Minden, ami a témához kapcsolódik
Válasz küldése
Avatar
metosz
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7670
Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
Admin: Admin
Kapcsolat:

A szimulátoredzés elmélete és módszertana

Hozzászólás Szerző: metosz » pén. márc. 14, 2008 6:07 pm

Jóval régebben kitaláltam feladatokat illetve játékokat, hogy edzés jellege legyen az F1-nek, sajnos az akkori német ligában, ahol versenyeztem, nem kapott figyelmet a project, de talán itt és magyarul jobban át megy a lényeg és nem néz mindenki tök hülyének 8)
Elővettem egy játékot a csomagból amit most megpróbálok megosztani veletek. Az ötlete az adta, hogy általában a tesztversenyeknek főleg 10 fő alatt semmi értelme, illetve kevés izgalommal kecsegtetnek, ezért gondoltam, hogy gyakorlás közben is lehet „versenyezni” és ha valaki hibázik elég ha kialakult szabályok mentén újra csatlakozik a menethez. Persze fontos, hogy ezeket a szabályokat mindenki aki részt vesz az edzésben ismerje, tudja kit és mikor kell figyelnie.

A játékneve:
8) Vágtázz, vonatozz avagy pirosszka és a farkasok
Röviden: GO71

Játékban résztvevő pilóták egyszerre a bokszból indulnak 71 liter benzinnel, illetve annyival amiben megállapodnak. (pl. GO53)
A benzin mennyiséget csökkenteni a játék során szigorúan tilos!
A bokszba az első kihajtáskor azonnal visszalépni tilos és – 1 pont büntetéssel jár!
A bokszban előzni tilos!
A bokszból elsőnek kihajtó pilóta köteles a bokszlámpánál megállni és minden pilótát bevárni majd a verseny kezdetét az általa beírt első felkiáltó jellel jelezni és gázt adni!
A vezetés bármilyen formában történő átvételét quickchatben felkiáltó jellel kell mindig jelezni. (célszerű ezt a gombot a gyors chat ablakba beírni, hogy csak egy gombot kelljen megnyomni)
Kivétel, ha a vezető pilóta pozicióját a szabályoknak megfelelően átadja
A versenyt az nyeri aki a legtöbb felkiáltó jelet gyűjtötte.

Ha egy pilóta fel kívánja adni „az űzött vad” szerepét és „vadászként” szeretné folytatni a tesztet azt egy kör vezetés után a második körben - annak végén - , akkor teheti meg, ha mögötte lévő versenyző a célegyenesben nincs támadási pozicióban, szélárnyékban. – Köröket a vezetés átvétele után a rajtvonal átlépésekor kell elkezdeni számolni.

Poziciót direkt feladni más formában szigorúan TILOS!

A kihajtáskor az első pilóta aki bevállalja a vezetést azonnal egy ponttal gazdagabb lesz, így azzal a taktikával is lehet nyerni ha mindig vezet valaki persze nem sok pont születik de megfelelő ütemben visszaérkezni valaki mögé is tudni kell.

Minden kiesett pilóta köteles a vezető versenyző elé a pályára visszatérni oly módon, hogy annak illetve a bolynak ne kelljen lassítani de a távolság nem lehet több mint 2 másodperc.
Két kör elteltével a célegyenesben a már említett szabály alapján visszasorolhat a bolyba és újra felkiáltó jeleket gyűjthet, ha meg tudja előzni a vezető pilótát illetve vagy hibára kényszeríteni!

A játékban óvásnak helye nincs.
A játéknak akkor van vége, ha kifogy a mindenkori vezető pilóta benzinje. 30 másodperccel a kifogyás előtt végrehajtott előzések már nem érvényesek.
A játéknak akkor is vége szakad, ha egyetlen versenyző marad a pályán legalább 2 körön keresztül az előzési szabályokban már leírtan a célegyenes átlépésnek pillanatában.
Kép

Válasz küldése

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 68 vendég