Minden, ami a témához kapcsolódik
Válasz küldése
Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Tippek, trükkök, segítség, setupolás

Hozzászólás Szerző: Knife » hétf. dec. 18, 2006 11:39 pm

Gondoltam jó volna ennek szentelni egy témát. Nagyon jó, hogy küzdünk egymás ellen, ugyanakkor gondoljuk azokra is, akik esetleg kicsit lemaradtak a vonatról és segítsük fel őket, hogy még szorosabb, még kiegyenlítettebb legyen a mezőny.
Itt meg tudjuk vitatni az egyes beállításbeli kérdéseket, megoszthatjuk setupjainkat, jótanácsainkat másokkal.
Elsőnek egy kis leírás, hogy mit állítsunk a több fps és gördülékenyebb játékmenet érdekében(ezeket az indexf1-es srácok írták össze):

PLR file editálás:
- Relative Fuel Strategy="1" , minden tankolásnál azt a mennyiséget tankolja bele a tankba, amit beállítász, ahelyett, hogy addig töltené fel, amit beállítasz. Pl. ha 20 liter van a tankban, de a stratégiát 30 literre raktad, akkor tankolásnál 20+30 litert ad nem pedig 20+10(=30)-at. Ezzel elkerülhető, hogy egy esetleges, a tervezettnél hamarabbi tankolás miatt elfogyjon a benzin. (Alapbeállítás szerint érteke "0")
- Cockpit Vibration Mult1="0.00000" és Cockpit Vibration Mult2="0.00000" , mennyire rázkódjon az autó kabinja azon felül amikor útegyenetlenségre hajtasz.
- LCD Display Modes="31" , az összes lehetséges adat megtekinthető a kormánykerék LCD-n.
- Allow Swingman in Pitlane="1" , boxban is lehet kívülről nézni az autókat.
- Keep Received Setups="3" , az átküldött setupokat örökre megtartja, nem csak a kilépésig.
- Show Extra Lap="1" , azt mutatja, hogy melyik körben vagy, ahelyett hogy hány kört teljesítettél eddig.

Controller.ini:
- FFB Ignore Controllers="0" , kikapcsolja az adott játékvezérlő FFB-jét, 0-ra állítva mindegyik működik.
- FFB steer force prediction="0.00100" , mennyire számolja előre a játék az FFB erőhatásokat, nekem ez az érték jött be.
- FFB steer force neutral range="0.00000" , milyen tartományban ne számolja az FFB-t, 0-nál mindig számolja.
- FFB steer front grip fract="0.00500" , a kerekek megcsúszása mekkora hatással legyen az FFB-re.
- FFB steer update threshold="0.00000" , mekkora FFB erőhatás változás esetén számolja újra az FFB-t, kisebb értéknél gyorsabb az FFB, de lassabb a játék.

Config.ini (rFactor főkönyvtárban):
- MaximumVidRes=(8000, 6000) , állítsátok ezt a használt felbontásra (pl. 1280x1024), így nem fog többet szaggatni a játék egy idő után.

Egyéb:
- Ha nVidia kártyánál akadozik a kormánymozgás / játék:
Coolbits program, majd max frames to render ahead: 0

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » kedd dec. 19, 2006 1:20 pm

Kösz Mester!
Geri

Tommy
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 11:01 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Tommy » kedd dec. 19, 2006 2:30 pm

Thx! Egy ilyen már kellett 8)

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » kedd dec. 19, 2006 2:40 pm

Egy kis fékezés tanulmány:

Az optimális fékezési hőmérséklet 500C, 2400C-on a fékek jelentősen veszteni kezdenek a fékhatásból (ahogy melegszenek egyre kisebb az erőhatás)

Ebből következően a Brake Duct mérete a következőkön múlik:

1. Ha a féktárcsa hőmérséklete a leghosszabb egyenes UTÁN 500C fölött van, növeld a duct sizet
2. Ha a fékhőmérséklet a kör vége felé nagyon magas (2000-3000C vagy több), és még hátravan néhány kanyar, növeld a duct sizet
3. Ha a fékhőmérséklet a második egyenes után közvetlen a fékezés után magas, akkoris növeld
4. Ha körről körre nő a fékhőmérséklet - adott ponton, pl a célvonalnál - a megtett körök függvényében, akkoris növeld:
példa: 8 C emelkedés / kör * 72 = 576 extra hőm. a verseny végére

Ha a maximumra benyomott pedálnál 150 km/h fölött blokkolnak a kerekek: növeld az első szárnyat VAGY csökkentsd a brake pressuret VAGY tanulj meg fékezni :P

Forrás: F1Gamers.com


lopez kiegészítése a fékerőelosztásról:

A fizika szerint fékezéskor az autó tömege az elsõ kerekeket terheli nagyrészt. Ezért a fékerõt minél jobban elõre kell állítani. Ez az oka annak is, hogy a korszerû autókon még mindig készítenek hátsó dobfékes kocsikat, pedig a tárcsafék hatásfoka sokkal jobb. De ha egyszer elég az is... No vissza az F1-hez :)

Mi történik, ha túl sok a fékerõ valamelyik tengelyen? A kerék elveszti tapadását és blokkolni fog. Blokkoló kerékkel a fékhatás csökken (kivéve az egészen alacsony sebességet, de a Forma 1 nem errõl szól;) ) és az autó irányíthatatlanná válik. Ezt nem szeretnénk ugye? :)

Hogyan lehet megelõzni?

1. Megfelelõ féknyomás beállítása. Ezt általában 100%-ra szoktuk tenni, de pl. billentyûzettel már nem feltétlenül jó ötlet.

2. Megfelelõ fékerõ elosztás beállítása. Az ideális érték újoncoknak 58:42 körül van. Aki profi, az majd kikísérletezi magának:) Márcsak azért is, mert egyéni vezetési technikák befolyásolják ennek az opciónak az értékét. Pl. hátra rakott fékkel megindítható az autó hátulja és befordítható a kanyarba. Ez nekem még csak véletlenül sikerült úgy, hogy nem akartam:) Szóval kell "némi" gyakorlás. Naszóval. Ha túlságosan hátra tesszük a fékerõt és nagyot fékezünk, az autó hátulja instabillá válik és kitör. Ráadásul a fékhatás is gyengébb lesz az ideálisnál.
Tehát próbáljuk minél elõbbre tenni, de ennek is megvan a hátulütõje. Mint minden jónak az életben:))) Az elsõ gumi és a féktárcsa túlmelegedhet, sõt a tárcsa le is kophat a túlzott igénybevételtõl.
Ráadásul ha azt érezzük, hogy az autó nehezen akar ívre fordulni, ugyancsak ez a probléma. Nagyon elöl van a fékerõ. Ha valaki teljesen tapasztalatlan ennek az értéknek a beállításában, javaslom az 58:42 értéket (sok netrõl letöltött setup/setup pack nagyon elõre teszi a fékerõt!).

3. A fék adagolása. Finoman nyomni és finom elengedni. A hirtelen terhelésváltás az instabilitás elõidézõje.

Mint az látható, a setupunk egyik sarkallatos pontja ez és nagyon alattomosan tudja megkeseríteni a szerencsétlen versenyzõ életét, mivel sokszor nem tudjuk mi a baj, csak valahogy nehezen vezethetõ az autó... Nem produkál látványos hibákat a 0.5-1%-kal elállított fékerõ elosztás, mégis nagyon nagy hatása van a köridõre és az autó stabilitására. Érdemes kiindulni az említett 58:42-bõl és fél százalékos emeléssel/csökkentéssel menni sok-sok kört (állításonként legalább 3-4et, hogy hozzászokjunk az új beállításhoz!), hogy kitaláljuk melyik felel meg számunkra. Ha ez megvan, általában minden autóhoz és minden pályához megfelelõ lesz. Mondom általában:))) Érdemes tehát kikísérletezni a ránk szabott értéket, hogy ez ne okozzon meglepetést a setup készítésekor.lopez

Mabi a fékezésről:

Elsőre egyszerűnek tűnik a dolog: jól rá kell lépni a fékre, aztán ha eléggé lelassultunk, bevesszük a kanyart. A „civil” életben ez jobbára működik is, az F1C világában azonban koránt sem ilyen egyszerű.

Nézzük szép sorjában. Először is: hol kell kezdeni fékezni (a mohácsi LAN óta tudjuk, hogy ez egy kardinális kérdés :-)? Mindig próbáljunk kinézni valami jó tereptárgyat magunknak, amihez igazodni lehet (pl. 100-as, 50-es tábla, kerékvető más színű, korlát kezdete/vége stb.).
Ezen kívül megfelelő támpontot nyújt még a szinte minden pályán fellelhető, kanyar előtti "felgumizott" pályaszakasz. Én általában ehhez igazodom, ami a következő okok miatt nem az igazi :

1. ha sokan vannak a pályán, tolongás van, különösen rajtnál, akkor nem látszik ez a „gumis” rész.

2. Esőversenyen, ha az előttünk lévő felveri a vizet, a vízfüggöny miatt sokszor nem látható ez a szakasz. Érdemes tehát valami jobban látható tereptárgyat keresni magunknak.

Ha időben elkezdtünk fékezni, még koránt sincs vége a bajoknak. Ha nagy sebességről hirtelen fékezzük szinte állóra az autót, közben végig tövig nyomva a féket, akkor – azon túl, hogy blokkolhatnak a kerekek – megpördül az autó. Miért? Egyszerű fizika. Nagy sebességnél még hat a szárnyak leszorító ereje, azonban amint ez leesik kb. 110-120 km/h-ra, elvész ez a leszorító erő. Ezért a fékezés technikája a következő:

1.Padlófék, kb. 110-120 km/h-ig (természetesen ezt nem kell nézni az LCD-n, egy idő után az ember megszokja, hogy mennyi az annyi).

2.Utána finoman elkezdem visszavenni a féket, egyre kevésbé nyomva, miközben – még finomabban – enyhe gázt adagolok, ami stabilizálja az autó hátulját.

Fokozatosan egyre több gázt adagolok (minél élesebb/lassabban vehető a kanyar, annál fokozatosabban), majd meg kell érezni azt a pontot, ahol „már nem kell fékezni”, padlógáz (TC-vel persze…), és megúsztuk a kanyart

Az előbbi technika nagy sebességnél (minimum 5. fokozat) alkalmazható, alacsonyabb sebességnél az autó a padlófékre hajlamos azonnal pördüléssel válaszolni.

Vigyázni kell a fékezés közbeni irányváltással, ezzel nagyon óvatosan kell bánni, lehetőleg kerüljük. Ha valami miatt mégis hirtelen irányváltásra van szükség (pl. baleset elkerülése), jobban tesszük, ha felengedjük a féket, és úgy kanyarodunk, kisebb lesz a baj. Persze a fék felengedése itt is lehetőleg óvatosan, fokozatosan történjen, különben megint csak ringlispíl lesz F1C-zés helyett. Hozzá kell tenni, hogy minél nagyobb a fékerő, annál kevesebb mozgásteret enged irányváltoztatásra, viszont – értelemszerűen – annál rövidebb a fékút. Én hf1l fizikában 95%-os fékerőt használok, mert 100%-osnál gyakran érzem úgy, hogy könnyebben blokkol a kerék. Ez az 5% még nem nagy különbség, vezethetőségben nekem mégis sokat számít. RH04-ben 80-85% nálam a fékerő.
Esős pályán, esős időre beállított setupnál a fékerőt 80% körülire teszem, és a hosszabb fékút mellett természetesen figyelni kell arra is, hogy az autó tapadása nem olyan, mintha száraz úton haladnánk, ergo kevésbé megértő a fékezés közbeni kormánymozdulatok esetében. :-P

Motorfék. Nálam a motorfék (engine break map) általában 2-esre van állítva, így az erre vonatkozó tapasztalatomat osztom meg Veled. Ha alacsony sebességgel mész, a motorfék elég komolyan vissza tudja rántani az autót, ezért sokszor egy „gázelvétel” nem hogy nem oldja meg a problémát, de újra pörgünk. Nem tudom pontosan megmondani, mi a sebességhatár, de 2-es 3-as fokozatban előfordul ez. Ezért, ha gázelvétellel akarjuk csökkenteni a sebességünket, akkor azt is nagyon finoman, fokozatosan hajtsuk végre.

Végül annyit tennék hozzá, hogy ne feledjük: versenyen, nehéz kocsival más (korábbi) fékezési pontot kell használni, mint mondjuk egy hotlap során. Megint egészen más a helyzet, ha előttünk halad valaki: először is, nem érdemes közvetlenül a hátában menni, mert ilyenkor az elől haladó legkisebb váratlan húzása is megbosszulja magát.
Nagyon látványos, ahogy a valós versenyen centiméterekre haladnak egymás mögött az autók (emlékezetes számomra pl. az, ahogyan Coulthard üldözte Monacoban talán Verstappent), de amit szabad Iuppiternek… Legalább fél-egy autónyi követési távolságot tartsunk a másik mögött, és egy kicsit mindig fékezzünk korábban, mint ahogy megszoktuk, így nem fogunk beleszaladni az előttünk haladó hátuljába.

Köszönöm Mozso segítségét, az itt olvasható tanácsok egy része tőle származik.

Röviden ennyi jut eszembe arról, hogy hogyan kell fékezni. :-) Egyebet nem tudok mondani. Kéremkapcsojjaki.

További jó versenyzést!Mabi

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd dec. 19, 2006 6:19 pm

:twisted: Wauh, király vagy Knife!
8) Aszem lesz amikor pontosan végig olvasom.
Kép

Tom
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 1131
Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 10:27 am
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Tom » szer. dec. 20, 2006 9:53 am

Nagy vagy Knife! Én amúgy sem vagyok fekete öves setup guru.

breki
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: szer. nov. 30, 2005 9:57 am
Admin: Admin

help

Hozzászólás Szerző: breki » kedd márc. 20, 2007 11:45 am

Hol lehet beállítani a motorprogramot? pl "tizes motorprogi"
mik a különbségek?
alul vagy túlkormányzott a jobb?
felfüggesztés soft vagy stiff?
mekkora időkülönbséet okoz ha valaki nem végez beállítást, vagy nem a pályához csinált beállítást használja?
Mekkora különbsegek lehetnek monduk az F1 championship, és a CTDP mod között?

Köszi

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » kedd márc. 20, 2007 12:17 pm

Hol lehet beállítani a motorprogramot? pl "tizes motorprogi"
- Garage/General/Boost mapping

mik a különbségek?
- Mik között? Ha a motorprogiban kérdezed, ott a teljesítmény. Természetesen minél nagyobb a teljesítmény, annál gyorsabban használódik el a motor.

alul vagy túlkormányzott a jobb?
- Pálya és pilótafüggő.

felfüggesztés soft vagy stiff?
- Pályafüggő. Soft: kanyargós, lassú pályák, nagy kerékvetők. (pl Nuerburgring) Stiff: Sok egyenes, kevés kanyar, kevés, lapos kerékvető. (pl Monza)

mekkora időkülönbséet okoz ha valaki nem végez beállítást, vagy nem a pályához csinált beállítást használja?
- Sok, sok másodperc.

Mekkora különbsegek lehetnek monduk az F1 championship, és a CTDP mod között?
- Ég és föld. (Értelmetlen hasonlítgatni nem azonos alapú modokat. Kb mintha a FIA-GT-t hasonlítanám a Zonda modhoz, lehet hogy egyes pályákon hasonló időket mennek, de az irányításuk teljesen más. F1 Championshipet könyebb vezetni mint a CTDP-t.)

breki
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: szer. nov. 30, 2005 9:57 am
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: breki » kedd márc. 20, 2007 1:21 pm

Köszönöm.

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » kedd márc. 20, 2007 5:52 pm

@Breki
Kérdéseidből arra a columboi következtetésre jutottam, hogy szoktál szimulátorozni, nincs kedved holnap a szerverre felugrani? F1OB tesztnap van minden szerdán.......................
Kép

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » pén. ápr. 06, 2007 10:00 am

A következő a problémám:

Maláj pálya, verseny setup-pal nem tudok 1.35 alá bemenni, ez még nem is lenne akkora probléma. Megszoktam, hogy nem verem agyon az élmezőnyt :D

A legnagyobb bajom az, hogy a kemény gumi kb 9 kört bír ki nálam, ha nagyon vigyázok akkor 10et. Nem jó a vezetési technikám az biztos, de azt sem értem, hogy 4 kör után miért 138 fokos a bal első kerekem. Már sárgul szegény, én meg nem tapadok. Próbáltam ezer féle ívet, de akkor meg 1.38as időket futok, próbáltam a fékkel is játszani, de szintén lassabb vagyok. Magamhoz képest futamon csak úgy vagyok "gyors", ha 7-8 kör után kereket cserélek (különben eldurran) és 1.35-1.36 a köridőm.

Valaki adhatna ötletet, hogy mit csináljak. Knife adott egy setupot, és azzal művelem a fent leirtakat. A setuppal nem lehet gond, inkább abban kérnék segitséget, hogy hogyan próbáljak vezetni ezen az amúgy is gumizabáló pályán, vagy ha setupolási ötlet van, azt is szívesen fogadnám, főleg most, hogy a piros autóban ülök, nem kéne nagyon leégni vele :D

Előre is kösz

Üdv
Geri

Avatar
Tony
Hozzászólások: 1461
Csatlakozott: kedd jan. 31, 2006 7:02 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Tony » pén. ápr. 06, 2007 10:13 am

Hát igen. Nekem ezzel kezdték az egész tanácsadást. Én annyit szűrtem le a dologból, hogy TÖVIG soha nem szabad a kormányt elfordítani.
De hogy könnyen megtanuld ezt, állítsd az audió settingsnél a speciális effeketket 100%-os hangerőre. A kanyarvételkor (ha nagyon elfordítod a kormányt) hallani fogsz kis csikorgást. Nos, az nem jó. Ettől megy fel a gumi hőmérséklete. Fülelj, és ne csikorogjon a kerék a kanyarban!

Én a Nürburgringen voltam így. Egyik nap keménnyel 12 körig bírta, később, amikor felállítottam a speciális effektek hangerejét, mediummal 14 körg bírta. Próbálj meg úgy menni, hogy nem a köridőt nézed, hanem azt, mennyire csikorog a kerék. Nekem bejött.

Ha valami hülyeséget írtam, javítsatok ki, de én ezeket szűrtem le magamnak.
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » pén. ápr. 06, 2007 10:25 am

Pontosan ez a teendő, ha valaki volt már a hungaroringen akkor tudja, hogy a széria autók csikorognak az F1-ek meg alíg. Ennek az az oka, hogy az F1 autók gyakorlatilag folyamatosan a betonhoz vannak tapadva a szárnyak leszorító ereje miatt. Ilyen erős leszorítás mellett ha megcsúszik a gumi az már nagyon kemény erőhatás hatalmas súrlódással aminek a következmélnye a hőemelkedés.
Mivel a gumi kb. 90 - 105 fok köenyékén üzemel optimálisan, nálad beindul a 22 csapdája, mivel forró gumival már szinte lehetetlen nem csúszkálni ez viszont kegyetlen kopáshoz és hőmérséklethez vezet.

Az én tanácsom is az lenne amit tanult kollegám mondott, szentelj figyelmet a külsö hangoknak. elég ha a motorhangot leveszed az 1/5-re a az effekt hangoknak.
Kép

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » szomb. ápr. 07, 2007 9:21 am

Köszönöm Urak!

Valójában a hangokkal mindig bajban vagyok, mert amióta megvan az 5.1-em azóta nem tudtam úgy beállítani a game-et, hogy halljam a ts-t +az autót is, ráadásul a másik mod-ok meg más hangerőn működnek, és akkor az egészbe még beleszól a winfos hangereje.
Emlékszem, régen szó volt erről, hogy ne csikorogjon a kerék, de akkor most szánok rá egy kis időt és belövöm a hangokat.
Na most teszem azt így hagyom a setupot és átállitom a hangokat és úgy vezetek h nem csikorog a kerék az azt jelenti, hogy gyorsabb is vagyok? :S
Vagy csak annyit vonz maga után, hogy nem ég el a gumi?

Köszi a segitséget!!!
Geri

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » szomb. ápr. 07, 2007 10:07 am

:?
Gyerekek!
A Ti setupotokat használom, és egyszerűen nyikorog, nem tudok úgy kanyarodni, hogy ne nyikorogjon. Gyök 2-vel megyek, úgyis. Ha a garázsból ráfordulok a boxutcára, úgy is nyikorog.
Akkor a kormánybeállitásom nem jó? Nem tekerem tövig a kormányt ugyis nyikorog. Kerékcsapágyas a Ferrári vagy mivan? :D:D
Geri

Avatar
Tony
Hozzászólások: 1461
Csatlakozott: kedd jan. 31, 2006 7:02 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Tony » szomb. ápr. 07, 2007 5:25 pm

Ahogy Metosz írta, az F1-es autók alig csúsznak. Egy kicsi engedélyezve van, de a komolyabb csúszás már komolyabb következményekkel jár.
Kép

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » szomb. ápr. 07, 2007 5:29 pm

Két dolog van, gyorsabb leszel hiszen nem fogják a gumik fékezni a kocsit!
Tovább mész mert nem kopnak a gumik, szóval kiszabadulsz a problémák tömegével és a piros paripa szárnyalni kezd veled........majd számolj háromig.... sorban a 3. legyen a három........

amúgy egy picit nyikorog de ne csússzon! Ha jó azt gyorsan tudni fogod, mert még a 3. körben is 100 fok alatt lesz a gumid.
Kép

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » vas. ápr. 08, 2007 10:04 am

Köszi srácok :)
Geri

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » vas. ápr. 08, 2007 10:05 am

@metosz
Kicsit korán van még nekem így futam után, miért számoljak 3ig?
Geri

Geri
Pilóta
Pilóta
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: vas. feb. 12, 2006 9:48 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Geri » vas. ápr. 08, 2007 10:06 am

Ja 3 kör :D értem má
Ajjjjjjjjjjjaj nagyon befáradtam, untam a futamot, bocsi...
Geri

Tom
OW (road) Pilóta
OW (road) Pilóta
Hozzászólások: 1131
Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 10:27 am
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Tom » pén. ápr. 13, 2007 8:49 am

Üdv!
Az rFactorhoz nem lehet valahonnan telemetriát letőlteni?

Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: metosz » hétf. ápr. 16, 2007 9:04 pm

Szóba kerültek bizonyos setupok itt a fórumon.
Véleményem szerinte a setupoknak vajnyi köze van az erdményhez.
Soha nem volt még olyan csapattársam akinek a setupom jó lett volna és fordítva.
Ennek ellenére felrakom az alap setupomat amiből én mindíg kiindulok egy pályán. Ezt szoktam átalakítani a versenyekre. Általában a motort és a szárnyakat állítom csak, aztán mikor látszik a kopás kicsit aszimetriázom, hogy kibírja a problémás gumi is a köröket.

Pár megjegyzés még:
1. :oops: Babonából csak páratlan számokkal dolgozom. (tudományosan)
2. Figyeljetek a setup szimetrikus de aszimetrikusra van állítva vagyis a változtatások csak egy oldon történnek!!!!
3. Elvileg ez végig kell, hogy menjen a legtöbb pályán, 8) ha nem húzatjátok túl sokszor pirosba a motort és nem piszkáljátok a boostot.

<a href="http://www.metosz.net/down/metosz_alap.zip"> SETUP letöltés</a>
Kép

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » hétf. ápr. 16, 2007 9:15 pm

Tom írta:Üdv!
Az rFactorhoz nem lehet valahonnan telemetriát letőlteni?
Sajnos még nem volt időm kipróbálni melyik hogyan is működik, ennek még utána kell nézzek. Mindenesetre INNEN leszedheted a két telemetriaprogit. Az egyik az F1C ból már jól ismert Find The Limit-es program, ami rfhez is használható valahogy. A másik a MoteC, ami sokkal kifinomultabb. Ez utóbbihoz szükség van a DataAcquisitionPluginre amit ez rFactorba kell behelyezni, hogy a Motec számára szállítson adatot. A Motecnek a standard változata van benne, a nagyobb már fizetős úgy tudom.

IsTi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 3:13 pm

Hozzászólás Szerző: IsTi » pén. dec. 07, 2007 2:32 pm

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene setupolás gyanánt!
Azzal kezdeném hogy nagy nehezen rávettem magamat hogy elolvassak egy setup guide cimü költeményt:) Aztán már mindent tudtam álítani rendesen kivéve a stabilizátort.
Ha valaki megtudná nekem mondani hogy az rfactorba milyen kulcsszó alatt tudom elérni ezt a funkciot azt nagyon megköszöném:)

Knife
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 1714
Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
Admin: Admin

Hozzászólás Szerző: Knife » hétf. dec. 10, 2007 7:17 pm

Antirollbar néven keresd, van első és hátsó.

IsTi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 3:13 pm

Hozzászólás Szerző: IsTi » hétf. dec. 10, 2007 7:20 pm

köszi:)

IsTi
Ász Pilóta
Ász Pilóta
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 3:13 pm

Hozzászólás Szerző: IsTi » szomb. jan. 12, 2008 3:43 pm

http://www.simsporttv.com/index.php?opt ... &Itemid=25

Aki még nem ismerné annak itt egy kis kocsibeállítási segítség:)
Igaz hogy gtr2-es de nincs sok különbség az állítási sorrenden!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára IsTi pén. feb. 29, 2008 3:10 pm-kor.

Zöldi
Top Pilóta
Top Pilóta
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: szomb. okt. 08, 2005 2:06 pm

Hozzászólás Szerző: Zöldi » szer. feb. 13, 2008 3:55 pm

Sziasztok!

Problémám csak az lenne, hogy amióta felraktam a 1255-öt, azóta az rF újra meg szeretné vetetni magát. :? :roll: Tud erre valaki valami gyógymódot, vagy csak a vásárlás lesz erre megoldás?

segítséget előre is köszönöm
Z

Avatar
Debilon
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: hétf. feb. 12, 2007 10:17 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Debilon » szer. feb. 13, 2008 4:17 pm

Zöldi írta:Sziasztok!

Problémám csak az lenne, hogy amióta felraktam a 1255-öt, azóta az rF újra meg szeretné vetetni magát. :? :roll: Tud erre valaki valami gyógymódot, vagy csak a vásárlás lesz erre megoldás?

segítséget előre is köszönöm
Z
újra kell csak aktiválnod
- Debilon -

skype: debilon75

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég