- Tony
- Hozzászólások: 1461
- Csatlakozott: kedd jan. 31, 2006 7:02 pm
- Admin: Admin
NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
A Nemzeti F1 Bajnokság 2012-i szezonjának bírói döntései
A bírói döntések az aktivitási szabályokról, az óvásokról és egyéb esetekről írnak futamonkénti egységben.
A döntésekre reagálni 24 órán belül lehet.
A Bírói Testület tagjai:
Buchert Csaba
Hajdu Balázs (metosz)
Paár István (Tony)
Kérünk minden érintettet, hogy olvassa végig a döntést, amelyben többek között tanácsokat is talál, gyakorlati alapon.
(nem célunk a büntetés, nem akarjuk senkinek kedvét szegni, a legfontosabb, hogy a társaság tisztelje egymást a pályán)
A bírói döntések az aktivitási szabályokról, az óvásokról és egyéb esetekről írnak futamonkénti egységben.
A döntésekre reagálni 24 órán belül lehet.
A Bírói Testület tagjai:
Buchert Csaba
Hajdu Balázs (metosz)
Paár István (Tony)
Kérünk minden érintettet, hogy olvassa végig a döntést, amelyben többek között tanácsokat is talál, gyakorlati alapon.
(nem célunk a büntetés, nem akarjuk senkinek kedvét szegni, a legfontosabb, hogy a társaság tisztelje egymást a pályán)
- Tony
- Hozzászólások: 1461
- Csatlakozott: kedd jan. 31, 2006 7:02 pm
- Admin: Admin
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
2. Futam, Malajzia
Gratulálunk a célba érkezőknek! Két óvás érkezett, az első Illés Roland, a második Pettya részéről. Mindkettő hasonló szituáció.
A 15. körben a 2-es kanyarhoz érkezve Pettya már egyértelműen előrébb volt, mint Roland, aki megpróbált mellé kerülni a kanyarban, ebből adódott a baleset. Ezt a bíróság versenybalesetnek minősíti.
Ajánlás: az ilyen kombinációban könnyen előfordulhat félreértés, mivel a két versenyző egymás holtterében lehet. A legfontosabb ilyenkor a baleset elkerülése érdekében, hogy egyrészt nem próbáljuk meg az előzést, másrészt ha elöl haladunk, hagyunk egy kis helyet belül, gyakorlatilag biztos-ami-biztos alapon.
A 17. kör első kanyarjánál Pettya több autó távolságból érkezett Roland mellé, és taszította le Őt az ideális ívről. Első megközelítésben ezt is versenybalesetnek minősítjük, azzal a kitétellel, hogy Pettya itt egyértelműen megakadályozhatta volna a balesetet.
Ajánlás: az előzés legfontosabb szabálya, hogy akkor és csak akkor van joga az előzést végrehajtó pilótának az ideális ívre, ha a fékezés pillanatában az előzött autó mellett vagy előtt van. Különben az elöl haladó autó teljes joggal fordulhat el, mintha ott sem lennének mögötte.
A BT a fent említettek alapján figyelmeztetésben részesíti Illés Rolandot és Pettyát.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintetteket, hogy ebben a témában jelezzék, elfogadják-e a döntést!
Gratulálunk a célba érkezőknek! Két óvás érkezett, az első Illés Roland, a második Pettya részéről. Mindkettő hasonló szituáció.
A 15. körben a 2-es kanyarhoz érkezve Pettya már egyértelműen előrébb volt, mint Roland, aki megpróbált mellé kerülni a kanyarban, ebből adódott a baleset. Ezt a bíróság versenybalesetnek minősíti.
Ajánlás: az ilyen kombinációban könnyen előfordulhat félreértés, mivel a két versenyző egymás holtterében lehet. A legfontosabb ilyenkor a baleset elkerülése érdekében, hogy egyrészt nem próbáljuk meg az előzést, másrészt ha elöl haladunk, hagyunk egy kis helyet belül, gyakorlatilag biztos-ami-biztos alapon.
A 17. kör első kanyarjánál Pettya több autó távolságból érkezett Roland mellé, és taszította le Őt az ideális ívről. Első megközelítésben ezt is versenybalesetnek minősítjük, azzal a kitétellel, hogy Pettya itt egyértelműen megakadályozhatta volna a balesetet.
Ajánlás: az előzés legfontosabb szabálya, hogy akkor és csak akkor van joga az előzést végrehajtó pilótának az ideális ívre, ha a fékezés pillanatában az előzött autó mellett vagy előtt van. Különben az elöl haladó autó teljes joggal fordulhat el, mintha ott sem lennének mögötte.
A BT a fent említettek alapján figyelmeztetésben részesíti Illés Rolandot és Pettyát.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintetteket, hogy ebben a témában jelezzék, elfogadják-e a döntést!
-
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 227
- Csatlakozott: kedd nov. 06, 2007 9:59 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Elfogadva.
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
13. Futam, Monza
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Matte részéről, aki Stork-ot óvta meg.
Az első körben a Parabolica kanyar bejáratánál Stork elméri a féktávot, és a nagy sebesség különbség miatt ami Stork és Matte között volt a kanyar bejárátánál már nem tudta elkerülni az ütközést. Az esetet súlyosbítja, hogy a futam első körében történt az eset, valamint Matte a futam feladására kényszerült.
A bírói döntés alapján Stork Monzában elért eredményét töröljük.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Matte részéről, aki Stork-ot óvta meg.
Az első körben a Parabolica kanyar bejáratánál Stork elméri a féktávot, és a nagy sebesség különbség miatt ami Stork és Matte között volt a kanyar bejárátánál már nem tudta elkerülni az ütközést. Az esetet súlyosbítja, hogy a futam első körében történt az eset, valamint Matte a futam feladására kényszerült.
A bírói döntés alapján Stork Monzában elért eredményét töröljük.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
- Matte
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 655
- Csatlakozott: pén. márc. 23, 2012 3:25 pm
- Admin: Admin
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Elfogadom
- stork
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: kedd nov. 01, 2011 10:03 am
- Admin: Admin
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
OK!Tommy78 írta:13. Futam, Monza
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Matte részéről, aki Stork-ot óvta meg.
Az első körben a Parabolica kanyar bejáratánál Stork elméri a féktávot, és a nagy sebesség különbség miatt ami Stork és Matte között volt a kanyar bejárátánál már nem tudta elkerülni az ütközést. Az esetet súlyosbítja, hogy a futam első körében történt az eset, valamint Matte a futam feladására kényszerült.
A bírói döntés alapján Stork Monzában elért eredményét töröljük.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
- üdv stork -
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
14. Futam, Singapore
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Buchert Csaba részéről, aki Turit óvta meg.
Turi megcsúszik a 16-os kanyarban, (megdobja a kerékvető) majd korrigálja az autót, és pont bal irányba csúszik meg a lendülettől, mikor Csaba beteszi az orrát, így picit összeérnek, majd Turi befordul a 17-es kanyarba, Csaba (aki ekkor már Turi mögött volt), a pályán kívülről a kerékvetőn keresztül nekimegy Turinak, aki ettől forog meg, majd mégegyszer belemegy Csaba a már keresztbe álló Turiba, ettől csúszik Csaba is a falnak.
A bírói döntés alapján Csabát Figyelmeztetésben részesítjük, mivel szabálytalanul (pályát levágva) próbálta Turit megelőzni a 17-es kanyarban.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Buchert Csaba részéről, aki Turit óvta meg.
Turi megcsúszik a 16-os kanyarban, (megdobja a kerékvető) majd korrigálja az autót, és pont bal irányba csúszik meg a lendülettől, mikor Csaba beteszi az orrát, így picit összeérnek, majd Turi befordul a 17-es kanyarba, Csaba (aki ekkor már Turi mögött volt), a pályán kívülről a kerékvetőn keresztül nekimegy Turinak, aki ettől forog meg, majd mégegyszer belemegy Csaba a már keresztbe álló Turiba, ettől csúszik Csaba is a falnak.
A bírói döntés alapján Csabát Figyelmeztetésben részesítjük, mivel szabálytalanul (pályát levágva) próbálta Turit megelőzni a 17-es kanyarban.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Ti mégis mit néztetek???
Neki megyek, az orrom végig mellette volt miután hibázott és lelassult, mi az hogy a pályán kívülről, a kerekem végig belül volt a rázókövön, még csak nem is necces...
A szerver replayt nem szedtem le, de ha ez ennyit csal akkor nem ér szart se.
Nem fogadom el!!!!
Neki megyek, az orrom végig mellette volt miután hibázott és lelassult, mi az hogy a pályán kívülről, a kerekem végig belül volt a rázókövön, még csak nem is necces...
A szerver replayt nem szedtem le, de ha ez ennyit csal akkor nem ér szart se.
Nem fogadom el!!!!
Buchert Csaba
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Csabi töltsd fel a saját replay fájlodat! (majd írd meg az elérési utat)
A szerver replayen az látszik, hogy Te túrod le Turit...
A szerver replayen az látszik, hogy Te túrod le Turit...
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Este küldöm!Gadfly írta:Csabi töltsd fel a saját replay fájlodat! (majd írd meg az elérési utat)
A szerver replayen az látszik, hogy Te túrod le Turit...
Buchert Csaba
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Csaba!
Mivel nem fogadtad el a döntést, így a szabályoknak megfelelően továbbítottuk az eset kivizsgálását 3 független Szenior-nak. Hogy ne kelljen nekik letölteni a szerver replayt és modot, így az esetről videt készítettünk, melyet Te is meg tudsz nézni. Ebben a témában fogják leírni a döntésüket, ami ellen fellebezésnek helye nincs!
Mivel nem fogadtad el a döntést, így a szabályoknak megfelelően továbbítottuk az eset kivizsgálását 3 független Szenior-nak. Hogy ne kelljen nekik letölteni a szerver replayt és modot, így az esetről videt készítettünk, melyet Te is meg tudsz nézni. Ebben a témában fogják leírni a döntésüket, ami ellen fellebezésnek helye nincs!
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
A Bírói döntés helyben hagyom.Tommy78 írta:Csaba!
Mivel nem fogadtad el a döntést, így a szabályoknak megfelelően továbbítottuk az eset kivizsgálását 3 független Szenior-nak. Hogy ne kelljen nekik letölteni a szerver replayt és modot, így az esetről videt készítettünk, melyet Te is meg tudsz nézni. Ebben a témában fogják leírni a döntésüket, ami ellen fellebezésnek helye nincs!
Start Me Up
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Én tovóbbra is fenttartom azt amit mondtam, nem hagyott helyet a hiba után és kétszer neki megyek(első a csúszás, második a kanyar csúcsponton). Ezen a videón egyértelműen ez látszik, de ha néztek NFL-t pl tudjátok, hogy 10-15 kameraállást megnéznek, mert hiába látszik úgy, ez nem a valós szituáció.
Egy kérdésem van csak, ha valaki mellém dugja az orrát, nem kell helyet hagynom???
Ha nem, akkor én vagyok a ludas elismerem.
Ráadásul van a szabályzatnak egy olyan pontja, hogy NEM az ideális ívre térek vissza.
Ez az én értelmezésemben azt is jelenti, hogy nem akadályozok mást, márpedig ez megtörtént....
Ami még érdekes(ezt most vettem észre), de nem érinti ezt a dolgot, hogy van olyan is, hogy nem próbálgatom a féktávot versenyen, ami lehet nem is történt meg, de veszélyesen kölekedett, mert ütemtelenül(kiszámíthatatlanul) ment, amit képtelenség volt lereagálni, pont mint ezt a hiba után mintha mi sem történt volna dolgot.
Még egy valami: csak egy dolog miatt lovagolok ezen a dolgon, az nem valami utálat Turi iránt, szó sincs róla, egyszerűen meggyőződésem, hogy nekem van igazam, akármi is lesz a döntés.
Ugyan ezt gondoltam amikor a Tommy-s eset volt Hockenheimben, de ez már egy régi sztori :-)
És még egy ráadás: nagyon úgy néz ki tévesen értelmezem a szabályokat(szerintetetek), és amennyiben így van, nem hiszem, hogy nekem bíráskodnom kéne....
Egy kérdésem van csak, ha valaki mellém dugja az orrát, nem kell helyet hagynom???
Ha nem, akkor én vagyok a ludas elismerem.
Ráadásul van a szabályzatnak egy olyan pontja, hogy NEM az ideális ívre térek vissza.
Ez az én értelmezésemben azt is jelenti, hogy nem akadályozok mást, márpedig ez megtörtént....
Ami még érdekes(ezt most vettem észre), de nem érinti ezt a dolgot, hogy van olyan is, hogy nem próbálgatom a féktávot versenyen, ami lehet nem is történt meg, de veszélyesen kölekedett, mert ütemtelenül(kiszámíthatatlanul) ment, amit képtelenség volt lereagálni, pont mint ezt a hiba után mintha mi sem történt volna dolgot.
Még egy valami: csak egy dolog miatt lovagolok ezen a dolgon, az nem valami utálat Turi iránt, szó sincs róla, egyszerűen meggyőződésem, hogy nekem van igazam, akármi is lesz a döntés.
Ugyan ezt gondoltam amikor a Tommy-s eset volt Hockenheimben, de ez már egy régi sztori :-)
És még egy ráadás: nagyon úgy néz ki tévesen értelmezem a szabályokat(szerintetetek), és amennyiben így van, nem hiszem, hogy nekem bíráskodnom kéne....
Buchert Csaba
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
A fenti videó alapján jogosnak látom a bírói döntést.Tommy78 írta:Csaba!
Mivel nem fogadtad el a döntést, így a szabályoknak megfelelően továbbítottuk az eset kivizsgálását 3 független Szenior-nak. Hogy ne kelljen nekik letölteni a szerver replayt és modot, így az esetről videt készítettünk, melyet Te is meg tudsz nézni. Ebben a témában fogják leírni a döntésüket, ami ellen fellebezésnek helye nincs!
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Több dolgot végig olvasgattam itt pro és kontra.... Ki erre hivatkozott, ki arra.....
Csabi a szabályzat ezen pontjára gondolt:
2.15 Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos
visszatérés titka, hogy még a pályán felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges, NEM az ideális ívre térünk vissza, és ott gyorsítunk fel újra a versenytempóra.
Mivel a szabályzat szerint vágás se történt, nemhogy elhagyás, így ez tovább nem vita tárgya.
Az, hogy valaki megcsúszik, az benne van. Elvégre autóverseny, nem villamos gyorsulás.
Csabi másik szabályzati hivatkozása:
2.18 A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
Jelen esetben ez sem állja meg a helyét. Legközelebb ha ilyen van, tessék megóvni azt is!
Ennél az esetnél kialakult egyértelmű előzési pozicióról nem beszélhetünk. Az én meglátásom szerint ha Csabi a Turi által elrontott kanyar utáni lévő balosra, majd a kigyorsításra koncentrál, több és egyértelműbb esélye lett volna. Persze belátom, nekem innen könnyebb okosnak lenni.
Sajnos az NF1B szabályzatában is találtam hiányosságot, ami erre az esetre egyértelmű lenne.
Idézek a CART'98 előzési szabályából.
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra!
Előzési helyzetben a védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez csak akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező mellé ért!
A Csaba-Turi esethez visszakanyarodva:
Szabályzat:
3.15Koccanásért járó büntetés nincs.
Koccanás definíciója: Koccanás az, amikor két autó fizikai kontaktusba kerül egymással, de a
vétlen versenyző nem szenved általa olyan hátrányokat, ami pozíció vesztéssel jár és a
versenyben folyamatosan tud tovább haladni!
Mivel itt két koccanás is, és nem egyértelmű előzési pozició is volt ezért az alábbi pont jogos.
3.16
Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végsõ döntéseket a
Bírói Testület hozza az adott szituációnak megfelelõen. A fentiekben nem részletezett, de a
fair play és a szabályok szellemétõl eltérõ versenyzõi magatartás az eset súlyosságától függõ
büntetéssel sújtható.
A Bírói döntés helyben hagyható!
Privát de publikus vélemény:
Szabályzat szerint tényleg jogosan kiszabható a büntetés. Mivel sztem a szabályzat ezen része is lyukas kissé, amúgy is Csaba húzta a rövidebbet, én egy, egy futamra szóló felfüggesztett figyelmeztetést szabnék ki.
Csabi a szabályzat ezen pontjára gondolt:
2.15 Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A szabályos
visszatérés titka, hogy még a pályán felvesszük az aszfaltcsíkkal párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges, NEM az ideális ívre térünk vissza, és ott gyorsítunk fel újra a versenytempóra.
Mivel a szabályzat szerint vágás se történt, nemhogy elhagyás, így ez tovább nem vita tárgya.
Az, hogy valaki megcsúszik, az benne van. Elvégre autóverseny, nem villamos gyorsulás.
Csabi másik szabályzati hivatkozása:
2.18 A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
Jelen esetben ez sem állja meg a helyét. Legközelebb ha ilyen van, tessék megóvni azt is!
Ennél az esetnél kialakult egyértelmű előzési pozicióról nem beszélhetünk. Az én meglátásom szerint ha Csabi a Turi által elrontott kanyar utáni lévő balosra, majd a kigyorsításra koncentrál, több és egyértelműbb esélye lett volna. Persze belátom, nekem innen könnyebb okosnak lenni.
Sajnos az NF1B szabályzatában is találtam hiányosságot, ami erre az esetre egyértelmű lenne.
Idézek a CART'98 előzési szabályából.
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem lehet felhasználni a pályán maradásra!
Előzési helyzetben a védekező versenyzőnek van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven. Ez csak akkor módosul, ha az előzni kívánó versenyző már teljesen a védekező mellé ért!
A Csaba-Turi esethez visszakanyarodva:
Szabályzat:
3.15Koccanásért járó büntetés nincs.
Koccanás definíciója: Koccanás az, amikor két autó fizikai kontaktusba kerül egymással, de a
vétlen versenyző nem szenved általa olyan hátrányokat, ami pozíció vesztéssel jár és a
versenyben folyamatosan tud tovább haladni!
Mivel itt két koccanás is, és nem egyértelmű előzési pozició is volt ezért az alábbi pont jogos.
3.16
Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végsõ döntéseket a
Bírói Testület hozza az adott szituációnak megfelelõen. A fentiekben nem részletezett, de a
fair play és a szabályok szellemétõl eltérõ versenyzõi magatartás az eset súlyosságától függõ
büntetéssel sújtható.
A Bírói döntés helyben hagyható!
Privát de publikus vélemény:
Szabályzat szerint tényleg jogosan kiszabható a büntetés. Mivel sztem a szabályzat ezen része is lyukas kissé, amúgy is Csaba húzta a rövidebbet, én egy, egy futamra szóló felfüggesztett figyelmeztetést szabnék ki.
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Bodzza válasza az kb amit vártam!
Az a rész amit ő hiányként említ azt én is hiányoltam és ugyanígy megtaláltam az indy szabályzatban.
Ha ez a korrekt eljárás, hogy becsukom az ajtót a másik előtt, akkor legyen elfogadom.
Én sohasem fogom ezt szándékosan alkalmazni, mert szerintem a szabályzat ezen pontja nem jó.
(teljesen mellé kell érni, ez nem valószerű)
Továbbra is azt mondom teljesen kiszámíthatatlan és következetlen volt a vezetése ami felidegesített(rákényszerítve több vészfékezésre), de nem ez okozta a balesetet. Nem akartam megelőzni azon a ponton. Akkor úgy éreztem mivel hibázott és mellé értem helyet fog hagyni ez nem történt meg.
Ezt nektek nehéz megítélni, pláne egy videóból.
Köszönöm, hogy megnéztétek, bocs az "időrablásért".
Büntetést elfogadom, de nem értek vele egyet!
Az a rész amit ő hiányként említ azt én is hiányoltam és ugyanígy megtaláltam az indy szabályzatban.
Ha ez a korrekt eljárás, hogy becsukom az ajtót a másik előtt, akkor legyen elfogadom.
Én sohasem fogom ezt szándékosan alkalmazni, mert szerintem a szabályzat ezen pontja nem jó.
(teljesen mellé kell érni, ez nem valószerű)
Továbbra is azt mondom teljesen kiszámíthatatlan és következetlen volt a vezetése ami felidegesített(rákényszerítve több vészfékezésre), de nem ez okozta a balesetet. Nem akartam megelőzni azon a ponton. Akkor úgy éreztem mivel hibázott és mellé értem helyet fog hagyni ez nem történt meg.
Ezt nektek nehéz megítélni, pláne egy videóból.
Köszönöm, hogy megnéztétek, bocs az "időrablásért".
Büntetést elfogadom, de nem értek vele egyet!
Buchert Csaba
- Turi
- OW és zárt kasztnis (road) Pilóta
- Hozzászólások: 374
- Csatlakozott: hétf. feb. 20, 2012 6:33 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Mint érintett "vétkes", annyit tennék hozzá, hogy ha valaki nem tud minden körben ugyan úgy menni minden kanyarban, ugyan olyan tempóval, ugyan azon az íven, ugyan olyan dinamikával, az szerintem emberi dolog, nem vagyok robot, sem gép, ahogy innen senki, ezért nem hiszem, hogy ezt a szabályzat tiltaná, de még a "fair play"-be is belefér,
azt pedig, hogy én mennyire voltam/nem voltam stabil, nem tudom, de hogy én ezzel ártani nem szándékoztam abban biztos vagyok.
Üdv.: Turi
azt pedig, hogy én mennyire voltam/nem voltam stabil, nem tudom, de hogy én ezzel ártani nem szándékoztam abban biztos vagyok.
Üdv.: Turi
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Biztos vagyok, hogy nem szándékos volt(mint kiderült vétkes sem vagy), de ha kiütlek az egyik esetnél én vagyok a hibás, mint itt is...Turi írta:Mint érintett "vétkes", annyit tennék hozzá, hogy ha valaki nem tud minden körben ugyan úgy menni minden kanyarban, ugyan olyan tempóval, ugyan azon az íven, ugyan olyan dinamikával, az szerintem emberi dolog, nem vagyok robot, sem gép, ahogy innen senki, ezért nem hiszem, hogy ezt a szabályzat tiltaná, de még a "fair play"-be is belefér,
azt pedig, hogy én mennyire voltam/nem voltam stabil, nem tudom, de hogy én ezzel ártani nem szándékoztam abban biztos vagyok.
Üdv.: Turi
(A Többiek szerint.... )
Végignéztem az egész mögötedd eltöltött 2-3 kört, pont amiatt, hogy megnézzem hányszor koccoltalak le(és a kérdéses eset miatt, hogy bocsánatot kérjek, de visszanézve egyértelmű volt NEKEM az ellenkezője), ha van kedved nézd meg te is, egymáshoz képest úgy megyünk mint a tangóharmonika, ebből lett a baj...
Erre még nem kaptam választ:
"Ha ez a korrekt eljárás, hogy becsukom az ajtót a másik előtt, akkor legyen elfogadom.
Én sohasem fogom ezt szándékosan alkalmazni, mert szerintem a szabályzat ezen pontja nem jó.
(teljesen mellé kell érni, ez nem valószerű)"
Szeretnék tisztán látni.
Buchert Csaba
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Csaba ennek az esetnek köze nem volt "ajtó becsukásnak". Azért mert mikor megcsúszott Turi és te 3cm-el melle tetted az első szárnyad, ne viccelj mar. Hány ilyen versenyt láttál ahol a hátul levő az első szárnyának egy részét az előtte levő melle teszi és az elengedi?? Akkor beszélhetnénk jelen esetben ajtó becsukasrol ha te is a pályán közlekedtek volna a 17-és kanyarban és Turi rad fordult volna. De jól látható Mindenki részéről hogy nem így történt.
A Hockenheim-i esetet meg ne keverd ide mert teljesen mas szituáció volt.
A Hockenheim-i esetet meg ne keverd ide mert teljesen mas szituáció volt.
-
- Hozzászólások: 1755
- Csatlakozott: hétf. aug. 25, 2008 11:02 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Hagyjuk, kurvára nem értünk egyet, de nem is akarok az az igazság.Tommy78 írta:Csaba ennek az esetnek köze nem volt "ajtó becsukásnak". Azért mert mikor megcsúszott Turi és te 3cm-el melle tetted az első szárnyad, ne viccelj mar. Hány ilyen versenyt láttál ahol a hátul levő az első szárnyának egy részét az előtte levő melle teszi és az elengedi?? Akkor beszélhetnénk jelen esetben ajtó becsukasrol ha te is a pályán közlekedtek volna a 17-és kanyarban és Turi rad fordult volna. De jól látható Mindenki részéről hogy nem így történt.
A Hockenheim-i esetet meg ne keverd ide mert teljesen mas szituáció volt.
Buchert Csaba
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Írtam egy veretes regényt de kitöröltem a p*csába. Jelen esetben értelmetlen a további szájtépés.Csaba írta:
Hagyjuk, kurvára nem értünk egyet, de nem is akarok az az igazság.
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
@Csaba
Nehogymán a víz legyen a hülye mert a kacsa nem tud úszni !
Ezzel le is zártam a vitát azt gondolom ;)
Nehogymán a víz legyen a hülye mert a kacsa nem tud úszni !
Ezzel le is zártam a vitát azt gondolom ;)
Start Me Up
-
- Hozzászólások: 4031
- Csatlakozott: pén. feb. 06, 2009 12:25 am
- Admin: Admin
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
19. Futam, Austin
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Tommy78 részéről, aki GABOR-t óvta meg.
GABOR a rajtnál az első kanyart levágva nekiütközik Tommy78-nak, melyek következtében Gadfly is veszít pozíciókat. A rajtnál a fokozott figyelem elengedhetetlen!!! Az incidens a szabályzat 3.01 és 3.07 pontjait is érinti, melynek értelme alapján összesen 11 pont levonás is járhatna, viszont mérlegelve azt a helyzetet, hogy olyan sérülés nem történt, melynek következtében valakinek fel kellett volna adni a versenyt, illetve a szerver az esetet követően stop&go büntetést szabott ki GABOR-nak, így a
A bírói döntés alapján GABOR-t Figyelmeztetésben részesítjük, mivel szabálytalanul (pályát levágva) próbálta Tommy78-at megelőzni az 1-es kanyarban. Továbbá szeretnénk figyelmeztetni GABOR-t, hogy a jövőben figyeljen oda az internetkapcsolatának minőségére, mivel az esetet vizsgálva fény derült arra is, hogy az első körben LAG-olt és ezért is szerepelhet a neve mellett az első körben egy 5 perces köridő. Tehát felvezető, első kör, majd a 2. kör céljában regisztrálta először a szerver.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
Gratulálunk a célba érkezőknek! Különösen a Győztesnek és a Dobogósoknak!
Egy óvás érkezett, Tommy78 részéről, aki GABOR-t óvta meg.
GABOR a rajtnál az első kanyart levágva nekiütközik Tommy78-nak, melyek következtében Gadfly is veszít pozíciókat. A rajtnál a fokozott figyelem elengedhetetlen!!! Az incidens a szabályzat 3.01 és 3.07 pontjait is érinti, melynek értelme alapján összesen 11 pont levonás is járhatna, viszont mérlegelve azt a helyzetet, hogy olyan sérülés nem történt, melynek következtében valakinek fel kellett volna adni a versenyt, illetve a szerver az esetet követően stop&go büntetést szabott ki GABOR-nak, így a
A bírói döntés alapján GABOR-t Figyelmeztetésben részesítjük, mivel szabálytalanul (pályát levágva) próbálta Tommy78-at megelőzni az 1-es kanyarban. Továbbá szeretnénk figyelmeztetni GABOR-t, hogy a jövőben figyeljen oda az internetkapcsolatának minőségére, mivel az esetet vizsgálva fény derült arra is, hogy az első körben LAG-olt és ezért is szerepelhet a neve mellett az első körben egy 5 perces köridő. Tehát felvezető, első kör, majd a 2. kör céljában regisztrálta először a szerver.
A bírói döntéseket 24 óráig lehet megóvni.
Ebben a témában benyújtott óvásokat töröljük!
Kérjük az érintettet, hogy ebben a témában jelezze, elfogadja-e a döntést!
GYÓGYULJ MEG BAJNOK!
- GABOR
- OW (road) Pilóta
- Hozzászólások: 650
- Csatlakozott: szer. márc. 23, 2011 5:09 pm
Re: NF1B 2012 BÍRÓI DÖNTÉSEK
Elfogadom.
A netemről csak annyit hogy most nem érzem hogy probléma lenne vele.
Nálam csak Tommy tűnt el néha meg nem mutatta hogy hányadik helyen megy, de a többiekkel rendben volt. Az első körös esetnél hogy nem mutatta jól az időmet arról lehet a stop&go tehet...
A netemről csak annyit hogy most nem érzem hogy probléma lenne vele.
Nálam csak Tommy tűnt el néha meg nem mutatta hogy hányadik helyen megy, de a többiekkel rendben volt. Az első körös esetnél hogy nem mutatta jól az időmet arról lehet a stop&go tehet...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég