Kedves Versenyzők!
Egyik kedvenc mondásom, hogy „több legyet egy csapásra”, ezért is választottam szakmámnak a sportot, hiszen a legjobb példa erre: egészséges - példát mutatató, szórakoztató - még nézni is……………. egy szó mint száz, több mint hasznos.
Annak érdekében, hogy tiszta legyen mindenkinek már az elejétől, nem köntörfalazom. A Maszim jelenleg nehéz helyzetben van, mind munkaerőben mind pedig anyagilag. Aki a bajnokiban részt szeretne venni, munkájával is hozzá kell, hogy járuljon a bajnokság levezetéséhez!
Munka alatt ebben az esetben a professzionális, balhémentes versenyzést értem, olyan intelligens hozzáállást, ahol a kiírt szabályok, információk elolvasása evidens, és kérdéseket csak azok átolvasása után teszünk fel. Amennyiben hibát észlelünk, óvatosan, a szervezőket meg nem sértve jelezzük………………….
Ennek fényében kéretik a téma figyelmes tovább olvasása, memorizálása.
Mivel nincs lehetőségünk hosszú bíráskodásra, ha valaki hibázik verseny közben, amennyiben a szabályokat nem fogadta el, és/vagy más eljárásbeli kérésnek nem felelt meg, a jogosítványa felfüggesztése mellett el lesz távolítva a pályáról.
A kezdő mottó jegyében a bajnokságot tesztnek, toborzásnak, időhúzásnak szánom, de mégis rövid kell legyen.
- Teszt, mert gyerekcipőben van mind a szoftver mind pedig a saját tudásom is, elképzelhető, sőt biztos, hogy lesznek szép számmal kérdések és problémák, amiket nem tudok megválaszolni vagy segítség nélkül megoldani, előre is mindenki türelmét és megértését kérem.
- Toborzás, mert nem titok, hogy az éves F1-bajnokinkhoz szeretnénk jó pilótákat találni.
- Időhúzás, olyan értelemben, hogy nincs még F1-bajnokságra alkalmas állapotban sem a csapat, sem a szoftver, ráadásul a maszim jövője is bizonytalan, májusig biztosan megy a szerver, sajnos egy bajnoksághoz szükséges versenymennyiséget csak 3 egymás után következő futammal tudom elérni, viszont kellő teszt- és feldolgozási időt kell hagynom, mert nincs megfelelő mennyiségű munkaerőm. Akinek van kedve segíteni, szóban TS-en vagy ebben a témában írásban jelezze.
A bajnokság nyitott kasznis Formula autókkal zajlik, az óvatos, ellenfeleket tisztelő, körültekintő versenyzés elengedhetetlen, csak nyitott kasznis jogosítvánnyal rendelkező versenyzők vehetnek részt rajta.
Tévéközvetítés: Hartge
MOD Letöltés:
http://www.maszim.hu/download/ifm_2009.7z
(tartalmazza azt a változtatott aero.ini fájlt, ami szükséges volt ahhoz, hogy a MOD működjön, az új update alatt)
Információk:
Szervernév: ! IFM2009 - MaSzim.hU
Szerver IP: 87.229.108.129
Jelszó: hun
A szerver beállításai:
1. Üzemanyagfogyasztás: Normál
2. Gumikopás: Normál
3. Meghibásodás: Normál
4. Törés: 50%
5. Zászlószabály: Full
6. Engedélyezett segítségek: Automata kuplung és szabadon választott nézet, gyári beállítású kipörgésgátló és féksegítség (valósághoz hűen).
Autóválasztás:
Autóválasztásnál a jelentkezési sorrend dönt, kérjük, azonos autót ne válassz és jelentkezésedbe írd bele a választott autó rajtszámát.
Versenynaptár:
SPA TESZT 2015.04.12. Vasárnap
SPA (2X10 KÖR) 2015.04.19. Vasárnap
HUNGARORING TESZT 2015.04.26. Vasárnap
HUNGARORING (2X16 KÖR) 2015.05.03. Vasárnap
BRNO TESZT 2015.05.10. Vasárnap
BRNO (2X15 KÖR) 2015.05.17. Vasárnap
Versenynapi menetrend:
18.00-19.00 QUALIFIKÁCIÓ (60 PERC, NINCS KÖRLIMIT)
19.00-19.25 1. FUTAM
19.30-19.35 QUALI (1 GYORS KÖR)
19.35-20.00 2. FUTAM
20.00- ÓVÁS, FUTAMMEGBESZÉLÉS
Futamokon való indulás feltételei:
1. Kormány és TS használata kötelező!
2. Csak az a versenyző indulhat a vasárnapi versenyen, aki érvényes jogosítvánnyal rendelkezik!
3. A futamra jelentkezést legkésőbb a futam napján 17.00-ig le kell adni! A hotlap alapján az első 20 versenyzőnek van lehetősége az aktuális futamon részt venni.
Hotlap:
http://87.229.108.129:9899/lapstat
A többieknek a B szerveren biztosítjuk a versenyzést, ahol viszont sem bíráskodásra, sem pedig tévéközvetítésre nincs módunk.
4. A futamra történő jelentkezéseddel, a szabályokat végig olvastad és elfogadtad, ezt a hozzászólást is figyelmesen átolvastad, felesleges és szabályokkal nem egyeztethető (az ebben a témában kiírt információk elolvasásának hiányára utaló) kérdést, fel nem teszel!
Versenyek értékelése:
1. VERSENY
1. hely: 10 pont
2. hely: 8 pont
3. hely: 6 pont
4. hely: 5 pont
5. hely: 4 pont
6. hely: 3 pont
7. hely: 2 pont
8. hely: 1 pont
2.VERSENY
1. hely: 6 pont
2. hely: 5 pont
3. hely: 4 pont
4. hely: 3 pont
5. hely: 2 pont
6. hely: 1 pont
Jogosítvány, óvás, bíráskodás:
- Azok, akik már versenyeztek a maszimon és minden versenyen részt vettek az AC SEAT bajnokság keretében Asseto Corsával, jelentkezésükkel nyitott kasznis jogosítványt kapnak.
- Új pilóták (idő és munkaerő hiánya miatt) egyszerűsített jogosítványszerzési lehetőséget kapnak. A 107, TTT, Előzés, tesztfutam feladatokból most csak a két tesztfutam 100%-os és balesetmentes teljesítése szükséges.
- Óvást a futamok után, vagy a futam utáni vasárnap 20.00-tól a TS-en lehet szóban benyújtani, utóbbit írásban is kötelező jelezni az óvások témában: http://www.maszim.hu/forum/viewtopic.php?f=11&t=127
A pályán az érvényes szabályokkal kapcsolatosan a maszim F1-és bajnokság 2014-es évadának szabályzata szolgál információkkal, mely végig olvasása szintén kötelező!
A jelentkezések jövő héten a SPA-i tesztfutam után összegzésre kerülnek, futam is ugyanekkor kiírásra kerül. Kérdéseket is első sorban TS-en a tesztfutam után és előtt tegyétek fel! Megértéseteket és támogatásotokat előre is köszönöm!8. Általános Szabályok:
8.1. Verseny, és Időmérőedzés újraindítása:
Időmérőedzést az első mért kör megkezdéséig lehet újraindítani (tehát a felvezető kör
alatt), abban az esetben, ha legalább 5 versenyzőt érint a műszaki probléma. Versenyt,
csak a bemelegítő kör alatt lehet újraindítani, ha legalább 5 versenyzőt érint műszaki
probléma. A műszaki probléma nem egyezik meg semmilyen versenyszituációs
konfliktussal, vagy vezetői hibával! Ezek rendezésére, a megfelelő fórumban be kell
nyújtani az óvást, és a BT kiszabja a büntetést.
RESTARTOT, CSAK VEZETŐSÉGI TAG VÉGEZHET!
8.2. Általános vezetési szabályok:
a. A boxkiállást fokozott figyelemmel hajtsd végre!
b. A boxutcában mindig kötelező a sebességkorlátozás betartása, ami pályánként
eltérő lehet. Be nem tartása, büntetést von maga után! Ezt a büntetést a program
automatikusan osztja ki.
c. A boxutcában való közlekedésre a kerékcserék számára fenntartott rész nem
vehető igénybe, azaz a fehér záróvonalat átlépni csak akkor lehet, ha már a saját
helyünkre szeretnénk beállni.
d. Stop & Go v. áthajtásos büntetésnél nem lehet kereket cserélni ill. javítani az utót.
A büntetést 5 körön belül le kell tölteni, ellenkező esetben a program
automatikusan diszkvalifikálja a futamból! SC-periódus alatt a büntetés nem
tölthető le, viszont az ezalatt megtett körök nem számítanak bele az „5 körös”
limitbe.
e. Pitből történő kihajtáskor, edzés felvezető körében, pit kiállás után, valamint
kicsúszás után a pályára visszatérni fokozott figyelemmel és körültekintéssel kell
végezni. Ilyenkor ajánlott a visszapillantó tükör használata, a gyors körön levő
pilóták elengedése és a balesethelyzetek elkerülése érdekében. Különösen fontos
a boxkijárat lámpajelzéseinek figyelembe vétele, amely villogó kék színnel jelzi,
ha autó közeledik a versenyíven, piros jelzéskor pedig tilos kihajtani a
boxutcából! Ez vonatkozik az időmérőre is! Kivételes esetekben a lámpák nem
működhetnek, ilyenkor fokozott figyelemmel térj vissza a pályára!
f. Be- és Kihajtáskor a boxutca be- és kijáratát jelző meghosszabbított fehér vonal
átlépése tilos! Amennyiben ez megtörténik, büntetést von maga után.
g. Az ideális ívre merőlegesen visszatérni szigorúan tilos és balesetveszélyes. A
szabályos visszatérés titka, hogy még a pályán kívül felvesszük az aszfaltcsíkkal
párhuzamos irányt, majd amennyiben lehetséges, NE egyből az ideális ívre
térjünk vissza.
h. TILOS a szándékos ütközés, meglökés és ezzel egyidejű jogtalan
előnyszerzés.
i. TILOS a forgalommal szemben közlekedni! Megszegéséért a verseny után kizárás
jár. Ha a vétkes versenyző kiesett, a bíróknak joguk van a kizárásra vagy egy
futamtól való eltiltásra.
j. A védekező versenyző nem próbálgathatja a féktávokat verseny közben!
k. Figyelj a kék zászlóra és a legközelebbi ideális helyen engedd el a gyorsabb
versenyzőt.
l. Amennyiben az autód egy ütközés során elvesztette az első vagy hátsó
légterelőjét, vagy minimum egy kerekét, akkor kötelező a PIT-be hajtani és
megjavítani a sérülést. TILOS a pályán közlekedni ilyen mértékben sérült autóval.
Ilyen esetben, amíg a PIT-be hajtasz, lassú tempóval közlekedj, mivel az autód
nehezen irányítható és mozgása nem kiszámítható. Térj le az ideális ívről,
valamint ilyen esetben TS-en jelezheted, ha problémád van, hogy elkerüljünk egy
esetleges ütközést.
m. TILOS a kanyarokat levágni/szélesíteni! Levágásnak számít az, ha az autónak
legalább két kereke (teljes felületükkel) nincs a pályán! A pálya szélét a kerékvető
vagy a fehér vonal jelöli! A fehér vonal kifelé tolódik abban az esetben, ha a
pályán kerékvető van. Minden esetben a kerékvető széléhez vagy a fehér
vonalhoz viszonyítunk! Kerékvetőnek csak a szabványos rázókövezés számít, a
műfű, vagy egyéb színes aszfaltcsíkok a pálya körül nem kerékvető!
Ezen szabályok áthágása büntetéssel jár, az eset súlyosságától függően!
8.3. Előzés:
Az előzés a verseny egyik kulcsfontosságú és egyben legkockázatosabb manővere! Tilos
több autónyi távolságból megpróbálni az előzést, ugyanis az elöl haladó autóját nem
lehet felhasználni a pályán maradásra.
Az előzést akkor és csak akkor lehet megkezdeni, ha a fékezés megkezdésének
pillanatában a támadó versenyző autójának első tengelye előrébb van, mint a védekező
autójának hátsó tengelye. Ekkor a védekező versenyzőnek helyet kell hagynia az ideális
íven.
Mivel az előzés nagyon kockázatos manőver így mindkét féltől maximális odafigyelést és
toleranciát igényel. Baleset okozása esetén a vétkes versenyzőnek be kell várnia a
szenvedő felet és vissza kell adnia a pozíciót. Amennyiben ezt nem teszi meg a büntetés
súlyosbítható.
8.4. Feltartás, blokkolás:
a. Tükrök használata kötelező!
b. A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar
elengedni, ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni,
fékezni, mert nem csak magát, hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja!
c. Ha a lassabb pilóta teheti, akkor úgy engedje el a gyorsabb pilótát, hogy a
kanyarbevétel után a kigyorsításnál az ideális ívet elhagyva lehúzódik és "fékezés
nélkül" gázelvétellel lassít, amíg a leköröző versenyző elhagyja.
8.5. Zászló szabályok:
Kockás zászló – edzések és a verseny végét jelenti
Sárga zászló – TILOS az előzés, valamilyen baleset vagy kicsúszás történt a pályán
Kék zászló – gyorsabb versenyző van mögötted, akit mihamarabb el kell engedned
Fekete zászló – Büntetés, amely lehet kizárás (DQ), áthajtásos illetve Stop&Go büntetés
le nem töltése miatt
8.6. LAGG:
a. Amennyiben valaki a felvezető körön át laggol, magas a pingje vagyis nem stabil
az internet kapcsolata, és így autója ugrál, ami által igen komoly balesetveszélyt
jelent pilótatársai számára, a rajtrács végére kell visszasorolnia! Amennyiben ez
sem segít és a probléma továbbra is fennáll, akkor a szervert el kell hagynia!
Laggoló pilótára a többi versenyző is felhívhatja a figyelmét a
versenyszervezőknek vagy a BT-nek!
b. Amennyiben ilyen magas pinggel rendelkezik valaki, a bírói testület vagy
vezetőségi tag utasíthatja a laggoló pilótát a szerver elhagyására. Magas pingnek a
150 feletti érték értendő.
8.7. Chat - TS szabályok:
a. A chat-et csak a szabadedzés, bemelegítő edzés alatt és verseny után lehet
használni BESZÉLGETÉS céljából! A TS-en, időmérőn, és versenyen, csak az adott
versenyszituációk megoldására lehet figyelmet felhívni! pl. lekörözésnél: X.Y.
jövök...
b. A Chat-et Időmérő edzés és versenyek alatt TILOS használni, mert megzavarhatja
a mások figyelmét!
c. A CHAT és a TS STOP áthágása, büntetést von maga után.
d. Esetleges vitás helyzetek megbeszélését és elnézéskérést mindenki a futam után
tegye meg.
e. Az egyetlen eset, amikor a chat stopot meg lehet szegni, ha valaki laggoló pilótát
lát a pályán. Ebben az esetben röviden csak annyit kell a TS-en bemondani, hogy
X.Y. laggol, illetve ha valaki balesetet szenved és a pálya nem belátható szakaszán
van.
8.8. Grafikai beállítások:
A grafikai beállításokat mindenki szabadon beállíthatja, viszont az ÁRNYÉK és
SPECIÁLIS EFFEKTNEK minimum MEDIUM-on kell lennie az RFE (eső) plugint miatt! Ha
ennél alacsonyabb értéken van, akkor a szerverre való csatlakozáskor hibát fog jelezni.
9. Óvások, Büntetési tételek:
9.1. Óvás benyújtása:
a. Ideje: a verseny startját követő 24 órán belül!!!
Helye: a fórumban, az erre kijelölt topicban
b. A Bírói Testület a futam első körét, a regisztrált baleseteket, a boxba bekihajtásokat,
valamint a pálya szélesítéseket és vágásokat automatikusan
kivizsgálja!
c. A Bírói Testület a versenyzők által bejelentett eseteket vizsgálja meg, valamint
egyéb szabálytalanság esetén óvás nélkül is vizsgálhat, és hozhat döntést adott
szituációban.
d. A kivizsgálás kérvényét csak abban az esetben tudja a Bírói Testület elfogadni,
amennyiben az esemény pontos idejét és a résztvevő pilóták nevét
megadta a kivizsgálást kérvényező. (kizárólag szerver replay alapján).
e. A Bírói Testület kérheti az érintett versenyzőket, hogy nyilatkozzanak, szerintük
mi történt az adott versenyhelyzetben. A versenybíróság saját hatáskörében
meghozza döntését (ez azt jelenti, hogy valaki rögtön súlyos büntetést is kaphat
adott helyzetben)
f. Bírói Testület döntései ellen, fellebbezésnek helye NINCS!
g. Amennyiben az óvó vagy az óvott fél a BT tagja, ez esetben a Szenior pilóták közül
kérünk fel egy 3. embert, aki kivizsgálja az esetet.
9.2. Szerver Replay a versenyt követően elérhető lesz a szerveren!
Büntetések meghatározásai:
a. Versenybaleset (nincs büntetés)
b. Figyelmeztetés (2. figyelmeztetés után, 5 pont levonás)
c. Utolsó rajthely a következő versenyen
d. Pitből való indulás
e. Pont levonás
f. Diszkvalifikálás adott futamról
g. Egy vagy több futamra szóló eltiltás
h. Kizárás a bajnokságból
i. box utcai áthajtásos büntetés
j. időbüntetés (időmérő és verseny alatti kanyar levágásokért)
10. Bajnoki büntetési rendszer:
Szabálytalanságtól függően a Versenybíróság az alábbiakban meghatározott bajnoki
pontlevonásos büntetéseket szabja ki az adott pilótának:
a. Baleset (első kör, egy versenyző károsulttal): áthajtásos büntetés
b. Baleset (első kör, 2 vagy több versenyző károsulttal): STOP&GO büntetés
c. Normál baleset, vagy szabálytalanság(egy versenyző károsulttal): 5 rajthelyes
büntetés
d. Normál baleset, vagy szabálytalanság (2 vagy több versenyző károsulttal): 10
rajthelyes büntetés
e. Lekörözött versenyző veszélyezteti vagy balesetet okoz a leköröző pilótával
szemben: 5 vagy 10 rajthelyes büntetés
f. Szabálytalan visszatérés a pályára balesetokozással: STOP&GO büntetés
g. Chat - TS stop megszegése: Figyelmeztetés.
h. Chat-en és TS-en történő kulturálatlan megnyilvánulás: Első eset: figyelmeztetés,
második: következő futamon időmérő eltiltás, harmadik: egy futamra kiterjedő
eltiltás
i. Adott büntetés a pilóta azon következő futamán teljesítendő, amelyen a pilóta
megjelenik. Tehát egy vagy több futam kihagyása nem jelenti automatikusan a
büntetés letöltését.
j. "Utolsó rajthelyes" büntetésnél a versenyző az időmérő edzésen nem jöhet ki a
pályára.
k. Koccanásért járó büntetés nincs. Koccanás definíciója: Koccanás az, amikor két
autó fizikai kontaktusba kerül egymással, de a vétlen versenyző nem szenved
általa olyan hátrányokat, ami pozíció vesztéssel jár és a versenyben folyamatosan
tud tovább haladni!
l. Időmérő alatti pálya vágásért, 5 rajthelyes büntetés a következő futamon.
Verseny alatti 3. vágás után vágásonként 3mp hozzáadása a vétkes idejéhez. Ha
egy versenyző a vágás eredménye képen előz, vagy azt közvetlen követően
előzési pozícióba jut és előzési pozícióját kihasználva előz, az idejéhez 10mp
büntetést adunk, amennyiben az így szerzett pozícióját két kanyaron belül nem
engedi vissza.
Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végső
döntéseket a Bírói Testület hozza az adott szituációnak megfelelően. A fentiekben nem
részletezett, de a fair play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az
eset súlyosságától függő büntetéssel sújtható.
A BT által kiszabott büntetésekre minden érintettnek reagálnia kell!
Ez azért szükséges, hogy BT tisztában legyen azzal, hogy a versenyző olvasta-e a
döntéseket. Minden büntetés nevelő célzatú, hasznára válhat mindenkinek, de főleg a
„vétkesnek“.
Jó felkészülést kívánok!
metosz