- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Nemzeti IndyCar 2009 - szabályok elfogadása, jogsi átvétel
Mindenki, aki a bajnokságban részt vesz, kérjük rövid hozzászólással itt jelezze, hogy a szabályokat, elolvast és elfogadta.
Ha nem tudsz ehhez a témához hozzászólni, de van jogosítányod a részvételre, jelezd a problémát az fórum adminisztrátoroknak!
JELENTKEZÉS A BAJNOKSÁGRA:
http://www.maszim.hu/viewforum.php?f=3
FELTÉTELEK:
- a szerverre történő sikeres fellépés,
- sikeres csapatrádió csatlakozás,
- "INDYCAR" Licenc (lásd: http://www.maszim.hu/jogsi.htm)
- a szabályok elfogadása (ebben a témában) és aktív betartása a pályán és a fórumon.
IndyCar2009 VERSENYSZABÁLYOK:
http://www.maszim.hu/indy2009.html
Szervezők:
http://www.hrc-team.hu
http://www.vsr.hu
http://www.maszim.hu
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
- Tequila
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 338
- Csatlakozott: hétf. jún. 30, 2008 7:09 pm
- Admin: Admin
- KOPI
- Hozzászólások: 1989
- Csatlakozott: kedd nov. 11, 2008 7:44 pm
- Admin: Admin
- Bodzzza
- Hozzászólások: 797
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 9:12 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
elolvasva, elfogadva
http://www.youtube.com/user/Bodzzza
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
"... so lock up your doughter and lock up your wife, lock up your back door and run for your life...."
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
tényleg elolvastam, és április első hetében lesz új netünk, ami gyorsabb és stabilabb lesz mint ami most van ott kint, úgyhogy sztem nem lesz gond!metosz írta:remélem tényleg végig olvastad.Tommy78 írta:Szabályokat elolvastam, elfogadtam.
Pár dolog ami téged első sorban érinthet változott. 150-es lett a max. ping, ebben szerencsére te átalgosan bőven benne vagy! Ennek ellenére neked érdemes tudnod, mi a határ, :? mert közelében lehetsz.
- gstyle
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1080
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 5:58 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Elolvasva és elfogadva.
"Néha bukik az ember, de a törött csontok összeforrnak, és hajtunk tovább." by Gilles Villeneuve
http://www.indycar-hungary.hu
http://www.indycar-hungary.hu
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1714
- Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
- Admin: Admin
Ovál:
"A sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad"
Jól értem: Tehát ha zöld, akkor lehet előzni, még a rajtvonal átlépése előtt is?
"ÁLTALÁNOS SZABÁLY!!! OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!!"
Tehát tilos - gyakorlatilag - védekezni? Ez már csak azért is necces lesz, mert nincs szélárnyék ebben a modban. Ergo a melléérés vagy az elől haladó hibájának következménye, és még a hiba után gyakorlatilag le is kell mennie az ideális ívről, hogy ne tartsa fel az előzni akarót, vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív. Ez alapján hogy lehet óvni, ha gond van? Mert a tükör csal, a spotter meg lassabban tud csak reagálni, s lehet már nem is érvényes a pozíció amit bemond tehát szintén nem lehet perdöntő.
Lehet ezt a szabályt pontosítani? Vagy én nem értem tisztán, és engem felvilágosítani?
"A sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad"
Jól értem: Tehát ha zöld, akkor lehet előzni, még a rajtvonal átlépése előtt is?
"ÁLTALÁNOS SZABÁLY!!! OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!!"
Tehát tilos - gyakorlatilag - védekezni? Ez már csak azért is necces lesz, mert nincs szélárnyék ebben a modban. Ergo a melléérés vagy az elől haladó hibájának következménye, és még a hiba után gyakorlatilag le is kell mennie az ideális ívről, hogy ne tartsa fel az előzni akarót, vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív. Ez alapján hogy lehet óvni, ha gond van? Mert a tükör csal, a spotter meg lassabban tud csak reagálni, s lehet már nem is érvényes a pozíció amit bemond tehát szintén nem lehet perdöntő.
Lehet ezt a szabályt pontosítani? Vagy én nem értem tisztán, és engem felvilágosítani?
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Kedves Knife...Knife írta:Ovál:
"A sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad"
Jól értem: Tehát ha zöld, akkor lehet előzni, még a rajtvonal átlépése előtt is?
"ÁLTALÁNOS SZABÁLY!!! OVÁLON TILOS A BLOKKOLÁS!!!"
Tehát tilos - gyakorlatilag - védekezni? Ez már csak azért is necces lesz, mert nincs szélárnyék ebben a modban. Ergo a melléérés vagy az elől haladó hibájának következménye, és még a hiba után gyakorlatilag le is kell mennie az ideális ívről, hogy ne tartsa fel az előzni akarót, vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív. Ez alapján hogy lehet óvni, ha gond van? Mert a tükör csal, a spotter meg lassabban tud csak reagálni, s lehet már nem is érvényes a pozíció amit bemond tehát szintén nem lehet perdöntő.
Lehet ezt a szabályt pontosítani? Vagy én nem értem tisztán, és engem felvilágosítani?
Az első kérdésedre a válaszom egy határozott IGEN. A zöld pillanatától lehet előzni és nem kell megvárni míg az előtted haladó átlépi a célvonalat.
A második kérdésedből pedig abszolút kitűnik, hogy sok volt az a 4-5 hónap kihagyás. Azt javasolnám, ha lehetőséged van rá nézz meg 2-3 oválversenyt és keress nekem olyan pillanatot amikor oválon vki védekezik > ergo cikázik > ergo blokkol. Ez oválon életveszélyes... de miért kell nekem ilyeneket magyaráznom egy olyan embernek aki már nyert versenyt Homesteadben?
A modban lévő szélárnyék abszolút reális és minimális (sajnos ez a jelenlegi Indy formula nagy hibája). Ez nem a '95... megint csak azt tudom mondani, hogy érdemes ránézni 1-2 igazi versenyre.
vagy ha beszúrnak az ember mellé kicsit, akkor már azé is az ív
Pontosan erről van szó... óvni pedig ebben az esetben az esetlegs ráhúzás, illetve a kisodródásból eredő kilökés miatt lehet. Tartani kell az ívet, és az győz aki gyorsabb. A spotter meg épp' elég gyors... a tükör és a józan ész is használható valamire... ezért kell óvatosnak lenni. Ez megkövetel egy rendes kis versenyzői toleranciát és most eljutottunk a fő kifejezéshez: TOLERANCIA.
Kb. 1 hónapja volt egy "kellemes kis" szabályértelmezési vitánk Batmanci kollegával. Javaslom azt is olvasd el... vhol az Indy'95 fórumokon lelhetsz rá. Ott is ugyan ez volt, a téma...
Peter Rigo
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 219
- Csatlakozott: csüt. aug. 14, 2008 7:22 pm
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
Elolvastam (nagyon rendesen) elfogadom, de van néhány észrevételem
Ovál szabályzat
PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"
"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "
Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..
"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.
Road szabály:
Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "
Itt is van egy pici duplázódás
Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket
Ovál szabályzat
PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"
"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "
Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..
"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.
Road szabály:
Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "
Itt is van egy pici duplázódás
Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket
-
- OW (road+ovál) Pilóta
- Hozzászólások: 669
- Csatlakozott: szomb. nov. 08, 2008 10:23 pm
- Admin: Admin
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Oké... köszi az észrevétreleket.RPeti írta:Elolvastam (nagyon rendesen) elfogadom, de van néhány észrevételem
Ovál szabályzat
PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"
"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "
Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..
"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.
Road szabály:
Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "
Itt is van egy pici duplázódás
Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket
Ugye az, hogy zárva van a pit az egyértelmű dolog. Nem bonyolítom: ha a bal felső sarokban kint van a rózsaszín X, akkor nem mehetsz ki a pitbe! Kijövetlenek az számít, ha átléped a pit bejárati vonalat (teljesen mindegy, hogy megállsz, vagy áthajtasz-e.) Vili?
Fogalomértelmezés:
"kijönni a pitbe" - a pályáról kijönni a pitbe
"kijönni a pitből" - a pitből kijönni a pályára
A duplázások bentmaradt hibák... (biztos a fontosságukat akartuk jelezni - nemám) elnézést kérünk. Az nem szőrszálhasogatás, ha valaki rákérdez a számára kétes pontokra. Megpróbálunk magyarázatot adni - remélhetőleg érthetően. Ha vki egyébiránt jobban meg tud egyes részeket fogalmazni, akkor kérem, hogy tegye. Egyikünk sem Kazinczy díjas újságíró... előfordulhat, hogy nem tudunk ragzani - de ennek ellenére a hibákat javítjuk. Köszi!
Peter Rigo
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1714
- Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
- Admin: Admin
Ginger éppen azért írtam, mert teszteltem.
A szélárnyékra nem mondtam, hogy nem reális, azt mondtam nincs. (Más lesz így versenyezni mint tavaly, reméljük nem csökkenti, csak növeli az izgalmakat.)
A "cikázás" és a "védekezés" az én szótáramban egész mást jelent.
"védekezik > ergo cikázik > ergo blokkol"
Az egyik egyáltalán nem következménye a másiknak, és megjegyezném nem csak oválon életveszélyes a cikázás. (Nehogymá nekem volt sok az a 4-5 hónap :D )
Lehet védekezni/blokkolni cikázás nélkül is. És igen, épp a tavalyi Homested futamról hoznék példát, Voodoo és én. Egy pillanatig sem veszélyeztettük egymást, de keményen védekeztünk egymás ellen egyszerű ívválasztásos technikával. Tehát amelyikőnk épp elől volt, az próbált minél lejjebb maradni, így kanyarbejáraton nem tudott a másik beszúrni, mert nem volt rá hely. Ez akkor idéntől már szabálytalan?
Lehet elkerülte a figyelmem, elnézést ha így van, de volt korábban egy olyan szabály, hogy beszúrni/előzni, csak négy kerékkel a pályát övező fehér vonalakon belül lehetett. Ez még él, vagy pl homestedben bevehető a kanyar két kerékkel a vonal alatt is?
A szélárnyékra nem mondtam, hogy nem reális, azt mondtam nincs. (Más lesz így versenyezni mint tavaly, reméljük nem csökkenti, csak növeli az izgalmakat.)
A "cikázás" és a "védekezés" az én szótáramban egész mást jelent.
"védekezik > ergo cikázik > ergo blokkol"
Az egyik egyáltalán nem következménye a másiknak, és megjegyezném nem csak oválon életveszélyes a cikázás. (Nehogymá nekem volt sok az a 4-5 hónap :D )
Lehet védekezni/blokkolni cikázás nélkül is. És igen, épp a tavalyi Homested futamról hoznék példát, Voodoo és én. Egy pillanatig sem veszélyeztettük egymást, de keményen védekeztünk egymás ellen egyszerű ívválasztásos technikával. Tehát amelyikőnk épp elől volt, az próbált minél lejjebb maradni, így kanyarbejáraton nem tudott a másik beszúrni, mert nem volt rá hely. Ez akkor idéntől már szabálytalan?
Lehet elkerülte a figyelmem, elnézést ha így van, de volt korábban egy olyan szabály, hogy beszúrni/előzni, csak négy kerékkel a pályát övező fehér vonalakon belül lehetett. Ez még él, vagy pl homestedben bevehető a kanyar két kerékkel a vonal alatt is?
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1967
- Csatlakozott: vas. feb. 19, 2006 12:36 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
@Knife
Lehet védekezni/blokkolni cikázás nélkül is. És igen, épp a tavalyi Homested futamról hoznék példát, Voodoo és én. Egy pillanatig sem veszélyeztettük egymást, de keményen védekeztünk egymás ellen egyszerű ívválasztásos technikával. Tehát amelyikőnk épp elől volt, az próbált minél lejjebb maradni, így kanyarbejáraton nem tudott a másik beszúrni, mert nem volt rá hely. Ez akkor idéntől már szabálytalan?
Lehet elkerülte a figyelmem, elnézést ha így van, de volt korábban egy olyan szabály, hogy beszúrni/előzni, csak négy kerékkel a pályát övező fehér vonalakon belül lehetett. Ez még él, vagy pl homestedben bevehető a kanyar két kerékkel a vonal alatt is?
Mondom basszus, hogy szóról-szóra ezeket dumáltuk le Batmancival.
Figyi Knife. használjuk akkor így a fogalmat "ívválasztással" igen, lehet védekezni - de ez nem blokkolás - legalábbis nálam (sztem nálad sem).
Az ívválasztás semmiképpen sem jelent folyamnatos ívváltást > cikázást. Ha belső íven maradsz és kívülről előz egy gyorsabb autó, akkor ha elévágsz, blokkolod... no az TILOS.
Nem is tudom... anno Batmanci is ezt értette félre, hogy "mi van, ha utóléri egy gyorsabb autó, akkor le kell-e húzódnia az ívről". Ne haragudjatok, de sem akkor, sem pedig most nem is értettem a kérdést. Ha gyorsabb nálad előzzön meg! Kívülről. A blokkolás nálam az, ha szándékosan elévágok, lekényszerítem a fehér vonal alá, vagy épp' feltolom a falra.
A második kérdésedre itt jön a válasz, hogy előzni csak a vonal felett lehet - ez benne van a szabályzatban... igaz a 4 kerék hiányzik, de azthittem ez egyértelmű. Szóval előzni csak 4(!!!) kerékkel a vonal felett lehet.
Elárulom, hogy az egész év erről fog szólni az oválokon, hogy hogyan lehet majd kívülről elmenni a másik mellett. Az nem blokkolás, ha zárod az alsó ívet,de a te kérdésed konkrétan arra vonatkozott, hogy mi van, ha egy "picit beszúr melléd" az ellenfél. Akkor az van, hogy nem zárhatsz rá, hanem helyet kell hagynod neki... ez van a szabályzatban és a bírói döntéseknél is ezt fogjuk vizsgálni.
Sztem egyre gondoltunk, csak fogalmilag a "blokkolás" nem ugyan az volt nálunk. Remélem így már tisztább.
ui.: Ha úgy fogsz versenyezni ahogy tavaly Homesteadben voodoo-val és velem, akkor nem lesz gond. Egyébiránt van egy egészen pici szélárnyék effekt... egyátalán nem mérvadó, talán ezredek... de semmiképpen sem akkora porszívó mint az volt az Indy'95-nél. Sajnos ezek a Dallarák úgy tapadnak mint a sz@r... talán az Indy 500-on lesz vmi erősebb effekt, mert nem lesz a plusz kis elem a szárnyakon.
Jó példa erre ez a videó. Hornish a Penske autóban láthatóan gyorsabb mint Wheldon, de a #10-es srác úgy zárja az ívet, hogy esély sincs megelőzni. De ha Hornish beszúrt volna mellé belülről, akkor ott van csókolom a pozíciójának... ennyi az egész.
http://www.youtube.com/watch?v=tLjKnqX4KpM
Lehet védekezni/blokkolni cikázás nélkül is. És igen, épp a tavalyi Homested futamról hoznék példát, Voodoo és én. Egy pillanatig sem veszélyeztettük egymást, de keményen védekeztünk egymás ellen egyszerű ívválasztásos technikával. Tehát amelyikőnk épp elől volt, az próbált minél lejjebb maradni, így kanyarbejáraton nem tudott a másik beszúrni, mert nem volt rá hely. Ez akkor idéntől már szabálytalan?
Lehet elkerülte a figyelmem, elnézést ha így van, de volt korábban egy olyan szabály, hogy beszúrni/előzni, csak négy kerékkel a pályát övező fehér vonalakon belül lehetett. Ez még él, vagy pl homestedben bevehető a kanyar két kerékkel a vonal alatt is?
Mondom basszus, hogy szóról-szóra ezeket dumáltuk le Batmancival.
Figyi Knife. használjuk akkor így a fogalmat "ívválasztással" igen, lehet védekezni - de ez nem blokkolás - legalábbis nálam (sztem nálad sem).
Az ívválasztás semmiképpen sem jelent folyamnatos ívváltást > cikázást. Ha belső íven maradsz és kívülről előz egy gyorsabb autó, akkor ha elévágsz, blokkolod... no az TILOS.
Nem is tudom... anno Batmanci is ezt értette félre, hogy "mi van, ha utóléri egy gyorsabb autó, akkor le kell-e húzódnia az ívről". Ne haragudjatok, de sem akkor, sem pedig most nem is értettem a kérdést. Ha gyorsabb nálad előzzön meg! Kívülről. A blokkolás nálam az, ha szándékosan elévágok, lekényszerítem a fehér vonal alá, vagy épp' feltolom a falra.
A második kérdésedre itt jön a válasz, hogy előzni csak a vonal felett lehet - ez benne van a szabályzatban... igaz a 4 kerék hiányzik, de azthittem ez egyértelmű. Szóval előzni csak 4(!!!) kerékkel a vonal felett lehet.
Elárulom, hogy az egész év erről fog szólni az oválokon, hogy hogyan lehet majd kívülről elmenni a másik mellett. Az nem blokkolás, ha zárod az alsó ívet,de a te kérdésed konkrétan arra vonatkozott, hogy mi van, ha egy "picit beszúr melléd" az ellenfél. Akkor az van, hogy nem zárhatsz rá, hanem helyet kell hagynod neki... ez van a szabályzatban és a bírói döntéseknél is ezt fogjuk vizsgálni.
Sztem egyre gondoltunk, csak fogalmilag a "blokkolás" nem ugyan az volt nálunk. Remélem így már tisztább.
ui.: Ha úgy fogsz versenyezni ahogy tavaly Homesteadben voodoo-val és velem, akkor nem lesz gond. Egyébiránt van egy egészen pici szélárnyék effekt... egyátalán nem mérvadó, talán ezredek... de semmiképpen sem akkora porszívó mint az volt az Indy'95-nél. Sajnos ezek a Dallarák úgy tapadnak mint a sz@r... talán az Indy 500-on lesz vmi erősebb effekt, mert nem lesz a plusz kis elem a szárnyakon.
Jó példa erre ez a videó. Hornish a Penske autóban láthatóan gyorsabb mint Wheldon, de a #10-es srác úgy zárja az ívet, hogy esély sincs megelőzni. De ha Hornish beszúrt volna mellé belülről, akkor ott van csókolom a pozíciójának... ennyi az egész.
http://www.youtube.com/watch?v=tLjKnqX4KpM
Peter Rigo
-
- Top Pilóta
- Hozzászólások: 253
- Csatlakozott: hétf. márc. 24, 2008 3:03 pm
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 215
- Csatlakozott: hétf. ápr. 14, 2008 7:28 pm
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
RPeti írta:Elolvastam (nagyon rendesen) elfogadom, de van néhány észrevételem
Ovál szabályzat
PIT STOP szekcióban kétszer szerepel ez a mondat:
"Pályára való visszatérésnél ne vágj be a többiek közé amíg nem vetted fel a sebességüket!"
"Ha valaki annak ellenére, hogy zárva van a pit kijön, akkor a büntetése szintén egy pit áthajtás. "
Az áthajtásos büntetés ebben az esetben akkor jár, ha az ember ténylegesen megáll tankolni és kereket cserélni, vagy ha a pitből vissza akar térni a pályára, és átlépi a fehér vonalat? Magyarul ha tételezzük fel körhátrányban vagyok, kimegyek tankolni, de a pitből csak akkor jövök vissza, ha számomra is kinyitott a pit (a vezető autó átlépi a rajtvonalat), akkor elvileg még előtte ki tudok jönni és nem kapok újabb kört..Ezt sikerült túlbonyolítanom..
"A versenynek az utolsó versenyben marad pilóta beérkezésekor van vége."
Ebből csak egy t betű hiányzik.
Road szabály:
Quali:
"Időmérő hossza a road/street pályákon 10perc, a maximálisan megtehető körök száma 6kör. A felvezető kört 4 mért kör, majd a levezető kör követi. A qualifikáció privát módba zajlik a szerveren, a pályán fizikailag csak egyedül te vagy jelen. Az időmérő maximum 6 körös: egy felvezető kör után 4 gyors kör, majd egy levezető kör következik. "
Itt is van egy pici duplázódás
Isten bizony nem szőrszálhasogatás, kértétek hogy jelezzük az észrevételeinket
Nem, isten vagy nincs jobb mint a feed-back vagy a kritika.
elkezdtem átnézni első hibát már javítottam, szabályértelmezési kérdésekben viszont csak Ginger megkérdezésével vagy felkérésére csinálok javításokat!
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: szomb. feb. 28, 2009 11:08 am
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 816
- Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 3:13 pm
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
Ginger!Ginger17 írta:http://www.youtube.com/watch?v=tLjKnqX4KpM
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: csüt. júl. 19, 2007 2:18 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.Gerrard írta:Ginger!Ginger17 írta:http://www.youtube.com/watch?v=tLjKnqX4KpM
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
Peter Rigo
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
tehát, akkor ez még szabályosGinger17 írta:Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.Gerrard írta:Ginger!Ginger17 írta:http://www.youtube.com/watch?v=tLjKnqX4KpM
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
Az...Gerrard írta:tehát, akkor ez még szabályosGinger17 írta:Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.Gerrard írta: Ginger!
amit itt Hornish csinált 2:22nél az akkor szabályos?
ugye Dixon lement a pálya alsó részére, és Hornish egyből rázárt?
tehát ez benne van, akkor lenne szabálytalan, ha Dixon már egy kis részig is mellé ért volna Hornishnak?
Peter Rigo
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
jólvanna csapattárs :DGinger17 írta:Az...Gerrard írta:tehát, akkor ez még szabályosGinger17 írta: Értem mire gondolsz... és igen, jól látod. Illetve, ha tovább nézed, akkor Hornish megmozdulását látva Dixon ismét felment a felső ívre (mindketten sávot váltottak: előbb Hornish jobbról balra, majd Dixon balról jobbra)... ha ezt lekövette volna Hornish, értsd ismét elévág akkor az viszont szvsz már cikázás.
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1270
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 12:06 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1714
- Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
- Admin: Admin
- Bedy
- Hozzászólások: 1366
- Csatlakozott: hétf. jún. 23, 2008 8:25 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
A versenyszabályzat kiegészítésre szorul. Sajnos eddig nem esett szó benne az időlimites versenyekről, illetve egy nagyon fontos és szükséges kiegészítés is bekerül. Ezeket most olvassátok el légyszi'! Ha valakinek bármi gondja van, vagy nem egyértelmű a dolog, az kérem jelezze! A kiegészítések a piros színnel jelölt bekezdések végére kerülnének.
A VERSENY VÉGE
(...)
Amennyiben a verseny során a versenyre meghatározott időlimit letelik (oválpályákon 2 óra, Indianapolisban 3 óra), akkor az adott pillanatban már megkezdett kör számít a verseny utolsó körének. A verseny vége, az e kör végén beintett kockás zászló.
Biztonsági periódus alatti időlimit elérésekor ugyan ezek a szabályok érvényesek (a versenyzők egysoros formációban fejezik be a versenyt), kivéve abban az esetben, ha az időlimit a biztonsági periódus utolsó, 4. körében telik le. Ebben az esetben - annak ellenére, hogy a rajt/cél egyenesre fordulva a szerver elrajtoltatja a mezőnyt - már előzni és pozíció harcot vívni szigorúan TILOS!
VÉSZHELYZETEK, "FULL COURSE YELLOW"
(...)
Zöld zászlós periódus alatt indokolatlanul a pályán lelassítani vagy megállni, ezzel pedig biztonsági periódust előidézni TILOS és durva pályaszabály sértésnek minősül.
A VERSENY VÉGE
(...)
Amennyiben a verseny során a versenyre meghatározott időlimit letelik (oválpályákon 2 óra, Indianapolisban 3 óra), akkor az adott pillanatban már megkezdett kör számít a verseny utolsó körének. A verseny vége, az e kör végén beintett kockás zászló.
Biztonsági periódus alatti időlimit elérésekor ugyan ezek a szabályok érvényesek (a versenyzők egysoros formációban fejezik be a versenyt), kivéve abban az esetben, ha az időlimit a biztonsági periódus utolsó, 4. körében telik le. Ebben az esetben - annak ellenére, hogy a rajt/cél egyenesre fordulva a szerver elrajtoltatja a mezőnyt - már előzni és pozíció harcot vívni szigorúan TILOS!
VÉSZHELYZETEK, "FULL COURSE YELLOW"
(...)
Zöld zászlós periódus alatt indokolatlanul a pályán lelassítani vagy megállni, ezzel pedig biztonsági periódust előidézni TILOS és durva pályaszabály sértésnek minősül.
Peter Rigo
-
- Top Pilóta
- Hozzászólások: 414
- Csatlakozott: szomb. okt. 08, 2005 2:06 pm
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 4481
- Csatlakozott: szomb. júl. 21, 2007 1:09 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: szer. jún. 25, 2008 5:29 pm
- Admin: Admin
- sanya
- Hozzászólások: 1117
- Csatlakozott: hétf. jan. 12, 2009 5:31 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1967
- Csatlakozott: vas. feb. 19, 2006 12:36 am
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- Tommy78
- Hozzászólások: 4325
- Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 8:28 pm
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 180
- Csatlakozott: kedd júl. 31, 2007 12:12 pm
- Admin: Admin
-
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 299
- Csatlakozott: szer. júl. 16, 2008 4:06 pm
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Pilóta
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: kedd feb. 03, 2009 9:49 pm
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
Spike
Ovál vizsgaeredmények:
10X%
jeles
BEKI
jó
FORGALOM
jó
Tesztverseny:
megfelelt
Kansas 2009.04.28
GRATULÁLOK A JOGSIHOZ!
Ovál vizsgaeredmények:
10X%
jeles
BEKI
jó
FORGALOM
jó
Tesztverseny:
megfelelt
Kansas 2009.04.28
GRATULÁLOK A JOGSIHOZ!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára metosz kedd ápr. 28, 2009 10:09 pm-kor.
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
- metosz
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 7670
- Csatlakozott: hétf. okt. 03, 2005 10:40 pm
- Admin: Admin
- Kapcsolat:
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1693
- Csatlakozott: kedd máj. 05, 2009 11:46 am
- Admin: Admin
- Ginger17
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 3224
- Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 2:54 pm
MÓDOSÍTOTT NICS 2009 SAZABÁLYOZÁS
Az eddigiektől eltérő, illetve kiegészített szabályrésze piros színnel vannak jelölve. Kérjük a szabályzat elfogadását.
...
A RAJT
A verseny repülő rajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pit utcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető körét, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek nem betartása azonnali BÜNTETÉST von maga után!!! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából) szigorúan TILOS! Azon versenyző, aki a felvezető körön, illetve a biztonsági periódus körei alatt a vonatkozó szabályokat megszegi, ezzel balesetveszélyes szituációkat, illetve netán balesetet idéz elő, más autón sérülést okoz, óvható és indokolt esetben büntethető.
Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia, úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, a pályaadminok azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja.
RESTARTOK, ILLETVE A VERSENY ELHALASZTÁSA
A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot.
1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tarozik, ha egy pilóta hibájának, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tarozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A RAJT" című fejezetben).
Nem tarozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibájának (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.
2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (a sérülések következtében a versenyzők 50%-ának minimum a pitben történő javítás szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon.
Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50% teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, ha az pontosan megállapítható.
Az eddigiektől eltérő, illetve kiegészített szabályrésze piros színnel vannak jelölve. Kérjük a szabályzat elfogadását.
...
A RAJT
A verseny repülő rajttal kezdődik. A pályára való kilépés után mindenki a saját rajtpozíciójának megfelelő helyre kerül a pit utcában, vagy a pálya rajt/cél vonalánál. A PaceCar ezek után megkezdi a felvezető körét, a versenyzők pedig követik. A biztonsági autót, illetve a felvonuláson a sorban előtted haladó autót megelőzni szigorúan TILOS, a formációt tartani kell! A felvezető körön a sorban előzni csak a zöld jelzés (green flag) beintése után szabad, ennek nem betartása azonnali BÜNTETÉST von maga után!!! A felvezető körön és a biztonsági periódus körei alatt indokolatlan és hirtelen irányváltoztatást végezni (pl. gumimelegítés céljából) szigorúan TILOS! Azon versenyző, aki a felvezető körön, illetve a biztonsági periódus körei alatt a vonatkozó szabályokat megszegi, ezzel balesetveszélyes szituációkat, illetve netán balesetet idéz elő, más autón sérülést okoz, óvható és indokolt esetben büntethető.
Rajtoknál a pole-ból induló versenyző határozza meg a gyorsítás helyét és időpontját, alkalmazva a pályára vonatkozó, egyedi utasításokat (rajtolási sebesség). Az első sornak különös felelőssége van a rajtok sikeres lebonyolításban: az első két helyezettnek a rajt pillanatában egymás mellett kell haladnia, úgy, hogy a külső ívről rajtoló versenyző nem előzheti meg a belső íven haladó, pole-ból induló társát. Amennyiben ez a formáció nem áll össze, a szerver nem enged rajtolni, a pályaadminok azonnali restartot rendelnek el. Három sikertelen start után, a versenybíróság az első sort a rajtrács végére sorolja.
RESTARTOK, ILLETVE A VERSENY ELHALASZTÁSA
A pályaadminok a következő esetekben rendelnek el azonnali restartot.
1. A felvezető körön olyan esemény történik, ami miatt a szerver nem enged rajtolni, illetve indokolatlan büntetésekkel sújtja a versenyzőket. Ide tarozik, ha egy pilóta hibájának, vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében több versenyző is megsérül, vagy kiesik. Ebben az esetben a vétkes versenyző a verseny után megóvható, indokolt esetben büntethető. Szintén ide tarozik, ha a rajtrács első sorának formációja nem áll össze és a szerver nem enged rajtolni (részleteket lásd "A RAJT" című fejezetben).
Nem tarozik ezen elbírálás alá az a versenyző, aki a felvezető körre nem indul el, illetve a felvezető körön saját hibájának (megpördülés, kicsúszás, lefulladás) vagy önhibáján kívüli okok (lagg) következtében a szerver a rajtrács végére sorolja. Ebben az esetben a szerver engedélyezi a rajtot, így a pályaadminok sem rendelnek el restartot.
2. A zöld zászló beintését követően az első körön belül olyan baleset történik, ami a versenyben résztvevő pilóták legalább 50%-át érinti (a sérülések következtében a versenyzők 50%-ának minimum a pitben történő javítás szükséges). Páratlan számú induló esetén az 50%-ot lefelé kerekítjük (23 indulónál pl. 11). Az első körnek akkor van vége, amikor a teljes mezőny áthaladt újra a rajt/cél vonalon.
Ha valamilyen probléma lép fel a szerverrel a bajnoki versenyek előtt, akkor lehetőség van a verseny elhalasztására. Ebben az esetben új időpont kerül meghirdetésre. Ha a probléma a verseny első felében a mezőny minimum 50%-át érinti, akkor újra futjuk a futamot. A verseny távjának legalább 50% teljesítése felett az aktuális sorrend a végleges, ha az pontosan megállapítható.
Peter Rigo
- RPeti
- Hozzászólások: 712
- Csatlakozott: csüt. jan. 15, 2009 12:00 pm
- Admin: Admin
-
- Ász Pilóta
- Hozzászólások: 1714
- Csatlakozott: hétf. jan. 16, 2006 4:38 pm
- Admin: Admin
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég