- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
2010/2011 CART 1998 REPLAY - Versenyszabály, jogosítványok
MASZIM REPLAY SOROZAT 2010/2011
FEDEX CART WORLD SERIES 1998
VERSENYSZABÁLYZAT
A versenyeken csakis az adott pályatípusra (road/street, illetve oval) jogosítvánnyal rendelkező, a bajnokságra és az adott futamra jelentkező versenyzők vehetnek részt. Ennek megfelelően az aktivitási szabályok betartása, kormány játékvezérlő, TeamSpeak és a rendszeresített Spotter használata előírt és kötelező!
INFORMÁCIÓK
Felelősök
Szakosztályvezető: Rigó Péter (Ginger17)
Pálya admin: Rigó Péter (Ginger17)
Szerver admin: Hajdú Balázs (metosz), Rigó Péter (Ginger17)
Versenybíró: Stágl Róbert (Bodzzza)
Vizsgáztatók: Rigó Péter (Ginger17); Hajdú Balázs (metosz); Balogh Sándor (sanya)
Csatlakozás a szerverhez
IP:87.229.108.129:34293
Jelszó: cart
Versenykörülmények
Versenytáv: az eredeti versenytávhoz viszonyított: road/street - 66%, oválok - 100%
Üzemanyag-fogyasztás: normál;
Gumikopás: normál
Meghibásodás: normál
Törés: 50%
Engedélyezett segítségek: automata kuplung, „low TC”
Csütörtöki menetrend
17.00 kötelező jelentkezés
19.00 szerver idő pontosítás
20.00-20.10 qualifikáció
20.10-20.20 bemelegítés
20.20 verseny
A fent részletezett időbeosztástól az 500 mérföldes versenyek eltérnek. Az ott alkalmazott menetrendről a versenyeket megelőző jelentkezésnél lehet tájékozódni.
Pontozás
A bajnokság teljes egészében a 1998. évi FedEx CART World Series szezont veszi alapul, így a pontozási rendszer is az eredeti szerinti. Ennek megfelelően az első 12 helyezett szerez pontot a következő leosztásban, kiegészítve a bónusz pontokkal:
1.hely 20 pont; 2.hely 16; 3.hely 14 pont; 4.hely 12; 5.hely 10 pont; 6.hely 8 pont; 7.hely 6 pont; 8.hely 5 pont; 9.hely 4 pont; 10.hely 3 pont; 11.hely 2 pont; 12.hely 1 pont;
Bónusz pontok: pole-pozíció: 1 pont; versenyben vezetett legtöbb kör: 1 pont.
OVÁLPÁLYÁK
Az oválversenyek hossza az eredeti versenyhosszaknak megfelelő.
Qualifikáció
<p align="justify">Az időmérő edzés hossza oválpályákon 6 perc. A qualifikáció privát módban zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik.</p>
A rajt
<p align="justify">A verseny repülőrajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pit utcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető kört, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek be nem tartása azonnali BÜNTETÉST von maga után! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából) szigorúan TILOS! Az a versenyző, aki a felvezető körön, illetve a biztonsági periódus körei alatt a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető. Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, és a pályaadmin azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja. </p>
Restartok, a verseny elhalasztása
A pályaadmin a következő esetekben rendel el azonnali restartot:
<p align="justify">1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után óvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tartozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze, és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A rajt" című fejezetben). Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadmin sem rendel el restartot.</p>
<p align="justify">2. A zöld zászló beintését követően az első körben olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pit-ben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.</p>
A verseny
<p align="justify">A rajt után kialakulnak a pozícióharcok. Az ezekben folytatott magatartásról az "általános tanácsok", illetve az "előzések az oválokon" részben lehet olvasni. Zöld zászlós periódus alatt a pályán indokolatlanul lelassítani vagy megállni, ezzel pedig biztonsági periódust előidézni TILOS, és durva pályaszabálysértésnek minősül.</p>
Biztonsági periódus (Full Course Yellow)
<p align="justify">A sárga jelzés (yellow flag) beintésének pillanatától fel kell hagyni minden pozícióharccal és TILOS ELŐZNI! A pit azonnal bezár! Ha a beintés pillanatában kint haladsz a pit utcában akkor nem állhatsz meg szervízelni, hajts át a piten! Ha a szervízre mégis rákényszerülsz, akkor számolnod kell a büntetéssel. A verseny sorrendje a sárga jelzés életbe lépésének pillanatában fixálódik. Sárga jelzés alatt csakis egy sorban szabad haladni. Ezen periódus alatt a szerver a sárga jelzés életbe lépésének pillanatában fennálló sorrend kialakítását végzi. A versenyzők folyamatos instrukciókat kapnak a chatablakban, hogy milyen pozíciót vegyenek fel. Az esetleges pillanatnyi eltérés a versenyző által vélt pozíciója és a kiírás között néhány körön belül rendeződni fog. A versenyzőknek el kell fogadnia, és végre kell hajtania a szerver utasításait. A biztonsági periódus felépítése, a körszámok szerint a következő:</p>
A BIZTONSÁGI PERIÓDUS KEZDETE: AMINT A VERSENYBEN VEZETŐ AUTÓ ÁTLÉPI A SÁRGA JELZÉS BEINTÉSÉT KÖVETŐEN A RAJT/CÉL VONALAT.
A BIZTONSÁGI PERIÓDUS SZAKASZAI:
1-2. KÖR - RENDEZŐDIK A PÁLYÁN FIXÁLÓDOTT SORREND
2. KÖR (VÉGE) - A PIT NYIT A VEZETŐ AUTÓVAL AZONOS KÖRBEN LÉVŐKNEK
3. KÖR (VÉGE) - A PIT NYIT MINDEN AUTÓ RÉSZÉRE
4. KÖR - UTOLSÓ KÖRE A BIZTONSÁGI PERIÓDUSNAK, RENDEZŐDIK A RAJTOLÁSI SORREND - A VÉGÉN RAJT
<p align="justify">Ha a 4. kör végére nem rendeződik a sorrend, a szerver egy plusz biztonsági kört iktat be. A biztonsági periódus alatt kört jóváírni csak a szerver utasításainak megfelelően lehet - csakis a neked kijelölt, sárga színnel jelzett versenyzőt követheted. Amennyiben bizonytalan helyzet alakul ki (több versenyzőnek ugyanazt a követendő autót jelöli ki a szerver), akkor TS-en az admintól kell utasítást kérni. A biztonsági periódus elején a PaceCar minden esetben a versenyt vezető autó elé jön ki. A sorrend a pit alatt változni fog, tehát nem biztos, hogy az első helyezett követi majd a PaceCar-t a pitkiállások után, ám a versenyzőknek ebben az esetben is kötelező a szerver utasításait végrehajtani.</p>
Pit stop
<p align="justify">A zöld zászlós periódus alatt bármikor ki lehet jönni a pitbe szervizelni. A be- és kihajtás során kötelező a szervizutak, illetve szervizsávok használata a pályára vonatkozó speciális előírások figyelembe vételével! Ettől eltér a "biztonsági periódusok" alatti pit stop menete. A pit nyitását a chatablakban jelzi a szerver. Ez közvetlenül a pit bejárata előtt kerül kiírásra, így az előírt szervizutak használata nem kötelező, előzni azonban ebben az esetben sem szabad! Zöld zászlós periódus alatt, pit ki- és be-állás közben, a szervízsávon, vagy a szervízúton történő megforgás pályaszabálysértésként kerül elbírálásra - a szándékosság súlyosbító körülménynek tekintendő.
</p>
<p align="justify">A pitbe hajtás manővere egyértelmű szándékot jelentsen. Ez a gyakorlatban a zöld alatti pitnél a szervízsávra, vagy szervízútra hajtás (a lassítás itt következzen be), míg sárga periódus alatt a pit nyitása után a belső záróvonal - legalább két kerékkel történő - átlépését jelenti. Szigorúan TILOS és súlyos pályaszabálysértésnek minősítendő a sárga zászló alatti, már megkezdett pit kiállás megszakítása, a szervízútról (szervízsávról) való visszatérés a pályára. A pit stop művelet a szervízsávra (szervízútra) való letéréssel kezdődik és a pit utca után a szervízútról (szervízsávról) való, pályára történő visszatéréssel zárul. </p>
<p align="justify">A pit bejárati vonalától sebességkorlátozás lép érvénybe. Ennek be nem tartása büntetést von maga után. A pit limit pályánként eltérő. Erről és a formációs körben tartandó maximális sebességről a versenykiírásból lehet tájékozódni. Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!
</p>
Kék zászló
<p align="justify">Az oválpályákon a körben utolért versenyző nem köteles elengedni az őt lekörözni kívánó társát. Ez több célt is szolgál: a legfontosabb a folyamatos versenyhelyzet fenntartása, a másik pedig, hogy a lekörözendő versenyzőnek érdeke, hogy azonos körben maradjon a vezető autóval, hiszen egy esetleges sárga zászlós periódus során a körben felzárkózhat. A kék zászlót figyelmen kívül hagyni nem lehet, de a lekörözendő versenyző csak akkor veheti fel a harcot a köréért, ha a leköröző autóval azonos tempót tud diktálni és azt NEM BLOKKOLJA. LÁSD AZ "ELŐZÉSEK OVÁLOKON" RÉSZT!!! A kék zászló szerepe az, hogy tájékoztassa a versenyzőt a közelgő lekörözésre! Tehát BLOKKOLNI TILOS!!!, megfelelő sebesség esetén "versenyre késztetni a gyorsabb pilótát" szabad.
</p>
A verseny közben kirótt büntetések
<p align="justify">"Stop/Go" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 10 körön belül kell teljesíteni, csakis akkor, ha nincs érvényben a teljes pályás sárga. A sárga zászlós periódusok alatt megtett körök nem számítanak.
</p>
<p align="justify">"Pitáthajtás" Lassú start, vagy restart esetén szabhatja ki a játék a vezető versenyzőt büntetve. Ugyancsak ez a büntetés jár, ha a startnál vagy restartnál a versenyző idő előtt megelőzi az előtte levőt vagy a PaceCar-t. Ezt a büntetést is csak akkor lehet teljesíteni, ha nincs érvényben a teljes pályás sárga. Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit, kijön, akkor a büntetése szintén pitáthajtás.
</p>
<p align="justify">"Hátrasorolás" Ha a felvezető körben vagy a biztonsági periódus alatt lemarad a versenyző az előtte lévőtől, vagy valamilyen okból megpördül, megáll, a szerver automatikusan hátrasorolja a sor végére. Erről a chatablakban kap értesítést. A felszólítást azonnal végre kell hajtani, hogy a versenyzőtársai ne kapjanak büntetést.
</p>
DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.
A verseny vége
<p align="justify">A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége. A verseny levezető körét a sárga zászlós periódusok szabályai szerint kéretik megtenni. Tiszteletkör vagy bármiféle egyéb "örömködés" mellőzendő, mert a szerver a végső sorrend kialakításánál is büntethet. Amennyiben a verseny utolsó köre egybeesik egy biztonsági periódus utolsó körével, akkor – annak ellenére, hogy a szerver a start/cél egyenesre fordulva elrajtoltatja a mezőnyt – a versenyzőknek egysoros formációban kell befejezni a versenyt, előzni és pozícióharcot vívni szigorúan TILOS!</p>
Általános elvek, követelmények az oválversenyekhez
<p align="justify">Az oválokon a legfőbb követelmény a tiszta, higgadt gondolkodás. Ezeknél a sebességeknél az autó 1 mp alatt egy teljes futballpálya hosszát teszi meg, magyarul kicsit felgyorsulnak az események. Az előforduló veszélyhelyzetekre való felkészülés alapvető módja az előre gondolkodás. Az oválokon az "előre tervezés" hossza legalább 0,5 mérföld (1-2 forduló) kell, hogy legyen.
Mindenki igen gyorsan tapasztalni fogja, hogy nincs egyedül a pályán. Egy virtuális csapattag folyamatos segítséget nyújt a verseny teljesítésében. Ő a Spotter, aki a lelátó legfelső szegmensében lévő teraszon áll. Folyamatosan instrukciókkal lát el a verseny alatt. Segít meghatározni a pozíciódat a pályán, informál a környező eseményekről, ha autó jön a felső íven, vagy a túloldalon. Minden oválon a haladási irány az óramutató járásával ellentétes, ennek megfelelően a "low side" a pálya belső része, a "high side" a külső, betonfal felőli oldal. "Clear" jelzést kapsz, ha az autóval tisztán tudsz "sávot" váltani. A Spotter a harmadik és negyedik szemed, jobban bízz benne mint a saját szemedben vagy a tükrödben! Ha a Spotter tájékoztat a melletted haladó autóról, akkor a távolság köztetek maximum 30-50 cm lehet!!! A közelség miatt, az úgynevezett "side by side" versengés idején különösen figyelj a manővereidre, gondosan ügyelj társaidra! A Spotter tájékoztat továbbá a zöld jelzésekről, valamint a biztonsági periódusok bekövetkezéséről.
