
Kedves látogatók, versenyzők!

A MaSzim leállása kellőképpen nagy hullámokat keltett a közösségben, melyek még most is visszatérnek a partokról. Örülök, hogy páran kerestek a versenyek újraindításával kapcsolatosan, de úgy gondolom, a MaSzim nevet tovább csak építeni engedem, és féltem a vadhajtásoktól, kezdő próbálkozásoktól. Kérem, hogy ezt tartsa mindenki tiszteletben. Másra ebben a helyzetben nem bíznám a MaSzim.hu-t. Az újraindulásra évek múlva lesz legközelebb lehetőség és addig az oldalt, ahogy eddig is üzemeltetem.
A versenyszervezés jelenleg szünetel!

Személyesen, ha időm engedi, szívesen segítek, amiben tudok!
Kérem, hogy szimulátorozással, MaSzimmal kapcsolatosan csak itt keressetek, amint időm engedi a fórumra most is rendszeresen fellátogatok, és válaszolni fogok. Kapkodásnak nincs helye, mekk-mester már a TV-ben sem megy, de aki valamit komolyan gondol, tervezze meg rendesen a folyamatokat, résztvevőket.
A halott város perceként 14 látogatót vonz be. Feltételezem, páran másolnak anyagokat, szabálykönyvektől, versenykiírásokig. Illetve sokakban, - főleg akik a „végjátékban” csatlakoztak, vagy éppen vissza akartak térni - kérdések maradtak, de vannak olyanok, amiknek megválaszolására, nem én vagyok kompetens illetve nem tudom a választ, csak feltételezni tudok dolgokat. Szóval a „Miért kellett teltházas versenyek közben leállni?” típusú kérdésekkel keressétek az illetékeseket.
A „halott város” kifejezést egymástól függetlenül Balog Sanyától, Hartge Gáboron keresztül sokaktól hallottam és találónak érzem. Igen, ez egy város volt, nem egy kutyaól. Egy olyan központ, ami célját elérte és segített elterjeszteni a szimulátorversenyzést. Elsőként ötletekben is gazdagítottuk a közösséget, mint a KlubTV, aminek hatására a szimulátorversenyek közvetítésére csapatok szerveződtek. Összességében a szimulátorversenyzésnek kereteket, szabályokat adtunk, hatékony részesei voltunk a fejlődésnek, amik részletekben a mai napig visszaköszönnek. A múltból tanulva lehet a „halott várost” újra éleszteni. Aminek jelenleg nincs értelme. Én nem tudok részt venni benne és nélkülem ez valahogy soha nem ment itt. Ilyen történelmi távlatból kijelenthetem, RPetinek igaza volt, minél jobban próbáltam távolodni a Maszimtól, a családomnak, munkámnak időt nyerni, annál inkább romosodott a város. Voltak azért olyan nagy reménységek, mint Ginger, akivel óriási sikerre vittük az IndyCar sorozatot, ő biztosan elvezetne egy bajnokságot. Vele dolgozni nagy öröm volt és az egyik legszebb emlék a Maszimon. Talán csak Tommy78-cal volt ennyire gyümölcsöző az összedolgozás, akivel pályán is a legjobban tiszteltük egymást a MaSzim történetében. Sajnáltam, amikor Ginger és Bedy összevesztek, akinek szintén sokat köszönhettünk. Az adatokból látható, hogy 3 nyitott kasznis bajnoki mellett, 1 kasznival megtoldva, szűk lett a tér, ami két ennyire lelkes ember között feszültséget okozott, - akiknek nagyon fontos volt az általuk vezetett bajnokság. Az, hogy Bedy bajnokságát akkor leállítottuk annak érdekében, hogy az IndyCarban több versenyző legyen, olyan nagyszerű pilótákat is érintett, mint Báldi Gergő, akinek nem biztosítottunk tovább versenyzést a szerveren. Durva döntés volt, egy fél városrész kihalt, de azt akkor és ott nem láttuk előre. Úgy gondolom, a kezdeti időkben éppen azért tudtunk jól működni, mert gyakorlatilag tartottuk magunkat mind a pályán, mind pedig a közösségben az előre leírt szabályokhoz és csak olyanokkal dolgoztunk közösen, akik ezeket a szabályokat maximálisan megértették és támogatták, változtatásukon önös érdekből nem gondolkodtak. Egy ilyen rendszerben az újonnan érkezők biztonságot és törődést kaptak, és sokak jó és tartalmas kikapcsolódásra, küzdelemre találtak.
Mikor a HRC vezetőségéből többen helyeselték a maszimos kasznis versenyek szervezését, nem túl nagy örömmel, erős nyomásra, engedélyeztem a kasznizást, ami a körülmények ellenére is hiba volt - gerincünk tört, egy fontos szabályt eltöröltük, - olyannal foglalkoztunk, amihez nem értettünk. Már nem volt többé biztonságban a többi rendszert összetartó több 100 leírt és több 1000 íratlan szabály sem. Szépen lassan minden megszűnt, végül már vizsgázni sem kellett egy versenyrészvételhez. Csak jót feltételezve, felkészületlen - a bajnokságok egészén részt sem vevő pilóták - , dobogón küzdők versenyét tették tönkre, pl. féktáv-tévesztésekkel. Elfelejtettük, hogy a csapatrádióban verseny alatt üvöltözők nem érdemelnek jogosultságot a futamokra - a fórumon lehet kulturáltan, többségében ártatlanok versenyét nem zavarva. Elfelejtettük, hogy a bokszutca-limitet teszteken is be kell tartatni a pilótákkal – versenyen nem mindegy milyen ütemben érkezel, ráadásul hideg gumikkal az első kanyarhoz, főleg ha mások is lesznek melletted... Mindezek közben megszűnt az ellenfelek tisztelete és segítsége a pályán, a sporteszme sérült. Sok minden történt, ami az alapszabályokhoz, tradíciókhoz ragaszkodva, betartva, elkerülhető lett volna. Túl sok munka volt az, amivel létrejöttek a jó bajnokságok. Az órákig tartó vizsgáztatásokra már kevesen voltak képesek, vagy vállalták szervezőként. Első sorban türelem, szívósság, kitartás és következetesség kell a versenyszervezéshez.
Írok pár szabályt, amit annak idején betartottunk és úgy gondolom a sikerhez hozzájárult, talán másoknak is segít, aki versenyszervezésre szeretnék idejüket áldozni. Illetve egy újraindításnak is hasonló feltételei lesznek majd.
Tehát a teljesség igénye nélkül:
- A MaSzim nyitott kasznis, (a jövőben valószínűsíthetően) együléses forma autók versenyzésének helye.
- Nyitott kasznis versenyeken csak jogosítvánnyal rendelkező pilóták vehetnek részt. Jogsival kapcsolatosan részleteket a fórumon lehet találni, a régi rendszer lesz érvényes esetleg kiegészítve új feladatokkal.
- A nyitott kasznis versenyzés a szimulátorvilágon belül egy sajátos dimenzió, amely professzionális szinten nagy mennyiségű felkészülést igényel. Ezért biztosítani kell a versenyzők nyugalmát. 30 nappal a versenyek előtt már nem lehet semmiben, de semmiben sem módosítani a körülményeken. (Ez természetesen hatalmas előkészítő munkát igényelt, de lehet rá edzést tervezni.)
- A MaSzim már nevében is egy szimulátor közösség, nem kíván fantáziát szimulálni, lehetőség szerint törekedik a valósághoz legközelibb versenyek szervezésére, figyelembe véve a közeg - vagyis az internet - által nyújtott lehetőségeket és korlátokat. Ez alól csak olyan kivételek érvényesek, amik erősítik ezt a szabályt. PL. az éveken át megrendezett Lienzi fesztivál futamok, vagy a torpedó április 1-jén.
- Minden versenyző jogosult azonos elbírálásban részesülni és köteles a pályán és a közösségben a szabályokat elolvasni, betartani.
- Minden szempontból megfelelő szoftver- és modifikációhasználat, melyet egy olyan tapasztalt fejlesztő csapat készített, akik referenciával, elismeréssel rendelkeznek, vagy modifikációmentes versenyzés. (A szempontokat nem részletezném, de tapasztalattal gyűlnek.;)
- Mindenki számára azonos és egyenlő feltételek. (kivétel egy olyan F1 rendszer, amiben 2005-ben CTDP moddal üzemeltünk. lásd fórum)
- Törekedni kell a független bíráskodásra és versenyszervezésre, nem egészséges, ha olyanok, aki a bajnoki versenyben vannak, bíráskodni kényszerülnek vagy döntéseket hoznak.
Amennyiben ezeket mind integrálja valaki illetve pár szabályt átolvasgat nálunk a fórumon, ilyen versenyeket szervezhet:
https://www.youtube.com/results?search_query=maszim