@ BengA
Bocsánat a versenyedért, kicsit túl sikerült vállalnom azt a kanyart az első körben, nem számoltam a gumik hőmérsékletével. Nagyon sajnálom !
Így utólag azt kell mondjam, hogy látom mostmár mindenki stratégiáját, nem rossz ez a 2xes gumikopás. Talán a verseny közben picit soknak tűnt, de egyáltalán nem az. Pont hozza azt a stratégiai lehetőséget magával amit kell. Gyakorlatilag nekem is csak azért lett defektem a végére, mert az első 2 etapon benne hagytam a gumikban 3 kört, ami a végén totál elég lett volna ha nem félek a gumiktól, és kihasználom végig. Ezt annak tudom be, hogy a gumik valós élettartamát nem tudtam felmérni a teszt alatt idő hiányában és mivel a tesztek alatt teljesen más körülmények voltak nem is ilyen kopási időtartammal számoltam, mert a teszteken nem volt ritka a 32-34 °C sem, míg a versenyen csak 25°C volt, így sikerült a hűtőt is elrontanom, mert így már magas lett a versenyre, holott a teszteken meg még épp csak elég volt, ezt azért sajnáltam. 92-94°C-on mozgott a motor a verseny alatt, míg teszten ugyanezzel a hűtővel 103-105°C között pengeélen táncoltam.
A verseny egyébként nagyon jó volt Genio-val nagyot csatáztunk, sajnálom hogy végül belehibázott és feladta. BengA nagyon keményen támadt a kicsúszásomig, vért izzadtam abban a 3/4 kör alatt, sajnos túl is vállaltam így épp csak meg tudtam menteni az autót a totálkártól a jobb hátsó futómű elég keményet kapott, de túlélte, egyben maradt és működött is, igaz a jobbos kanyarokban rendre lecsúsztam picit, de azért tudtam tartani egy fix tempót. A végén Makako elég közel került hozzám és akár el is csíphettem volna, már csak 2mp választott el a bódogságtól amikor jött a döbbenet, hogy van még 1 kör és egy defektes gumim, ott kényszerűen fel kellett adjam a harcot és csak bekullogtam a kockás zászlóig.
A Spa-i gumifelosztás viszont előre láthatólag is kemény lesz ! Soft - Medium
http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 16141.html .
Már most félek a Lágy keveréktől ! Igaz, hogy csak 22 kör lesz, de ha a lágy azt a kopási mintát mutatja mint eddig, akkor ultra rövid életű lesz, és ezen az sem segít semmit ha 1x-es kopás lesz netán állítva. Ha most élt 5 kört ! az ott 2,5 kör !! és akkor a pálya 1,5x-es hosszával nem is számoltam ! na ott spórolj a gumikkal !
Még ha normál kopással megyünk akkor is csak 5 kört bír. Kemény lesz, viszont ha meg 1x-esre lesz állítva a korpás akkor a keménnyel el lehet menni akár közel a táv felét, de a másik két felét nem bírja ki 2 szett lágy sem! egy másik szett kemény viszont már akár majdnem sok ! hmm fincsi futam lesz akárhogy is csináljuk. Én már várom ! Jaaa és a rajtot még bele sem számoltam ahol eddig szinte rendre elhullott 2-3 versenyző
Vissza térve kicsit komolyabban, teljes távon normál kopással már volt tesztelve idén a pálya, így a fél távval a 2x-es kopás is elméletileg simán tud működni. Singapore és Texas kivételével pedig az többi pálya nem gumi zabáló, bár Szocsit még nem ismerjük. Annyi biztos, hogy szerintem, ahogy magamon is észre vettem, a féltávon az 1x-es gumikopás elveszi a gumistratégia nagy részét.