Egyes pályákon a betonfal tetején lévő kerítésen is láthatók majd sárgán villogó, figyelmeztető jelzések. Ha valakivel balesetbe keveredsz akkor maradj a helyeden, várd meg míg mindenki biztonságosan elhalad melletted és ha vissza tudsz térni a versenybe, tedd meg! Sérült, vagy rosszul kezelhető autóval TILOS az újabb rajt! Amennyiben a szerviz után is bizonytalan az autó viselkedése, add fel a küzdelmet!</p>
Előzések az oválokon
<p align="justify">Csak akkor kíséreld meg az előzést ha biztos vagy a dolgodban (draftban könnyű gyorsabbnak lenni, de kisodródás nélkül is be tudod venni a fordulót???) Ha két vagy három versenyző egymás mellett halad, akkor NINCS IDEÁLIS ÍV! Ilyen esetekben mindenkinek KOMPROMISSZUMOKAT kell kötnie és az ütközésért sem tehető kizárólagosan az egyik versenyző felelőssé. Általános irányelv: amelyik sávon bemész a kanyarba, azon a sávon gyere ki, tehát a fordulókban a megkezdett ívet tartani kell a fordulóból való kijövetelig. Baleset esetén az a versenyző a vétkes, aki a fordulókban a megkezdett pályaívről letér, illetve arról lesodródik. Ha a Spottertől a következőt hallod "Three wide + a pozíciód", akkor nem szabad "ugrálni" és bizonytalankodni, általában az "okos enged" elv fog érvényesülni. Ne felejtsd el, hogy az előtted lévő versenyző csak a tükörből lát, sokszor még úgy sem. Ha a mögötted álló versenyző próbál téged megelőzni, akkor viselkedjél tisztességesen vele szemben, NE ZÁRJ RÁ, és ne nehezítsd meg a dolgát! Lebegjen a szemed előtt, hogy akár mind a ketten elveszíthetitek jó pozíciótokat egy elhibázott manőver miatt. Ha mégis így teszel akkor az eset után ne a másikban keresd majd a hibát, hiszen te is ugyanolyan hibás vagy mint ő. Ilyen esetben a versenybíróság sem biztos, hogy a javadra dönt majd. Ne válts azért ívet, hogy a szélárnyék miatt gyorsabb versenyzőt feltartsd, ha valaki gyorsabb nálad, engedd el! ÁLTALÁNOS SZABÁLY: OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!! Ha a mögötted lévő versenyző draftból (jelentős sebességkülönbséggel) megkísérli az előzést, és érzed, hogy itt csak erőszakos rátartással tudsz védekezni, inkább engedj! A következő fordulóban te leszel szélárnyékban. Tehát ha kanyarban előznek téged, akkor próbálj elég helyet hagyni, hogy egy ilyen előzést sikeresen be lehessen fejezni. Ha téged előznek, igyekezzél kiszámíthatóan viselkedni (tilos a kacsázás) és kerüld el a hirtelen manővereket.</p>
Néhány fontos szabály
<p align="justify">Az újraindítás biztonsága, az izgalmasabb verseny megtartása és a mezőny összefogása érdekében a sárga jelzés beintése után a pozíció megtartása a legnagyobb biztonság és odafigyelés mellett történjen! Az indulásoknál ne mássz rá az előtted haladó nyakára! Az úgynevezett nagy sebességű "owSS" (open-wheel SuperSpeedway) pályákon tilos a pálya belső szélét jelző vonal alatt előzni. Az a sáv csak a pitbe való behajtás és az onnan történő kihajtás alatt használatos, valamint ráhajthatsz, ha balesetet akarsz elkerülni. </p>
<p align="justify">A pitbe hajtás előtt a belső íven kell haladni!!! A pitben a külső sávban közelítsd meg a saját pithelyed. Kihajtáskor nézz hátra, mert lehet, hogy valaki pont eléd akar beállni. Ha már beállt, és nem tudsz kihajtani tőle, ne szitkozódj, ez hozzá tartozik az oválversenyzéshez, taktikai elem! Válts hátramenetbe és kerüld ki az előtted lévőt.</p>
<p align="justify">Az oválversenyzésben a győzelem nem minden! "Végig kell csinálni minden másodpercét." Európában az ilyen stílusú viadaloknak nincs nagy respektje, ám az oválversenyzés egészen más mentalitást kíván, mint a hagyományos, épített pályás viadalok. Tapasztalni fogjátok, hogy az adrenalin hatványozottan hat. Az oválpályákon pszichikailag igen nagy igénybevétel éri a versenyzőt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni: mindezek ellenére legfontosabb a TÜRELEM és a többi vezető iránti tisztelet! A pálya ismerete nagyon fontos: tudd, hogy hol lehet előzni és hol nem! A győzelem attól függ, hogy ki vezet az utolsó fordulóban, teljesen mindegy ki vezet az elsőben! Előbb biztonságosan teljesítsd a táv nagy részét, és ha a szerencse pártfogoltja vagy, megküzdhetsz a jó helyezésért a végjátékban. </p>
UTCAI ÉS ÉPÍTETT VERSENYPÁLYÁK
Qualifikáció
Az időmérő edzés hossza utcai és épített pályákon 10 perc. A qualifikáció privátmódba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik.
A rajt
A verseny repülőrajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pitutcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető kört, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek be nem tartása azonnali BÜNTETÉST von maga után! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt szigorúan TILOS indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából)! Az a versenyző, aki a felvezető körön a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő, vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető. Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia, úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, és a pályaadminok azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja.
Restartok, a verseny elhalasztása
A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot:
1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tartozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze, és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A rajt" című fejezetben). Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.
2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pitben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.
Versenyzői magatartás
TILOS levágni a kanyarokat és a lassítókat. Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk! A futamon maximum 5 vágás engedélyezett, a hatodik vágástól vágásonként 2 mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése, ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az nem számít vágásnak! Az időmérő edzésen egy vágás sem engedélyezett és -5 mp büntetéssel jár. Tilos rögtön kicsúszás után az ideális ívre vágni abban az esetben, ha mögöttünk mások jönnek (ugyanez a szabály vonatkozik a pitből visszatérő versenyzőkre is)! Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos visszatérés menete, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges NEM az ideális ívre térünk vissza. Ha a sérült autóval közlekedő versenyző mögött más pilóták jönnek, akkor a sérült autóval versenyző pilótának tilos az ideális ívet használni (tehát a többieket feltartani). Sérült autónak minősül már az első szárny nélkül közlekedő versenyautó, sőt az üres üzemanyagtartállyal haladó is. Üres tankkal haladó versenyautóval TILOS az ideális ívet használni illetve a többi versenyzőt bármilyen formában akadályozni. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van egy futamtól való eltiltásra. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a tolatás! Csak akkor engedélyezett, ha valaki a pitben szerelőcsapatán kis mértékben túlcsúszik, illetve, ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amiből csak tolatással tud a pályára visszatérni!
Előzés
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra!
Előzési helyzetben a védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez csak akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező mellé ért! A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
Feltartás, blokkolás, kék zászló
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félrehúzódni, fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja! Ha a lassúbb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhalad mellette (erre valók az egyenesek).
A verseny közben kirótt büntetések
"Stop/Go" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 10 körön belül kell teljesíteni.
"Pitáthajtás" Lassú start esetén szabhatja ki a játék a vezető versenyzőt büntetve. Ugyancsak ez a büntetés jár, ha a startnál a versenyző idő előtt megelőzi az előtte levőt vagy a PaceCar-t.
"Hátrasorolás" Ha a felvezető körben lemarad a versenyző az előtte lévőtől, vagy valamilyen okból megpördül, megáll, a szerver automatikusan hátrasorolja a sor végére. Erről a chatablakban kap értesítést. A felszólítást azonnal végre kell hajtani, hogy a versenyzőtársai ne kapjanak büntetést.
DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.
A verseny vége
A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége.
VERSENYBÍRÓSÁG, ÓVÁSOK
Óvásokat a vonatkozó fórumban a versenyt követő pénteki napon 24.00-ig lehet tenni. Kérjük, óvásodban jelezd a probléma pontos idejét és résztvevő pilóták nevét. Mielőtt óvnál, vegyél nagy levegőt és mindenképpen nézd meg a szerver-replayt, ami legkésőbb a verseny után 1 órával elérhető lesz. Bírói döntések ellen a kihirdetés utáni 3. napig lehet óvni, szintén az óvás linket használva. A 2. döntés után óvásnak helye nincs, a 2. bírói döntés végleges.
Büntetési tételek
Általános aktivitási szabálysértés (lásd lentebb): aktivitási figyelmeztetés. Két aktivitási szabálysértés után a versenyző elveszíti a bajnokságban foglalt autóját. Pályaszabálysértés: figyelmeztetés. Ütközés, ami a sértett versenyző idővesztésével, megpördülésével, vagy javítással jár: figyelmeztetés. Szándékos ütközés, szándékos, durva pályaszabálysértés: ligajogosítvány felfüggesztése.
A fenti tételek alapján a két figyelmeztetést begyűjtő versenyző büntetése a ligajogosítvány felfüggesztése.
A versenybíróság fenntartja a jogot a büntetési tételek adott esetben történő, indoklással kiegészített megváltoztatására. A szabályzatban részletezett pontoktól, illetve magatartásformáktól való eltérés pályaszabály sértésnek minősül.
Versenykörülmények és a szabályok módosítása
A pályaadminnak joga van a versenyszabályokat azonnali hatállyal módosítani, ha azt előre nem látható körülmények indokolják. A módosításokat a versenyzők kötelesek elfogadni.
Chat- és TS-szabályok
A TeamSpeak használata a bajnokságok futamain (Practice-től a futam végéig) kötelező! A futam TS-szobájában csak az aktuális futamon résztvevő pilóták, illetve a pályaadmin tartózkodhatnak. Az időmérő edzés, illetve a futam alatt a chaten, illetve TS-en kommunikálni a pilóták számára szigorúan TILOS! A chatet, illetve TS-t csak az aktuális pályaadmin, illetve a bírók használhatják fontos, a versennyel kapcsolatos információk bejelentésére. Csak nekik van joguk esetleges figyelmeztetéseket tenni. TS és chat nem használható a düh kifejezésére, vagy bocsánatkérésre, vitatkozásra. Ezek súlyosbító körülmények. A chatelési és TS-használati szabályok be nem figyelmeztetéssel jár!
VIZSGÁZTATÁS, JOGOSÍTVÁNYSZERZÉS
Vizsgázásra csak a kiírt időpontokban van lehetőség, és egy ember egyedül nem vizsgáztathat. A vizsgáztató személyen felül mindig lesz egy felügyelő. A vizsga során teljesítendő feladatok megegyeznek a MaSzim által jóváhagyott rendszerrel – a feladatokról a vizsgáztatóktól és szakosztályvezetőktől lehet érdeklődni. Street/road, illetve ovál pályákra külön-külön kell szerezni jogosítványt. A vizsgáztatás 19.30-kor kezdődik, a vizsgázók sorrendjét az addig elért időeredmény határozza meg. Abban az esetben, ha kifutunk az időből, a részeredmények nem vesznek el, a vizsgázást egy héttel később lehet folytatni. A vizsgáztatási procedúra első felére 1 óra áll rendelkezésre. A vizsga a tesztverseny teljesítésével ér véget, ami 21.00-kor kezdődik. A jogosítvány kiállításának pillanata dönt a későbbi kérdésekben, és határozza meg a sorrendet például az autóválasztáskor.
INTERNETKAPCSOLAT
Aki indulni szeretne annak legalább 256 kbit/s letöltési és 64 kbit/s feltöltési sebességgel kell rendelkeznie. A szerveren maximálisan engedélyezett ping: 150. Akinek ennél alacsonyabb sebességű kapcsolata van, az nem indulhat az esetleges balesetek elkerülése érdekében. Lag-os versenyző(k)re vonatkozó szabályok: az esetleges ütközésekért csakis őt vonjuk felelősségre abban az esetben, ha az ütközés helyétől visszafelé maximum 2-3 kanyarra már volt lagja. Ha az ütközés pillanatában (és előtte 2-3 kanyarral) nem lagolt, akkor az esetet versenybalesetnek minősítik a bírók. Ha már az edzések során is folyamatosan lagol, akkor, a pályaadminok felszólítják a szerver elhagyására. Ezután természetesen visszajöhet. Ha ennek ellenére sem oldódik meg a probléma, akkor a pályaadminok a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében eltanácsolhatják az adott futamról. Internetkapcsolat-szakadás esetén a versenyelhalasztásban leírt szabályok az érvényesek. Mindenki a maga internetkapcsolatának a kovácsa és felelőse.
AKTIVITÁSI SZABÁLYOK
Minden versenyre legkésőbb a versenynapon 17.00 óráig jelentkezni kell, illetve be kell jelenteni előre a hiányzást! Ha egy versenyző a futamon nem jelenik meg, és azt előre nem is jelezte, akkor figyelmeztetésben részesül. Második alkalommal az autóját elveszti. Oválos jogosítvány felülvizsgálat szükséges a hosszabb időt távol lévő (több oválversenyt huzamosan kihagyó) versenyzőnek. A jogosítvány felülvizsgálatának mértékét (1-2-3-4 feladat) a szakosztályvezetés és a versenybírói testület közösen határozzam meg. Azok a pilóták, akik a versenyre nem jelentkeztek, abban az esetben, ha tartalék pilóta ült a helyükre, versenyrészvételre nem jogosultak!
KÖTELEZŐ A VERSENYSZABÁLYOK VÉGIG OLVASÁSA, EZEN TOPIKBAN ÍRÁSBELI ELFOGADÁSA, AZ AKTIVITÁS BETARTÁSA!
Ha nem tudsz ehhez a témához hozzászólni, de van jogosítványod a részvételre, jelezd a problémát a fórum adminisztrátoroknak!
Fair, balesetmentes és izgalmas versenyzést kívánunk!
Rigó Péter (Ginger17)
IndyCar szakosztályvezető
FEDEX CART WORLD SERIES 1998
VERSENYSZABÁLYZAT
A versenyeken csakis az adott pályatípusra (road/street, illetve oval) jogosítvánnyal rendelkező, a bajnokságra és az adott futamra jelentkező versenyzők vehetnek részt. Ennek megfelelően az aktivitási szabályok betartása, kormány játékvezérlő, TeamSpeak és a rendszeresített Spotter használata előírt és kötelező!
INFORMÁCIÓK
Felelősök
Szakosztályvezető: Rigó Péter (Ginger17)
Pálya admin: Rigó Péter (Ginger17)
Szerver admin: Hajdú Balázs (metosz), Rigó Péter (Ginger17)
Versenybíró: Stágl Róbert (Bodzzza)
Vizsgáztatók: Rigó Péter (Ginger17); Hajdú Balázs (metosz); Balogh Sándor (sanya)
Csatlakozás a szerverhez
IP:87.229.108.129:34293
Jelszó: cart
Versenykörülmények
Versenytáv: az eredeti versenytávhoz viszonyított: road/street - 66%, oválok - 100%
Üzemanyag-fogyasztás: normál;
Gumikopás: normál
Meghibásodás: normál
Törés: 50%
Engedélyezett segítségek: automata kuplung, „low TC”
Csütörtöki menetrend
17.00 kötelező jelentkezés
19.00 szerver idő pontosítás
20.00-20.10 qualifikáció
20.10-20.20 bemelegítés
20.20 verseny
A fent részletezett időbeosztástól az 500 mérföldes versenyek eltérnek. Az ott alkalmazott menetrendről a versenyeket megelőző jelentkezésnél lehet tájékozódni.
Pontozás
A bajnokság teljes egészében a 1998. évi FedEx CART World Series szezont veszi alapul, így a pontozási rendszer is az eredeti szerinti. Ennek megfelelően az első 12 helyezett szerez pontot a következő leosztásban, kiegészítve a bónusz pontokkal:
1.hely 20 pont; 2.hely 16; 3.hely 14 pont; 4.hely 12; 5.hely 10 pont; 6.hely 8 pont; 7.hely 6 pont; 8.hely 5 pont; 9.hely 4 pont; 10.hely 3 pont; 11.hely 2 pont; 12.hely 1 pont;
Bónusz pontok: pole-pozíció: 1 pont; versenyben vezetett legtöbb kör: 1 pont.
OVÁLPÁLYÁK
Az oválversenyek hossza az eredeti versenyhosszaknak megfelelő.
Qualifikáció
<p align="justify">Az időmérő edzés hossza oválpályákon 6 perc. A qualifikáció privát módban zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik.</p>
A rajt
<p align="justify">A verseny repülőrajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pit utcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető kört, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek be nem tartása azonnali BÜNTETÉST von maga után! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából) szigorúan TILOS! Az a versenyző, aki a felvezető körön, illetve a biztonsági periódus körei alatt a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető. Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, és a pályaadmin azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja. </p>
Restartok, a verseny elhalasztása
A pályaadmin a következő esetekben rendel el azonnali restartot:
<p align="justify">1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után óvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tartozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze, és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A rajt" című fejezetben). Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadmin sem rendel el restartot.</p>
<p align="justify">2. A zöld zászló beintését követően az első körben olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pit-ben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.</p>
A verseny
<p align="justify">A rajt után kialakulnak a pozícióharcok. Az ezekben folytatott magatartásról az "általános tanácsok", illetve az "előzések az oválokon" részben lehet olvasni. Zöld zászlós periódus alatt a pályán indokolatlanul lelassítani vagy megállni, ezzel pedig biztonsági periódust előidézni TILOS, és durva pályaszabálysértésnek minősül.</p>
Biztonsági periódus (Full Course Yellow)
<p align="justify">A sárga jelzés (yellow flag) beintésének pillanatától fel kell hagyni minden pozícióharccal és TILOS ELŐZNI! A pit azonnal bezár! Ha a beintés pillanatában kint haladsz a pit utcában akkor nem állhatsz meg szervízelni, hajts át a piten! Ha a szervízre mégis rákényszerülsz, akkor számolnod kell a büntetéssel. A verseny sorrendje a sárga jelzés életbe lépésének pillanatában fixálódik. Sárga jelzés alatt csakis egy sorban szabad haladni. Ezen periódus alatt a szerver a sárga jelzés életbe lépésének pillanatában fennálló sorrend kialakítását végzi. A versenyzők folyamatos instrukciókat kapnak a chatablakban, hogy milyen pozíciót vegyenek fel. Az esetleges pillanatnyi eltérés a versenyző által vélt pozíciója és a kiírás között néhány körön belül rendeződni fog. A versenyzőknek el kell fogadnia, és végre kell hajtania a szerver utasításait. A biztonsági periódus felépítése, a körszámok szerint a következő:</p>
A BIZTONSÁGI PERIÓDUS KEZDETE: AMINT A VERSENYBEN VEZETŐ AUTÓ ÁTLÉPI A SÁRGA JELZÉS BEINTÉSÉT KÖVETŐEN A RAJT/CÉL VONALAT.
A BIZTONSÁGI PERIÓDUS SZAKASZAI:
1-2. KÖR - RENDEZŐDIK A PÁLYÁN FIXÁLÓDOTT SORREND
2. KÖR (VÉGE) - A PIT NYIT A VEZETŐ AUTÓVAL AZONOS KÖRBEN LÉVŐKNEK
3. KÖR (VÉGE) - A PIT NYIT MINDEN AUTÓ RÉSZÉRE
4. KÖR - UTOLSÓ KÖRE A BIZTONSÁGI PERIÓDUSNAK, RENDEZŐDIK A RAJTOLÁSI SORREND - A VÉGÉN RAJT
<p align="justify">Ha a 4. kör végére nem rendeződik a sorrend, a szerver egy plusz biztonsági kört iktat be. A biztonsági periódus alatt kört jóváírni csak a szerver utasításainak megfelelően lehet - csakis a neked kijelölt, sárga színnel jelzett versenyzőt követheted. Amennyiben bizonytalan helyzet alakul ki (több versenyzőnek ugyanazt a követendő autót jelöli ki a szerver), akkor TS-en az admintól kell utasítást kérni. A biztonsági periódus elején a PaceCar minden esetben a versenyt vezető autó elé jön ki. A sorrend a pit alatt változni fog, tehát nem biztos, hogy az első helyezett követi majd a PaceCar-t a pitkiállások után, ám a versenyzőknek ebben az esetben is kötelező a szerver utasításait végrehajtani.</p>
Pit stop
<p align="justify">A zöld zászlós periódus alatt bármikor ki lehet jönni a pitbe szervizelni. A be- és kihajtás során kötelező a szervizutak, illetve szervizsávok használata a pályára vonatkozó speciális előírások figyelembe vételével! Ettől eltér a "biztonsági periódusok" alatti pit stop menete. A pit nyitását a chatablakban jelzi a szerver. Ez közvetlenül a pit bejárata előtt kerül kiírásra, így az előírt szervizutak használata nem kötelező, előzni azonban ebben az esetben sem szabad! Zöld zászlós periódus alatt, pit ki- és be-állás közben, a szervízsávon, vagy a szervízúton történő megforgás pályaszabálysértésként kerül elbírálásra - a szándékosság súlyosbító körülménynek tekintendő.
</p>
<p align="justify">A pitbe hajtás manővere egyértelmű szándékot jelentsen. Ez a gyakorlatban a zöld alatti pitnél a szervízsávra, vagy szervízútra hajtás (a lassítás itt következzen be), míg sárga periódus alatt a pit nyitása után a belső záróvonal - legalább két kerékkel történő - átlépését jelenti. Szigorúan TILOS és súlyos pályaszabálysértésnek minősítendő a sárga zászló alatti, már megkezdett pit kiállás megszakítása, a szervízútról (szervízsávról) való visszatérés a pályára. A pit stop művelet a szervízsávra (szervízútra) való letéréssel kezdődik és a pit utca után a szervízútról (szervízsávról) való, pályára történő visszatéréssel zárul. </p>
<p align="justify">A pit bejárati vonalától sebességkorlátozás lép érvénybe. Ennek be nem tartása büntetést von maga után. A pit limit pályánként eltérő. Erről és a formációs körben tartandó maximális sebességről a versenykiírásból lehet tájékozódni. Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!
</p>
Kék zászló
<p align="justify">Az oválpályákon a körben utolért versenyző nem köteles elengedni az őt lekörözni kívánó társát. Ez több célt is szolgál: a legfontosabb a folyamatos versenyhelyzet fenntartása, a másik pedig, hogy a lekörözendő versenyzőnek érdeke, hogy azonos körben maradjon a vezető autóval, hiszen egy esetleges sárga zászlós periódus során a körben felzárkózhat. A kék zászlót figyelmen kívül hagyni nem lehet, de a lekörözendő versenyző csak akkor veheti fel a harcot a köréért, ha a leköröző autóval azonos tempót tud diktálni és azt NEM BLOKKOLJA. LÁSD AZ "ELŐZÉSEK OVÁLOKON" RÉSZT!!! A kék zászló szerepe az, hogy tájékoztassa a versenyzőt a közelgő lekörözésre! Tehát BLOKKOLNI TILOS!!!, megfelelő sebesség esetén "versenyre késztetni a gyorsabb pilótát" szabad.
</p>
A verseny közben kirótt büntetések
<p align="justify">"Stop/Go" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 10 körön belül kell teljesíteni, csakis akkor, ha nincs érvényben a teljes pályás sárga. A sárga zászlós periódusok alatt megtett körök nem számítanak.
</p>
<p align="justify">"Pitáthajtás" Lassú start, vagy restart esetén szabhatja ki a játék a vezető versenyzőt büntetve. Ugyancsak ez a büntetés jár, ha a startnál vagy restartnál a versenyző idő előtt megelőzi az előtte levőt vagy a PaceCar-t. Ezt a büntetést is csak akkor lehet teljesíteni, ha nincs érvényben a teljes pályás sárga. Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit, kijön, akkor a büntetése szintén pitáthajtás.
</p>
<p align="justify">"Hátrasorolás" Ha a felvezető körben vagy a biztonsági periódus alatt lemarad a versenyző az előtte lévőtől, vagy valamilyen okból megpördül, megáll, a szerver automatikusan hátrasorolja a sor végére. Erről a chatablakban kap értesítést. A felszólítást azonnal végre kell hajtani, hogy a versenyzőtársai ne kapjanak büntetést.
</p>
DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.
A verseny vége
<p align="justify">A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége. A verseny levezető körét a sárga zászlós periódusok szabályai szerint kéretik megtenni. Tiszteletkör vagy bármiféle egyéb "örömködés" mellőzendő, mert a szerver a végső sorrend kialakításánál is büntethet. Amennyiben a verseny utolsó köre egybeesik egy biztonsági periódus utolsó körével, akkor – annak ellenére, hogy a szerver a start/cél egyenesre fordulva elrajtoltatja a mezőnyt – a versenyzőknek egysoros formációban kell befejezni a versenyt, előzni és pozícióharcot vívni szigorúan TILOS!</p>
Általános elvek, követelmények az oválversenyekhez
<p align="justify">Az oválokon a legfőbb követelmény a tiszta, higgadt gondolkodás. Ezeknél a sebességeknél az autó 1 mp alatt egy teljes futballpálya hosszát teszi meg, magyarul kicsit felgyorsulnak az események. Az előforduló veszélyhelyzetekre való felkészülés alapvető módja az előre gondolkodás. Az oválokon az "előre tervezés" hossza legalább 0,5 mérföld (1-2 forduló) kell, hogy legyen.
Mindenki igen gyorsan tapasztalni fogja, hogy nincs egyedül a pályán. Egy virtuális csapattag folyamatos segítséget nyújt a verseny teljesítésében. Ő a Spotter, aki a lelátó legfelső szegmensében lévő teraszon áll. Folyamatosan instrukciókkal lát el a verseny alatt. Segít meghatározni a pozíciódat a pályán, informál a környező eseményekről, ha autó jön a felső íven, vagy a túloldalon. Minden oválon a haladási irány az óramutató járásával ellentétes, ennek megfelelően a "low side" a pálya belső része, a "high side" a külső, betonfal felőli oldal. "Clear" jelzést kapsz, ha az autóval tisztán tudsz "sávot" váltani. A Spotter a harmadik és negyedik szemed, jobban bízz benne mint a saját szemedben vagy a tükrödben! Ha a Spotter tájékoztat a melletted haladó autóról, akkor a távolság köztetek maximum 30-50 cm lehet!!! A közelség miatt, az úgynevezett "side by side" versengés idején különösen figyelj a manővereidre, gondosan ügyelj társaidra! A Spotter tájékoztat továbbá a zöld jelzésekről, valamint a biztonsági periódusok bekövetkezéséről.
Egyes pályákon a betonfal tetején lévő kerítésen is láthatók majd sárgán villogó, figyelmeztető jelzések. Ha valakivel balesetbe keveredsz akkor maradj a helyeden, várd meg míg mindenki biztonságosan elhalad melletted és ha vissza tudsz térni a versenybe, tedd meg! Sérült, vagy rosszul kezelhető autóval TILOS az újabb rajt! Amennyiben a szerviz után is bizonytalan az autó viselkedése, add fel a küzdelmet!</p>
Előzések az oválokon
<p align="justify">Csak akkor kíséreld meg az előzést ha biztos vagy a dolgodban (draftban könnyű gyorsabbnak lenni, de kisodródás nélkül is be tudod venni a fordulót???) Ha két vagy három versenyző egymás mellett halad, akkor NINCS IDEÁLIS ÍV! Ilyen esetekben mindenkinek KOMPROMISSZUMOKAT kell kötnie és az ütközésért sem tehető kizárólagosan az egyik versenyző felelőssé. Általános irányelv: amelyik sávon bemész a kanyarba, azon a sávon gyere ki, tehát a fordulókban a megkezdett ívet tartani kell a fordulóból való kijövetelig. Baleset esetén az a versenyző a vétkes, aki a fordulókban a megkezdett pályaívről letér, illetve arról lesodródik. Ha a Spottertől a következőt hallod "Three wide + a pozíciód", akkor nem szabad "ugrálni" és bizonytalankodni, általában az "okos enged" elv fog érvényesülni. Ne felejtsd el, hogy az előtted lévő versenyző csak a tükörből lát, sokszor még úgy sem. Ha a mögötted álló versenyző próbál téged megelőzni, akkor viselkedjél tisztességesen vele szemben, NE ZÁRJ RÁ, és ne nehezítsd meg a dolgát! Lebegjen a szemed előtt, hogy akár mind a ketten elveszíthetitek jó pozíciótokat egy elhibázott manőver miatt. Ha mégis így teszel akkor az eset után ne a másikban keresd majd a hibát, hiszen te is ugyanolyan hibás vagy mint ő. Ilyen esetben a versenybíróság sem biztos, hogy a javadra dönt majd. Ne válts azért ívet, hogy a szélárnyék miatt gyorsabb versenyzőt feltartsd, ha valaki gyorsabb nálad, engedd el! ÁLTALÁNOS SZABÁLY: OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!! Ha a mögötted lévő versenyző draftból (jelentős sebességkülönbséggel) megkísérli az előzést, és érzed, hogy itt csak erőszakos rátartással tudsz védekezni, inkább engedj! A következő fordulóban te leszel szélárnyékban. Tehát ha kanyarban előznek téged, akkor próbálj elég helyet hagyni, hogy egy ilyen előzést sikeresen be lehessen fejezni. Ha téged előznek, igyekezzél kiszámíthatóan viselkedni (tilos a kacsázás) és kerüld el a hirtelen manővereket.</p>
Néhány fontos szabály
<p align="justify">Az újraindítás biztonsága, az izgalmasabb verseny megtartása és a mezőny összefogása érdekében a sárga jelzés beintése után a pozíció megtartása a legnagyobb biztonság és odafigyelés mellett történjen! Az indulásoknál ne mássz rá az előtted haladó nyakára! Az úgynevezett nagy sebességű "owSS" (open-wheel SuperSpeedway) pályákon tilos a pálya belső szélét jelző vonal alatt előzni. Az a sáv csak a pitbe való behajtás és az onnan történő kihajtás alatt használatos, valamint ráhajthatsz, ha balesetet akarsz elkerülni. </p>
<p align="justify">A pitbe hajtás előtt a belső íven kell haladni!!! A pitben a külső sávban közelítsd meg a saját pithelyed. Kihajtáskor nézz hátra, mert lehet, hogy valaki pont eléd akar beállni. Ha már beállt, és nem tudsz kihajtani tőle, ne szitkozódj, ez hozzá tartozik az oválversenyzéshez, taktikai elem! Válts hátramenetbe és kerüld ki az előtted lévőt.</p>
<p align="justify">Az oválversenyzésben a győzelem nem minden! "Végig kell csinálni minden másodpercét." Európában az ilyen stílusú viadaloknak nincs nagy respektje, ám az oválversenyzés egészen más mentalitást kíván, mint a hagyományos, épített pályás viadalok. Tapasztalni fogjátok, hogy az adrenalin hatványozottan hat. Az oválpályákon pszichikailag igen nagy igénybevétel éri a versenyzőt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni: mindezek ellenére legfontosabb a TÜRELEM és a többi vezető iránti tisztelet! A pálya ismerete nagyon fontos: tudd, hogy hol lehet előzni és hol nem! A győzelem attól függ, hogy ki vezet az utolsó fordulóban, teljesen mindegy ki vezet az elsőben! Előbb biztonságosan teljesítsd a táv nagy részét, és ha a szerencse pártfogoltja vagy, megküzdhetsz a jó helyezésért a végjátékban. </p>
UTCAI ÉS ÉPÍTETT VERSENYPÁLYÁK
Qualifikáció
Az időmérő edzés hossza utcai és épített pályákon 10 perc. A qualifikáció privátmódba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag a versenyző egyedül van. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. Aki a 6 körös limitet túllépi, annak eredménye automatikusan törlődik.
A rajt
A verseny repülőrajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pitutcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető kört, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek be nem tartása azonnali BÜNTETÉST von maga után! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt szigorúan TILOS indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából)! Az a versenyző, aki a felvezető körön a vonatkozó szabályokat megszegi, és ezzel balesetveszélyes szituációkat, netán balesetet idéz elő, vagy más autón sérülést okoz, óvható, és indokolt esetben büntethető. Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia, úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, és a pályaadminok azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja.
Restartok, a verseny elhalasztása
A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot:
1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tartozik, ha egy pilóta hibája miatt, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tartozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze, és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A rajt" című fejezetben). Nem tartozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibája (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) miatt vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.
2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (tehát a sérülések következtében az autók 50%-ának minimum a pitben történő javítása szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon. Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50%-os teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, amennyiben az pontosan megállapítható.
Versenyzői magatartás
TILOS levágni a kanyarokat és a lassítókat. Levágásnak számít az, ha az autónak legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kintebb tolódik abban az esetben, ha a pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér vonalhoz viszonyítunk! A futamon maximum 5 vágás engedélyezett, a hatodik vágástól vágásonként 2 mp büntetést kap a vétkes versenyző! Ha valaki baleset elkerülése, ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az nem számít vágásnak! Az időmérő edzésen egy vágás sem engedélyezett és -5 mp büntetéssel jár. Tilos rögtön kicsúszás után az ideális ívre vágni abban az esetben, ha mögöttünk mások jönnek (ugyanez a szabály vonatkozik a pitből visszatérő versenyzőkre is)! Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos visszatérés menete, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges NEM az ideális ívre térünk vissza. Ha a sérült autóval közlekedő versenyző mögött más pilóták jönnek, akkor a sérült autóval versenyző pilótának tilos az ideális ívet használni (tehát a többieket feltartani). Sérült autónak minősül már az első szárny nélkül közlekedő versenyautó, sőt az üres üzemanyagtartállyal haladó is. Üres tankkal haladó versenyautóval TILOS az ideális ívet használni illetve a többi versenyzőt bármilyen formában akadályozni. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van egy futamtól való eltiltásra. TILOS és súlyos pályaszabálynak minősül a tolatás! Csak akkor engedélyezett, ha valaki a pitben szerelőcsapatán kis mértékben túlcsúszik, illetve, ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amiből csak tolatással tud a pályára visszatérni!
Előzés
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra!
Előzési helyzetben a védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez csak akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező mellé ért! A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
Feltartás, blokkolás, kék zászló
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félrehúzódni, fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja! Ha a lassúbb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhalad mellette (erre valók az egyenesek).
A verseny közben kirótt büntetések
"Stop/Go" A pitbeli sebességlimit átlépésekor kapja a versenyző. A kiszabást követő 10 körön belül kell teljesíteni.
"Pitáthajtás" Lassú start esetén szabhatja ki a játék a vezető versenyzőt büntetve. Ugyancsak ez a büntetés jár, ha a startnál a versenyző idő előtt megelőzi az előtte levőt vagy a PaceCar-t.
"Hátrasorolás" Ha a felvezető körben lemarad a versenyző az előtte lévőtől, vagy valamilyen okból megpördül, megáll, a szerver automatikusan hátrasorolja a sor végére. Erről a chatablakban kap értesítést. A felszólítást azonnal végre kell hajtani, hogy a versenyzőtársai ne kapjanak büntetést.
DQ Ha nem teljesíti valaki a kiszabott büntetést, az automatikus disqualifikációt von maga után.
A verseny vége
A versenynek az utolsó versenyben maradt pilóta beérkezésekor van vége.
VERSENYBÍRÓSÁG, ÓVÁSOK
Óvásokat a vonatkozó fórumban a versenyt követő pénteki napon 24.00-ig lehet tenni. Kérjük, óvásodban jelezd a probléma pontos idejét és résztvevő pilóták nevét. Mielőtt óvnál, vegyél nagy levegőt és mindenképpen nézd meg a szerver-replayt, ami legkésőbb a verseny után 1 órával elérhető lesz. Bírói döntések ellen a kihirdetés utáni 3. napig lehet óvni, szintén az óvás linket használva. A 2. döntés után óvásnak helye nincs, a 2. bírói döntés végleges.
Büntetési tételek
Általános aktivitási szabálysértés (lásd lentebb): aktivitási figyelmeztetés. Két aktivitási szabálysértés után a versenyző elveszíti a bajnokságban foglalt autóját. Pályaszabálysértés: figyelmeztetés. Ütközés, ami a sértett versenyző idővesztésével, megpördülésével, vagy javítással jár: figyelmeztetés. Szándékos ütközés, szándékos, durva pályaszabálysértés: ligajogosítvány felfüggesztése.
A fenti tételek alapján a két figyelmeztetést begyűjtő versenyző büntetése a ligajogosítvány felfüggesztése.
A versenybíróság fenntartja a jogot a büntetési tételek adott esetben történő, indoklással kiegészített megváltoztatására. A szabályzatban részletezett pontoktól, illetve magatartásformáktól való eltérés pályaszabály sértésnek minősül.
Versenykörülmények és a szabályok módosítása
A pályaadminnak joga van a versenyszabályokat azonnali hatállyal módosítani, ha azt előre nem látható körülmények indokolják. A módosításokat a versenyzők kötelesek elfogadni.
Chat- és TS-szabályok
A TeamSpeak használata a bajnokságok futamain (Practice-től a futam végéig) kötelező! A futam TS-szobájában csak az aktuális futamon résztvevő pilóták, illetve a pályaadmin tartózkodhatnak. Az időmérő edzés, illetve a futam alatt a chaten, illetve TS-en kommunikálni a pilóták számára szigorúan TILOS! A chatet, illetve TS-t csak az aktuális pályaadmin, illetve a bírók használhatják fontos, a versennyel kapcsolatos információk bejelentésére. Csak nekik van joguk esetleges figyelmeztetéseket tenni. TS és chat nem használható a düh kifejezésére, vagy bocsánatkérésre, vitatkozásra. Ezek súlyosbító körülmények. A chatelési és TS-használati szabályok be nem figyelmeztetéssel jár!
VIZSGÁZTATÁS, JOGOSÍTVÁNYSZERZÉS
Vizsgázásra csak a kiírt időpontokban van lehetőség, és egy ember egyedül nem vizsgáztathat. A vizsgáztató személyen felül mindig lesz egy felügyelő. A vizsga során teljesítendő feladatok megegyeznek a MaSzim által jóváhagyott rendszerrel – a feladatokról a vizsgáztatóktól és szakosztályvezetőktől lehet érdeklődni. Street/road, illetve ovál pályákra külön-külön kell szerezni jogosítványt. A vizsgáztatás 19.30-kor kezdődik, a vizsgázók sorrendjét az addig elért időeredmény határozza meg. Abban az esetben, ha kifutunk az időből, a részeredmények nem vesznek el, a vizsgázást egy héttel később lehet folytatni. A vizsgáztatási procedúra első felére 1 óra áll rendelkezésre. A vizsga a tesztverseny teljesítésével ér véget, ami 21.00-kor kezdődik. A jogosítvány kiállításának pillanata dönt a későbbi kérdésekben, és határozza meg a sorrendet például az autóválasztáskor.
INTERNETKAPCSOLAT
Aki indulni szeretne annak legalább 256 kbit/s letöltési és 64 kbit/s feltöltési sebességgel kell rendelkeznie. A szerveren maximálisan engedélyezett ping: 150. Akinek ennél alacsonyabb sebességű kapcsolata van, az nem indulhat az esetleges balesetek elkerülése érdekében. Lag-os versenyző(k)re vonatkozó szabályok: az esetleges ütközésekért csakis őt vonjuk felelősségre abban az esetben, ha az ütközés helyétől visszafelé maximum 2-3 kanyarra már volt lagja. Ha az ütközés pillanatában (és előtte 2-3 kanyarral) nem lagolt, akkor az esetet versenybalesetnek minősítik a bírók. Ha már az edzések során is folyamatosan lagol, akkor, a pályaadminok felszólítják a szerver elhagyására. Ezután természetesen visszajöhet. Ha ennek ellenére sem oldódik meg a probléma, akkor a pályaadminok a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében eltanácsolhatják az adott futamról. Internetkapcsolat-szakadás esetén a versenyelhalasztásban leírt szabályok az érvényesek. Mindenki a maga internetkapcsolatának a kovácsa és felelőse.
AKTIVITÁSI SZABÁLYOK
Minden versenyre legkésőbb a versenynapon 17.00 óráig jelentkezni kell, illetve be kell jelenteni előre a hiányzást! Ha egy versenyző a futamon nem jelenik meg, és azt előre nem is jelezte, akkor figyelmeztetésben részesül. Második alkalommal az autóját elveszti. Oválos jogosítvány felülvizsgálat szükséges a hosszabb időt távol lévő (több oválversenyt huzamosan kihagyó) versenyzőnek. A jogosítvány felülvizsgálatának mértékét (1-2-3-4 feladat) a szakosztályvezetés és a versenybírói testület közösen határozzam meg. Azok a pilóták, akik a versenyre nem jelentkeztek, abban az esetben, ha tartalék pilóta ült a helyükre, versenyrészvételre nem jogosultak!
KÖTELEZŐ A VERSENYSZABÁLYOK VÉGIG OLVASÁSA, EZEN TOPIKBAN ÍRÁSBELI ELFOGADÁSA, AZ AKTIVITÁS BETARTÁSA!
Ha nem tudsz ehhez a témához hozzászólni, de van jogosítványod a részvételre, jelezd a problémát a fórum adminisztrátoroknak!
Fair, balesetmentes és izgalmas versenyzést kívánunk!
Rigó Péter (Ginger17)
IndyCar szakosztályvezető
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Ginger17 csüt. dec. 16, 2010 9:48 pm-kor.
Peter Rigo
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- KOPI
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
- Admin: Admin
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: szer. jan. 07, 2009 4:36 pm
- Tequila
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 338
- Csatlakozott: hétf. jún. 30, 2008 7:09 pm
- Admin: Admin
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- KOPI
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
- Admin: Admin
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- KOPI
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
- gstyle
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1080
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 5:58 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
olvas, megért, efogad
"Néha bukik az ember, de a törött csontok összeforrnak, és hajtunk tovább." by Gilles Villeneuve
http://www.indycar-hungary.hu
http://www.indycar-hungary.hu
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
"A bajnokság teljes egészében a 1998. évi FedEx CART World Series szezont veszi alapul, így a pontozási rendszer is az eredeti szerinti."Tommy78 írta:9 perc alatt elolvastam a pontozás tetszikGinger17 írta:Ilyen gyorsan még én sem tudom magam átrágni... aztán majd jönnek a büntetések.
és volt induló is akkoriben bőven.
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Zsozsesz
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 403
- Csatlakozott: hétf. feb. 16, 2009 9:26 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1270
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
- Admin: Admin
- voodoo
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 653
- Csatlakozott: csüt. dec. 27, 2007 12:07 pm
- Admin: Admin
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
- finiser
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 165
- Csatlakozott: kedd dec. 15, 2009 6:48 pm
- Admin: Admin
-
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: csüt. júl. 31, 2008 9:11 pm
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
elolvasva, elfogadva
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
-
- Zárt kasztnis pilóta
- Hozzászólások: 154
- Csatlakozott: csüt. jan. 22, 2009 3:14 pm
- Admin: Admin
- Giorgio
- OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
- Hozzászólások: 376
- Csatlakozott: pén. dec. 18, 2009 3:43 pm
- Admin: Admin
- Buksi
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: pén. dec. 18, 2009 5:17 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Giorgio
Ovál vizsga eredmények:
103%
jeles
BEKI
még nincs meg
FORGALOM
még nincs meg
Tesztverseny:
jeles
2010.10.26 Homestead
Időhiány miatt, ideiglenes a Greg Moore estre szóló jogosítványt a 'BEKI' vizsgafeladat megtétele után állítunk ki - melyre a verseny előtt a megbeszélt időpontban kerül sor.
A forgalmi vizsga feladat - a jogsi teljessé tételéhez - Motegiben teljesíthető 2010.11.02-án kedden, a megszokott vizsgaidőpontban. Jó versenyt! Balesetmentes vezetést!
Ovál vizsga eredmények:
103%
jeles
BEKI
még nincs meg
FORGALOM
még nincs meg
Tesztverseny:
jeles
2010.10.26 Homestead
Időhiány miatt, ideiglenes a Greg Moore estre szóló jogosítványt a 'BEKI' vizsgafeladat megtétele után állítunk ki - melyre a verseny előtt a megbeszélt időpontban kerül sor.
A forgalmi vizsga feladat - a jogsi teljessé tételéhez - Motegiben teljesíthető 2010.11.02-án kedden, a megszokott vizsgaidőpontban. Jó versenyt! Balesetmentes vezetést!
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1967
- Csatlakozott: vas. feb. 19, 2006 12:36 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: 2010/2011 CART 1998 REPLAY - Versenyszabály, jogosítvány
tsanyi
Road vizsga eredmények:
107%
kitűnő
KTTT
jeles
FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jeles
2011.01.18. MID-OHIO 1. HELYEZÉS
.
JÓ SZÓRAKOZÁST - FAIR, BALESETMENTES VERSENYZÉST!
Road vizsga eredmények:
107%
kitűnő
KTTT
jeles
FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jeles
2011.01.18. MID-OHIO 1. HELYEZÉS
.
JÓ SZÓRAKOZÁST - FAIR, BALESETMENTES VERSENYZÉST!
- Kazard
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 479
- Csatlakozott: vas. szept. 21, 2008 8:19 pm
- Admin: Admin
Re: 2010/2011 CART 1998 REPLAY - Versenyszabály, jogosítvány
elolvasva, elfogadva
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 47
- Csatlakozott: hétf. dec. 06, 2010 11:48 am
- Admin: Admin
Re: 2010/2011 CART 1998 REPLAY - Versenyszabály, jogosítvány
Elolvasva, elfogadva.
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: 2010/2011 CART 1998 REPLAY - Versenyszabály, jogosítvány
tsanyi
Ovál vizsga részeredmények:
10X%
jeles
BEKI
közepes
FORGALOM
még nem volt
Tesztverseny:
még nem volt
A részeredmények javítására illetve a vizsga folytatására a következő teszten, vagyis jövő hét kedden, 2011.02.22-én 19.00-tól van lehetőség.
Várunk szeretettel!
Ovál vizsga részeredmények:
10X%
jeles
BEKI
közepes
FORGALOM
még nem volt
Tesztverseny:
még nem volt
A részeredmények javítására illetve a vizsga folytatására a következő teszten, vagyis jövő hét kedden, 2011.02.22-én 19.00-tól van lehetőség.
Várunk szeretettel!
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: 2010/2011 CART 1998 REPLAY - Versenyszabály, jogosítvány
tsanyi
Ovál vizsga eredmények:
10X%
jeles
BEKI
jeles (javítva 2011.02.22)
FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jeles
Fontana 2011.02.22 4.hely
Gratulálok a jogsihoz!!! Balesetmentes versenyzést!
Ovál vizsga eredmények:
10X%
jeles
BEKI
jeles (javítva 2011.02.22)
FORGALOM
jeles
Tesztverseny:
jeles
Fontana 2011.02.22 4.hely
Gratulálok a jogsihoz!!! Balesetmentes versenyzést!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég