
ebben. azért mert abból aztán tényleg lenne bonyodalom....

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 18, 2014 1:07 pm
Szerző: voodoo
Ha már így rákérdeznél a mondat második fele minden versenyre igaz :) Az első felére melyik kezedet harapod meg : Mondj egy futamot ahol ez az eset előfodult . Talán 200-ból egyszer. Erre megváltozik a teljes rajtolás , egy sokkal roszabbra. 230-körül fogunk bezuhanni egy jobbos féktávra 24-en hideg gumikon és fékeken.Mivel még előzni sem lehet a rajtvonalig egyben lesznek a kocsik ez teljesen felesleges még jobban a féktávra tolja a dolgokat.. Meg lehet oldani persze ide jó a mondatod második fele ami elég nagy közhely erre dobtam a :lol:

Inkább a pit problémára koncentrálnátok , hisz sajnos te is szenvedő alanya voltál annak (bocsi) hogy nem tudtál beállni pláne ha mind a 3 autó egyszerre jön.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szomb. jan. 18, 2014 1:10 pm
Szerző: Bodzzza
voodoo írta:Ha már így rákérdeznél a mondat második fele minden versenyre igaz :) Az első felére melyik kezedet harapod meg : Mondj egy futamot ahol ez az eset előfodult . Talán 200-ból egyszer. Erre megváltozik a teljes rajtolás , egy sokkal roszabbra. 230-körül fogunk bezuhanni egy jobbos féktávra 24-en hideg gumikon és fékeken.Mivel még előzni sem lehet a rajtvonalig egyben lesznek a kocsik ez teljesen felesleges még jobban a féktávra tolja a dolgokat.. Meg lehet oldani persze ide jó a mondatod második fele ami elég nagy közhely erre dobtam a :lol:

Inkább a pit problémára koncentrálnátok , hisz sajnos te is szenvedő alanya voltál annak (bocsi) hogy nem tudtál beállni pláne ha mind a 3 autó egyszerre jön.
tudsz jönni ts-re?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: vas. jan. 19, 2014 7:57 pm
Szerző: danikosz
Tavaly nem volt sok gond ezzel ha vissza emlékeztek. Nem sok alkalom volt hogy restart után egyből sárga lett volna első kanyaros állatkodások miatt. Most sem ott volt gond,már eleve el se jutottunk az első kanyarig és bazdmegezés volt a ts-en. Ilyen szempontból tök 8 hogy mi a rajt :D :D
De elvileg ez ugyan az mint tavaly, csak annyit változott hogy az első diktálja a tempót,nem? Tavaly a vonal előtt volt a green amit tudott előre mindenki és arra várt hogy mikor nyomja a gázt. Tudtuk előre hogy melyik az az 5-10 méteres szakasz ahol figyelni kell és padlózni ha hallod a hangot.
Most jobban szét fog nyúlni a mezőny mert az első diktálja majd ami ilyen szempontból jobb. Féket lehet melegíteni tudtommal szóval megállunk elvileg. A gumi melegítés tilos ami miatt max lassabban kanyarodunk.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: szer. jan. 22, 2014 4:26 pm
Szerző: Bodzzza
bíró döntésekből folytatás.....
CsaB írta: 1. Én haladtam elől miért is ne fékezhetnék úgy ahogy szoktam ?? -g1-
2. ŐŐ hogy is mondjam, kiütöttelek ? nem rémlik, sőt az eset sem arról szólt, hogy kiütöttelek. Tény kocc lehet hogy volt na de kérem ez itt nem Open Wheel Race. nem is értem, nincs tiltva hogy nem lehet összeérni, sőt hát ez a fajta küzdelem ha nem is fejjel a másiknak mint a bikák de a szoros küzdelem kontaktokkal jár vagy szóljatok ledobom a sárvédőket azt menjünk akkor Open Wheel szabályokkal.
3. Roghadtul nem sírtam. de írtam is csak a kíváncsiság hajtott, hogy mi a vélemény arról az esetről, ezért nem is óvtam, azért vártam meg direkt a bírói döntéseket, hogy ne befolyásolhassam az vizsgálatot azzal hogy esetleg óvok. A kocc engem sem érdekel, ki nem szarja le zárt a kasztni nem sérül a futómű, kaptam mástól is nem keveset de ebben a fajta szériában ez benne van.

Amire kíváncsi voltam arra is csak azért, mert azt én belül többnek éreztem egy koccnál, mivel akaratomon kívül hagytam el a pályát, és még a kormányomat is majdnem letörtem, hogy megfogjam, hogy ne pördüljek meg, ráadásul szembe jöttek azok a disznó hurkák a pálya mellett amik másokat fejtetőre tettek. Viszont ha mögöttünk nem 20mp-el jön a következő versenytárs akkor viszont már pozíció vesztéssel járt volna. Akkor büntetés jár így, hogy pozi vesztés nem volt nem jár. Pedig a cselekedet maga az nem attól függött, hogy jön e mögöttünk valaki vagy sem.
Ennyi részemről ez a téma és erről a tárgyról.

UI.: Nem sírtam. Majd lejátszuk még, nem vagyok az ijedős fajta __ ha versenyezni kell.
Csab nem fogok misét tartani.
1. kérlek ne offold szét a Bírói döntés topikot.... Itt van ez. Ott elolvasod és kész....
2. ha nem muszály minden szarért nem büntetünk. Hidd el, ha igazán komoly valami lett volna, meglett volna érte a méltó jutalom, és nem attól függ hogy volt e pozició vesztés vagy sem....
3. a majd lejáccuk dumával meg finoman... az ilyenből szokott lenni az hogy kvali eltiltás vagy DQ... nem bosszulkodni, meg fenyegetőzni kell, hanem megmutatni, hogy Te vagy a jobb....
4. ha óvni akarsz óvj. ezért senki sem fog megkövezni.... még az álruhás nők se...

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 23, 2014 12:11 am
Szerző: Erik Czakoi
Helló barátaim van egy kis gondom az rFactorral ! Ha Practice-n ,vagy versenyen, mindig felhős az idő minden egyes pályán ! De ha fel megyek a szervóra akkor minden rendben van,szépen süt a nap.
Légyszi ha tudtok akkor segitsetek nekem.
Előre is köszönöm. ;-)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 23, 2014 6:40 am
Szerző: Csaba
Erik Czakoi írta:... szervóra ...
Hát ez jó kis elírás :D

1., ne tesztelj offline, csak ha épp nincs neted!!!! Máshogy viselkedik, számtalan eset bizonyítja, pl a pálya is mint látszik, tök más állapotú.

2., mikor indítod a sessiont ki lehet választani az időjárást és neked tuti cloudy-n van.

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 23, 2014 5:17 pm
Szerző: CsaB
Bodzzza írta:bíró döntésekből folytatás.....
CsaB írta: UI.: Nem sírtam. Majd lejátszuk még, nem vagyok az ijedős fajta __ ha versenyezni kell.
Csab nem fogok misét tartani.
3. a majd lejáccuk dumával meg finoman... az ilyenből szokott lenni az hogy kvali eltiltás vagy DQ... nem bosszulkodni, meg fenyegetőzni kell, hanem megmutatni, hogy Te vagy a jobb....
öö ne gondoljuk ezt túl kérlek, a bosszúállás nem az én stílusom.
De mit mondjak ? Majd leisszuk ? vagy ?
Játszuk egy olyan játékkal amiben egymás ellen versenyzünk. Seemi mást nem tudunk itt csak lejátszani vagy visszajátszani és hasonlók --kj-
Soha de soha nem tenném, hogy a pályán álljak bosszút, annál sokkal régebb óta szimulátorozok, na meg akkor nem tudtam volna az F1 CH korában egy jól meg szervezett kulturált Ligát vezetni.
http://www.bestf1bl.atw.hu
Bármit leinformálhatsz rólam és versenyző társaimról.
-vv-

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: csüt. jan. 23, 2014 6:30 pm
Szerző: Bodzzza
CsaB írta:
Bodzzza írta:bíró döntésekből folytatás.....
CsaB írta: UI.: Nem sírtam. Majd lejátszuk még, nem vagyok az ijedős fajta __ ha versenyezni kell.
Csab nem fogok misét tartani.
3. a majd lejáccuk dumával meg finoman... az ilyenből szokott lenni az hogy kvali eltiltás vagy DQ... nem bosszulkodni, meg fenyegetőzni kell, hanem megmutatni, hogy Te vagy a jobb....
öö ne gondoljuk ezt túl kérlek, a bosszúállás nem az én stílusom.
De mit mondjak ? Majd leisszuk ? vagy ?
Játszuk egy olyan játékkal amiben egymás ellen versenyzünk. Seemi mást nem tudunk itt csak lejátszani vagy visszajátszani és hasonlók --kj-
Soha de soha nem tenném, hogy a pályán álljak bosszút, annál sokkal régebb óta szimulátorozok, na meg akkor nem tudtam volna az F1 CH korában egy jól meg szervezett kulturált Ligát vezetni.
http://www.bestf1bl.atw.hu
Bármit leinformálhatsz rólam és versenyző társaimról.
-vv-
-vv- ;-)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 9:54 am
Szerző: Gadfly
....folytatás az MTCC 2014 GT3 - R2 - Indianapolis topikból LINK

Nekem szerencsére sosem szoktak ilyen fagyásaim lenni (más MOD-oknál sem). Amit használok:

Szoftveres környezet:
-win7 sp1 pro 64bit (eredeti). Windowst sosem frissítem, csak a fix SP van rajta.
-mindig az rFactor lite-ot használom + az ISI oldaláról letölthető eredeti v1.255F (exe). Az rfactorokat mindig arra a partícióra telepítem ahol a win is van (c meghajtó) és ezen belül is a Program Files mappába. Csak az rFactor főmappa nevét szoktam megváltoztatni mint pl. rFactor_GT3, rFactor_Indy, rFactor_MF1B13 stb.
-azok a MOD-ok, ahol RFE-t is használunk, azok mindig külön rFactort kapnak, tehát semmilyen más MOD nincs mellette.
-1 db plugint mégpedig a GID-et használom.
-4gb-t sosem telepítem!!!

Használat:
-Az rFactort mindig rendszergazdaként indítom. (igazából a winben van így beállítva, hogy minden exe úgy induljon)
-az rF configban: dx9, 1920x1080 32 bit, full screen, Anti Aliasing kikapcsolva, VSync kikapcsolva.
-rFactorban minden grafika fullon kivéve a Texture Filter, mert ez Trilinear. Látható autók száma 13.

Hardveres környezet:
Alaplap: GA-P55-UD3L
Processzor: Intel® Core™ i3-540
RAM: 8GB DDR3 1333MHz
VGA: SAPPHIRE HD 6670 1GB GDDR5
SSD: 100 GB (a Win és az rFactor is innen fut, igazából ez a C meghajtó)
Internet: UPC Fiber Power 120
(a rendszer alapjáraton ketyeg, tehát semmi húzás/tuning)

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 12:03 pm
Szerző: Nightt
Sziasztok!

Ti az esot vegig soft gumin nyomtatok vegig?
Hany %os esonel erdemes cserelni?

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 12:24 pm
Szerző: Turi
Nightt írta:Sziasztok!

Ti az esot vegig soft gumin nyomtatok vegig?
Hany %os esonel erdemes cserelni?
Én ahogy elnéztem nagyjából mindenki kitartott a slick gumiknál az esőben is. Mikor érdemes? Elvileg 20% fölött, de gyakorlatilag a pálya hőmérséklete is befolyásolhatja ezt, mert az eső gumi sokkal hamarabb felmelegszik mint száraz társa, de ha meleg van könnyen túl is szaladhat az ideális hőmérséklet tartományon. Szóval próbálgatással, kockáztatással lehet ezt mindig eldönteni, ami vagy bejön vagy nem.
:rally:

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 1:55 pm
Szerző: Nightt
Turi írta:
Nightt írta:Sziasztok!

Ti az esot vegig soft gumin nyomtatok vegig?
Hany %os esonel erdemes cserelni?
Én ahogy elnéztem nagyjából mindenki kitartott a slick gumiknál az esőben is. Mikor érdemes? Elvileg 20% fölött, de gyakorlatilag a pálya hőmérséklete is befolyásolhatja ezt, mert az eső gumi sokkal hamarabb felmelegszik mint száraz társa, de ha meleg van könnyen túl is szaladhat az ideális hőmérséklet tartományon. Szóval próbálgatással, kockáztatással lehet ezt mindig eldönteni, ami vagy bejön vagy nem.
:rally:
Koszi!

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 4:41 pm
Szerző: Gilberto
Gadfly írta:....folytatás az MTCC 2014 GT3 - R2 - Indianapolis topikból LINK

Nekem szerencsére sosem szoktak ilyen fagyásaim lenni (más MOD-oknál sem). Amit használok:

Szoftveres környezet:
-win7 sp1 pro 64bit (eredeti). Windowst sosem frissítem, csak a fix SP van rajta.
-mindig az rFactor lite-ot használom + az ISI oldaláról letölthető eredeti v1.255F (exe). Az rfactorokat mindig arra a partícióra telepítem ahol a win is van (c meghajtó) és ezen belül is a Program Files mappába. Csak az rFactor főmappa nevét szoktam megváltoztatni mint pl. rFactor_GT3, rFactor_Indy, rFactor_MF1B13 stb.
-azok a MOD-ok, ahol RFE-t is használunk, azok mindig külön rFactort kapnak, tehát semmilyen más MOD nincs mellette.
-1 db plugint mégpedig a GID-et használom.
-4gb-t sosem telepítem!!!

Használat:
-Az rFactort mindig rendszergazdaként indítom. (igazából a winben van így beállítva, hogy minden exe úgy induljon)
-az rF configban: dx9, 1920x1080 32 bit, full screen, Anti Aliasing kikapcsolva, VSync kikapcsolva.
-rFactorban minden grafika fullon kivéve a Texture Filter, mert ez Trilinear. Látható autók száma 13.

Hardveres környezet:
Alaplap: GA-P55-UD3L
Processzor: Intel® Core™ i3-540
RAM: 8GB DDR3 1333MHz
VGA: SAPPHIRE HD 6670 1GB GDDR5
SSD: 100 GB (a Win és az rFactor is innen fut, igazából ez a C meghajtó)
Internet: UPC Fiber Power 120
(a rendszer alapjáraton ketyeg, tehát semmi húzás/tuning)
Gadfly sztem konfig mind1, és a szoftverkörnyezet ugyanaz sp1 win7 (64bit)
nekem az ssd egy külön particióján van az rf lite azon a mod és a gid plugin,rfe, semmi más
rf dx9 minden fullon 5760*1080 felbontás 16 látható autó így van 90-100 fpsem rajtnál 60-70!

Érdekes módon Dubaiban semmi gondom nem volt(nem volt RFE működésben tudtommal), és amikor volt a szezon előtti teszt Indianapolisban simán végignyomtam, és akkor sem volt változó időjárás (RFE), érdekes módon tegnap kifagyott az rf egyszer q1 végén amikor kiírta hogy MISI enetered the game utána meg versenyben úgy hogy mentem a pályán 2-2 mp különbséggel az előttem és a mögöttem állóhoz, és egyszer csak kép megáll hang befagy 2mp-re rá tálcán volt és rf leállt blabla bla.......

U.i: Magánvélemény de ez az ósdi szar nem bírja ezeket a tákolt pluginokat és lehet nem rendszeresen de érdekes tegnap többünknek kifagyott , mindenféle előzmény nélkül....

TELE VAN A F*SZ*M ezzel ez már a 2. verseny ahol harcban lehettem volna a győzelemért(nem arcoskódásból mondom) és megint becumiztam, és ez a tegnapi sokkal jobban bosszant mert egy fos program hibájából elvesztegettem egy csomó időt energiát (nem beszélve a sok pénzről amit a konfigba fektettem)és csak a bosszúság maradt. Még 1 dobása van nálam ennek az őskövületnek utána keresek valami olyan szimulátort ami MűKÖDIK!

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 5:24 pm
Szerző: Gadfly
@Gilbert
Ok, értem, és tényleg nagyon sajnálom, mert engem és szíít vetne az ideg a helyedben. Csak azért próbáltam mindent viszonylag részletesen leírni, hogy hátha innen is eredhet a hiba....amiben sztem lehet vmi, mert Tommy-t és engem se szokott sosem menet közben levágni. Tommynál max az internet, de az más tészta. (javíts ki Tommy ha esetleg nem így van) Ettől független tuti, hogy megint az RFE körül lesz a hiba, viszont annyi kérdés, hogy Te eredeti rF-ről vagy? Mert anno a tavalyi MF1B13-as tesztnél is azt állapítottuk meg, hogy azoknál volt főként gond az RFE-vel, akik nem eredetiről voltak. Nyilván az RFE fejlesztői nem fogják garantálni, hogy ~ilyenamolyan crackelt exe-kel is tökéletes legyen a plugin, hiszen ők is az eredeti exe-re fejlesztik és nem másik 20 verzióra. Sőt én még azt is el tudom képzelni, hogy az eredeti exe-s is veszélyben van, ha pl. egy crackelt exe-s is van a szerveren. Tudom ennek kicsi a valószínűsége, de erre is ott az MF1B13-as példa, hiszen anno amikor vki feljött XP-ről és crackelt exe-vel szerverre, az tuti, hogy ledobatott x embert a szerverről.

Azóta persze rengeteg fejlesztésen átesett az RFE plugin, és a fejlesztők is azt ígérték, hogy már javítva vannak bizonyos BUG-ok, viszont feltételezem ez csak abban az esetben érvényes, ha mindenki eredeti rFactorral van (gondolom ők is így tesztelték).

A lényegen viszont nem változtat, hogy pár futamra lehet, hogy jegelni kéne az RFE használatát, és ha nem lesznek hasonló gondok, akkor ténylegesen mondhatjuk, h meg van a probléma forrása. (tavaly ez F1-nél bejött, bár ott a rfetire-el voltak gondok és nem az időjárással). Sőőt lehet, hogy magával a változó időjárás scriptel van gond és ha manuálisan állítanánk be az esőt és nem a random motorra bíznánk, akkor lehet az is megoldás lenne...

Re: MTCC 2014 Csevegő

Elküldve: pén. jan. 24, 2014 6:39 pm
Szerző: Gilberto
Gadfly írta:@Gilbert
Ok, értem, és tényleg nagyon sajnálom, mert engem és szíít vetne az ideg a helyedben. Csak azért próbáltam mindent viszonylag részletesen leírni, hogy hátha innen is eredhet a hiba....amiben sztem lehet vmi, mert Tommy-t és engem se szokott sosem menet közben levágni. Tommynál max az internet, de az más tészta. (javíts ki Tommy ha esetleg nem így van) Ettől független tuti, hogy megint az RFE körül lesz a hiba, viszont annyi kérdés, hogy Te eredeti rF-ről vagy? Mert anno a tavalyi MF1B13-as tesztnél is azt állapítottuk meg, hogy azoknál volt főként gond az RFE-vel, akik nem eredetiről voltak. Nyilván az RFE fejlesztői nem fogják garantálni, hogy ~ilyenamolyan crackelt exe-kel is tökéletes legyen a plugin, hiszen ők is az eredeti exe-re fejlesztik és nem másik 20 verzióra. Sőt én még azt is el tudom képzelni, hogy az eredeti exe-s is veszélyben van, ha pl. egy crackelt exe-s is van a szerveren. Tudom ennek kicsi a valószínűsége, de erre is ott az MF1B13-as példa, hiszen anno amikor vki feljött XP-ről és crackelt exe-vel szerverre, az tuti, hogy ledobatott x embert a szerverről.

Azóta persze rengeteg fejlesztésen átesett az RFE plugin, és a fejlesztők is azt ígérték, hogy már javítva vannak bizonyos BUG-ok, viszont feltételezem ez csak abban az esetben érvényes, ha mindenki eredeti rFactorral van (gondolom ők is így tesztelték).

A lényegen viszont nem változtat, hogy pár futamra lehet, hogy jegelni kéne az RFE használatát, és ha nem lesznek hasonló gondok, akkor ténylegesen mondhatjuk, h meg van a probléma forrása. (tavaly ez F1-nél bejött, bár ott a rfetire-el voltak gondok és nem az időjárással). Sőőt lehet, hogy magával a változó időjárás scriptel van gond és ha manuálisan állítanánk be az esőt és nem a random motorra bíznánk, akkor lehet az is megoldás lenne...
Én annó megvettem az rf-et de már kb 5 éve crackeltet használok nincs már meg a trymedia mappám sem.... de amúgy tavaly f1en semmi bajom nem volt egyszer sem! Lehet most is a gumi baxakszik, mert tegnap például egyedül misinél nem láttam milyen keveréken van és amikor feljött szeróra én le is vágodtam, Turival egyetemben.