- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Közben légyszi a szabályokat majd olvasd végig, ennek a témának az első hozzászólásában is megtalálod a linkeket. Jelezd nekünk kérlek írásban, hogy elfogadod őket, ebben a témában.Bodzzza írta:Köszi!
Igyexem majd ott is ;)
Ovál tetszeni fog!
Kicsit durvább koncentrációt igényel mint a road, jobban mondva teljesen mást. Roadon a pályára itt meg az ellenfelekre kell figyelni. Roadon van néha egy pici szünet az egyenesekben, sajnos oválon ez ritkán adatik meg, ezért írtam, hogy keményebb. Ráadásul ha hibázól tuti nem csak te szívod meg, így a felelősség is sokkal nagyobb.
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Szabályokat elolvastam, elfogadom.
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Sanya
Road vizsga eredmények :
107%
jeles
KTTT:
jó
Előzés
jeles
Tesztverseny: 2009.01.20.
megfelelt
Ezúton is elnézést kérünk a versenyzőktől, rajtunk kívülálló okok (magas ping - hálózati hiba) hátráltattak.
Gratulálunk a road jogsihoz! Fair balesetmentes vezetést!
Road vizsga eredmények :
107%
jeles
KTTT:
jó
Előzés
jeles
Tesztverseny: 2009.01.20.
megfelelt
Ezúton is elnézést kérünk a versenyzőktől, rajtunk kívülálló okok (magas ping - hálózati hiba) hátráltattak.
Gratulálunk a road jogsihoz! Fair balesetmentes vezetést!
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára metosz kedd jan. 20, 2009 11:31 pm-kor.
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Batmanci
Ovál vizsga eredmények :
103%
jeles
BEKI:
jeles
Forgalom
jeles
Tesztverseny: 2009.02.10
jó
Fair balesetmentes vezetést!
Ovál vizsga eredmények :
103%
jeles
BEKI:
jeles
Forgalom
jeles
Tesztverseny: 2009.02.10
jó
Fair balesetmentes vezetést!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára metosz kedd feb. 10, 2009 11:05 pm-kor.
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Bodzza
Ovál vizsga eredmények :
103%
jeles
BEKI:
jeles
Forgalom
jeles
Tesztverseny: 2009.02.10
jó
Szép volt! Hajrá! Jó szórakozást!
Ovál vizsga eredmények :
103%
jeles
BEKI:
jeles
Forgalom
jeles
Tesztverseny: 2009.02.10
jó
Szép volt! Hajrá! Jó szórakozást!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára metosz kedd feb. 10, 2009 11:06 pm-kor.
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Köszi az értékelést! ;)
Szabályok elolvasva, értelmezve, de vannak kérdések
#1
Futamon belül az egészpályás sárga utáni start. Itt is él e a rajtnál lévő rajtolási sebesség (most 193km/h), vagy itt a versenyben vezető pilóta határozza meg a sebességet? Azaz, hogy lehet e ez feletti sebessélggel is "rajtot" venni?
(ezt nem találtam szabályzatban)
#2
Tegnap a tesztverseny elött Batmanci és azt hiszem Metosz beszélgettek az elözésről, mely lényege az volt hogy ha 2 v több pilóta versenyzik, kanyarnál egymás mellé érnek, de 1ik kb fél autóval előrébb van, akkor amelyik elörébb van, az választ ívet.
A szabályzatban ilyenre utaló szöveget nem találtam. Inkább az ellenkeőjét. pl. ha 2 vagy több pilóta 1más mellett halad a kanyarban akkor nincs ideális ív. Sztem ezt mellette lévőnek kell tekinteni, mert a spotter tuti szövegel már fél autónál.
Ha mégis az "ívén" szeretne menni akkor könnyen elképzelhető, hogy találkozna a két ív. Elvileg ez rázárás. A szab.-ban az is ott van hogy nincs rázárás.
Akkor most nemtom mivan
Összevágtam 1 vidit 1 ilyen esetröl, hogy most akkor mi is lenne a helyes. Az eset Batmanci és köztem egy edzésen történt. Azért ezt az esetet választottam, mert sztem ez pont ilyen helyzet és választ szeretnék kapni hogy most ilyenkor mivan Számit e a fél autó vagy bizzak abban hogy hallgat a spotterre?
Ne értesen félre senki! Engem csak a szitu érdekel. Nem személyre szól. Ha mással történt volna ilyen esetem azt raktam volna be.
Elöre is köszi válaszotokat!
vid: http://www.bodzzza.extra.hu/indy.wmv hang nincs!
Szabályok elolvasva, értelmezve, de vannak kérdések
#1
Futamon belül az egészpályás sárga utáni start. Itt is él e a rajtnál lévő rajtolási sebesség (most 193km/h), vagy itt a versenyben vezető pilóta határozza meg a sebességet? Azaz, hogy lehet e ez feletti sebessélggel is "rajtot" venni?
(ezt nem találtam szabályzatban)
#2
Tegnap a tesztverseny elött Batmanci és azt hiszem Metosz beszélgettek az elözésről, mely lényege az volt hogy ha 2 v több pilóta versenyzik, kanyarnál egymás mellé érnek, de 1ik kb fél autóval előrébb van, akkor amelyik elörébb van, az választ ívet.
A szabályzatban ilyenre utaló szöveget nem találtam. Inkább az ellenkeőjét. pl. ha 2 vagy több pilóta 1más mellett halad a kanyarban akkor nincs ideális ív. Sztem ezt mellette lévőnek kell tekinteni, mert a spotter tuti szövegel már fél autónál.
Ha mégis az "ívén" szeretne menni akkor könnyen elképzelhető, hogy találkozna a két ív. Elvileg ez rázárás. A szab.-ban az is ott van hogy nincs rázárás.
Akkor most nemtom mivan
Összevágtam 1 vidit 1 ilyen esetröl, hogy most akkor mi is lenne a helyes. Az eset Batmanci és köztem egy edzésen történt. Azért ezt az esetet választottam, mert sztem ez pont ilyen helyzet és választ szeretnék kapni hogy most ilyenkor mivan Számit e a fél autó vagy bizzak abban hogy hallgat a spotterre?
Ne értesen félre senki! Engem csak a szitu érdekel. Nem személyre szól. Ha mással történt volna ilyen esetem azt raktam volna be.
Elöre is köszi válaszotokat!
vid: http://www.bodzzza.extra.hu/indy.wmv hang nincs!
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
#1 A rajtolási sebességet minden esetben be kell tartani... AZ ELSŐ HELYEZETT VERSENYZŐNEK... ÉS CSAKIS NEKI. A többieknek arra kell figyelnie, hogy ne maradjanak le tőle (figyelmeztet a szerver és egy idő után büntet is), illetve, hogy ne előzzék meg az előttük lévőt a "green jelzésig"(büntet a szerver).Bodzzza írta:Köszi az értékelést! ;)
Szabályok elolvasva, értelmezve, de vannak kérdések
#1
Futamon belül az egészpályás sárga utáni start. Itt is él e a rajtnál lévő rajtolási sebesség (most 193km/h), vagy itt a versenyben vezető pilóta határozza meg a sebességet? Azaz, hogy lehet e ez feletti sebessélggel is "rajtot" venni?
(ezt nem találtam szabályzatban)
#2
Tegnap a tesztverseny elött Batmanci és azt hiszem Metosz beszélgettek az elözésről, mely lényege az volt hogy ha 2 v több pilóta versenyzik, kanyarnál egymás mellé érnek, de 1ik kb fél autóval előrébb van, akkor amelyik elörébb van, az választ ívet.
A szabályzatban ilyenre utaló szöveget nem találtam. Inkább az ellenkeőjét. pl. ha 2 vagy több pilóta 1más mellett halad a kanyarban akkor nincs ideális ív. Sztem ezt mellette lévőnek kell tekinteni, mert a spotter tuti szövegel már fél autónál.
Ha mégis az "ívén" szeretne menni akkor könnyen elképzelhető, hogy találkozna a két ív. Elvileg ez rázárás. A szab.-ban az is ott van hogy nincs rázárás.
Akkor most nemtom mivan
Összevágtam 1 vidit 1 ilyen esetröl, hogy most akkor mi is lenne a helyes. Az eset Batmanci és köztem egy edzésen történt. Azért ezt az esetet választottam, mert sztem ez pont ilyen helyzet és választ szeretnék kapni hogy most ilyenkor mivan Számit e a fél autó vagy bizzak abban hogy hallgat a spotterre?
Ne értesen félre senki! Engem csak a szitu érdekel. Nem személyre szól. Ha mással történt volna ilyen esetem azt raktam volna be.
Elöre is köszi válaszotokat!
vid: http://www.bodzzza.extra.hu/indy.wmv hang nincs!
#2 Jól értelmezed a szabályzatot Bodzzza. NINCS IDEÁLIS ÍV, ÉS NINCSENEK ELŐJOGOK. Ha melletted van valaki arra nem szabad ráhúzni. Azért van a spotter, hogy erre figyelmeztessen. Itt nincs olxan, mint a road/street versenyeken, hogy "enyém az ideális ív, engedned kell".
Ez baromira fontos és kedden erre külön ki fogunk térni... nem is gondoltam volna, hogy ez ennyire félreérthető - lehet ezért nem is értettem Batmanci kérdését.
Tehát - metosz remekül mondta - a pozíció harcok "szinkronrepülésben" történnek. Nincs ráhúzás, rátartás, blokkolás, feltartás, odébb lökés, kényszerítés... ezek súlyos hibák, amikért óvni lehet.
TOLERANCIA ÉS BIZTONSÁG
(erről szól a szabályzat)
Ha kérdés van, azonnal tegyétek fel.
Peter Rigo
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
köszi a válaszokat! ;)
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Még valami.
Fehér vonal alá nem megyünk előzés céljából..itt majdnem sikerült annyira átlépni.
Amúgy az aki ráhúzta az autót ő volt szabálytalan az íven kellett volna mennie.
Ehhez kell a gyakorlat, hogy el kell engedni különben több autó is galyra mehet..és a következő körben a szélárnyékot kihasználva simán visszalehet előzni aki akar.
Fehér vonal alá nem megyünk előzés céljából..itt majdnem sikerült annyira átlépni.
Amúgy az aki ráhúzta az autót ő volt szabálytalan az íven kellett volna mennie.
Ehhez kell a gyakorlat, hogy el kell engedni különben több autó is galyra mehet..és a következő körben a szélárnyékot kihasználva simán visszalehet előzni aki akar.
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: csüt. okt. 16, 2008 8:16 pm
- Admin: Admin
előzés
Bodzzától elnézést, ha ráhúztam, de engem is érdekel a dolog, mert a spotter, abban a pillanatban beszól, ha a hátsó szárnyat eléri a mögöttem haladó.Dietrich írta:Még valami.
Fehér vonal alá nem megyünk előzés céljából..itt majdnem sikerült annyira átlépni.
Amúgy az aki ráhúzta az autót ő volt szabálytalan az íven kellett volna mennie.
Ehhez kell a gyakorlat, hogy el kell engedni különben több autó is galyra mehet..és a következő körben a szélárnyékot kihasználva simán visszalehet előzni aki akar.
Ebben az esetben el kell engednem? Nem tarthatom íven fel? Majdnem a vonal mellett voltam. Bentről már úgy nézett ki, hogy mellettem és a vonal között nincs annyi hely, hogy elmenjen. Ekkor feljebb kell mennem, és elengednem?
Bocs az értetlenségemért.
Laci
U.I.: Szitálhat az előttem lévő?
Mert ha nincs ideális ív, akkor lendületet veszek szélárnyékban, de az előttem haladókihúzhat elém?
Csak a pontosság kedvéért.
48 éves vagyok, Babettával járok, anyámmal élek, macskám van, és még ne legyek kemény?
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: csüt. okt. 16, 2008 8:16 pm
- Admin: Admin
előzés
Közben visszaolvastam metoszt.
Így már egyértelműbb, de még mindig az a gondom, ha a vonal mellett vagyok...
akkor is el kell engednem?
Így már egyértelműbb, de még mindig az a gondom, ha a vonal mellett vagyok...
akkor is el kell engednem?
48 éves vagyok, Babettával járok, anyámmal élek, macskám van, és még ne legyek kemény?
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Re: előzés
Batmanci!Batmanci írta:Közben visszaolvastam metoszt.
Így már egyértelműbb, de még mindig az a gondom, ha a vonal mellett vagyok...
akkor is el kell engednem?
Ha az ellenfeled átlépi a lenti vonalat, akár egy kerékkel is és úgy előz meg, az szabálytalan a részéről. Ám ha a vonal mellett mész és valaki befér melléd (úgy, hogy ő nem lépi át a vonalat) akkor te tuti nem vagy a vonal mellett... érted?
Ez a kifejezés pedig, hogy "el kell engednem" az oválon nem létezik!!! Légyszíves felejtsd el a road/street pályákon megtanult konvenciókat! Az oválon ezek nem működnek. Feltartás és blokkolás alatt azt értjük, hogy cikázol előtte és lassításra, netán fékezésre kényszeríted a szélárnyékban gyorsuló ellenfeled - ez utóbbi oválon azonnali megpördülést jelent. Azért te ne változtass versenyvonalat, mert a mögötted jövő felgyorsult a szélárnyékodban és akkor te "elengeded"... ez badarság. Ha a vonal mellett vagy, és ő gyorsabb, akkor majd megelőz kívülről... ha tud.
Egy szó mint száz... a lényeg az, hogy mindig mindenkor hagyj elég helyet a másiknak. Mindegy, hogy te előzöl, vagy hogy téged előznek... hagyj helyet, hogy ne érjetek össze és ne legyen kicsúszás.
Ha még most sem érthető, akkor javasolom, hogy este üljünk össze, nehogy kétségekkel a fejedben ülj le a gép elé csütörtökön.
Peter Rigo
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
az elengedést arra értem aki (bár elöl megy)lassabb mint a mögötte jövő a szélárnyék miatt..ne birkozzon vele a pozicióért mert a következő körben ő lesz szélárnyékban..
de a rutinosok nem előzgetik egymást oda-vissza mikor 2 óra van még hátra a távból..
de a rutinosok nem előzgetik egymást oda-vissza mikor 2 óra van még hátra a távból..
"Indianapolis kemény volt velem pályafutásom során. Az őrületbe kerget. Itt érhetsz el a legmagasabbra, de itt süllyedhetsz a legmélyebbre is." Paul Tracy
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég